"Sportigt ljud" från en S60?

Traz
27 april 2010 · 576 Inlägg

Någon som kan rekomendera en "japs" eller ett avgassystem till en S60 (utan turbo)?
Så billigt och lättmonterat som möjligt.

cheffer
27 april 2010 · 1 422 Inlägg

Aldrig en japs på s60! Billigast blir väl att köpa rör och svetsa eget 2½" system, någon dämpare från simons eller liknande duger nog ska du se

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Traz
30 april 2010 · 576 Inlägg

cheffer skrev:
Aldrig en japs på s60! Billigast blir väl att köpa rör och svetsa eget 2½" system, någon dämpare från simons eller liknande duger nog ska du se

Varför inte en Japs? Vad kan det kosta med ditt förslag?

race Race For Fun!
30 april 2010 · 379 Inlägg

Japsdämpare = Japsbilar wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
zzzoder
30 april 2010 · 358 Inlägg

bygg om avgasröret till twinpipde från kat. så får du ganska schysst ljud. 2.5"-3" rör. INTE JAPS!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
lodiseN
30 april 2010 · 806 Inlägg

Japp, köp avgassystem från JT billigt från katten och bakåt. Japsdämpare har man inte på en svensson bil för att det är så in åt helvete fult

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
volvoentusiasten
30 april 2010 · 4 005 Inlägg

Feritta låter fint på s60. deras 2½" halvsats är helt okay.

eller så kör du simons halvsats om du känner för att spara lite.

BBAD Utbildad hobbymekare
30 april 2010 · 1 125 Inlägg

kan du så  bygg eget 2,½" efter kat med dubbla utblås

hade det på en 850 (vet, inte samma bil men ändå) och det lät bra

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Andreas_Performance
1 maj 2010 · 418 Inlägg

JT vet jag har ett rejält ljud för en vettig peng! En polare till mej hade det på sin 850, non turbo och den låter underbart! Ljudet kommer fram på ett helt annat sätt när det inte är turbo wink

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Kwek
1 maj 2010 · 157 Inlägg

Återigen INTE japs!
Även jag kör JT. helt okej ljud, med 2 dämpare förstås smile

Traz
1 maj 2010 · 576 Inlägg

Vad kan ett JT avgassystem kosta inkl. installation?

Traz
1 maj 2010 · 576 Inlägg

P.S. bilen har ej turbo.

Senast redigerat av Traz (1 maj 2010)

Andreas_Performance
2 maj 2010 · 418 Inlägg

Vet faktist inte vad kompisen gav för sitt men kan chansa på mellan 3-4 k. smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Traz
3 maj 2010 · 576 Inlägg

Andreas_TypeR skrev:
Vet faktist inte vad kompisen gav för sitt men kan chansa på mellan 3-4 k. smile

Med montering?

Andreas_Performance
3 maj 2010 · 418 Inlägg

Han gav 3000 men snackade med honom precis och han sa att det blivit dyrare. typ 3300 men ändå rätt ok.

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
adde87
3 maj 2010 · 228 Inlägg

Förstör inte bilen med en japs iaf!

Det e VI som e HAMMARBY!
FreddeLi Studerande maskiningenjör
3 maj 2010 · 1 903 Inlägg

ärligt talat nu, vad har folk emot japsdämpare? jag går nog lite mot strömmen men jag tycker det kan vara ganska snyggt på de flesta bilar sålänge man gjort en snygg montering och den inte hänger 2dm under bilen.

men åter till frågan. det finns ju många lösningar för att få ett sportigare ljud. det handlar mest om hur mycket pengar du vill lägga och hur mycket åverkan du kan tänka dig göra på avgassystemet.

antingen köper du ett halvsats system från tex JT.
eller om du gillar utseendet på japsdämpare så köp en sådan och montera istället för den befintliga slutdämparen (det är ju du som ska tycka det ser snyggt ut, inte folk på ett forum)
ett annat allternativ är ju att du plockar bort en ljuddämpare och ersätter den med ett rakt rör bara. det är troligtvis det billigaste sättet.

jag personligen skulle rekommendera ett halvsats avgassystem. då slipper du kapa i originalavgassystemet och du får troligtvis trevligast ljud också smile

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
adde87
3 maj 2010 · 228 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:
ärligt talat nu, vad har folk emot japsdämpare? jag går nog lite mot strömmen men jag tycker det kan vara ganska snyggt på de flesta bilar sålänge man gjort en snygg montering och den inte hänger 2dm under bilen.

men åter till frågan. det finns ju många lösningar för att få ett sportigare ljud. det handlar mest om hur mycket pengar du vill lägga och hur mycket åverkan du kan tänka dig göra på avgassystemet.

antingen köper du ett halvsats system från tex JT.
eller om du gillar utseendet på japsdämpare så köp en sådan och montera istället för den befintliga slutdämparen (det är ju du som ska tycka det ser snyggt ut, inte folk på ett forum)
ett annat allternativ är ju att du plockar bort en ljuddämpare och ersätter den med ett rakt rör bara. det är troligtvis det billigaste sättet.

jag personligen skulle rekommendera ett halvsats avgassystem. då slipper du kapa i originalavgassystemet och du får troligtvis trevligast ljud också smile

MVH Fredrik

Tycker inte att det passar alls på en sån bil som s60, det ska vara asiatiska åk.. är min åsikt iaf! smile

Det e VI som e HAMMARBY!
FreddeLi Studerande maskiningenjör
4 maj 2010 · 1 903 Inlägg

adde87 skrev:
Tycker inte att det passar alls på en sån bil som s60, det ska vara asiatiska åk.. är min åsikt iaf! smile

ne smaken är som baken, och tur är väl det smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 maj 2010 · 8 197 Inlägg

race skrev:
Japsdämpare = Japsbilar wink

+1..

Såg en nyare BMW touring med en japs bak. Dessutom rejält påställd dieselpupm.. Fyyyfan... sad

Räcker nog med en lite fet ljuddämpare bak på en S60 så man hör femman ryte lite. smile

MVH T.

Senast redigerat av Opelmadness (4 maj 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang