Angående: Intresseanmälan till en BilTräff i Karlstad 29:e Juli 2010

Baebis Fotointresserad.
21 juli 2010 · 230 Inlägg

Röstar för att vi kör imorrn, kan ju inte skjuta upp det hela tiden. Folk tröttnar ju..

simonr simoni rimnäisi
21 juli 2010 · 269 Inlägg

Baebis skrev:
Röstar för att vi kör imorrn, kan ju inte skjuta upp det hela tiden. Folk tröttnar ju..

jag är på!!

simoni rimnäisi
Volvo V70 (1997)
Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
21 juli 2010 · 181 Inlägg

Tycker imorgon blir bra, skulle komma nån enstaka skvätt på förmiddagen, Sen är det sol med växlande molnighet hela dagen. Ingen i karlstad trakten som har en Automatisk bromsluftare att låna ut ? smile Pma mig då

Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Fladdra
22 juli 2010 · 44 Inlägg

Näää...nu kör vi idag,vi har inget annat att göra ändå

Senast redigerat av Fladdra (22 juli 2010)

Saab 9-5 AERO SC "Performance by MapTun" (2002)
CoTTTeN
22 juli 2010 · 23 Inlägg

Ehm..en sak förstår jag inte och det är vad i hela h-vete det är för mening med att arrangera en träff som ska åka till en annan träff???

Och hur kan man då kalla det ny bilträff??

Detta är minst sagt meningslöst i mina ögon...

Nissan Stagea 260 X Four "A.K.A. Skyline kombi" (1997)
chrillesnakeman
22 juli 2010 · 393 Inlägg

Jag är helt lämnad till att förlita mig på väderprognosen dessvärre. Jag kollade timme för timme-prognisen igår via vädret på tv4 och den utlovade regn idag Torsdag. De senaste utställningar jag varit på har det varit skitväder, rentut sagt. Jag har kollat prognosen dagen innan och det har inte slagit fel en enda gång. Jag tog beslutet igår att skjuta fram eventet då jag förlitade mig till prognosen. Jag vill verkligen att folk skall få en trevlig kväll och vet alltför väl vad tråkigt det är med ruskväder.

Men det är sant. Idag ser ju allt annorlunda ut...Det blev riktigt somrigt och gött juh!
Men jag är helt beroende av framförhållning för den här träffen med tanke på de folk som kommer ifrån angränsande län och behöver planera. Det är garanterat många som missar om vi kör det idag.

Men det är givetvis fritt och åka ut till Jimmys Motorträff idag i sedvanlig ordning. Det är alltid grymt påfyllt med bilar där och en oerhört trevlig stämning:)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
22 juli 2010 · 393 Inlägg

CoTTTeN skrev:
Ehm..en sak förstår jag inte och det är vad i hela h-vete det är för mening med att arrangera en träff som ska åka till en annan träff???

Och hur kan man då kalla det ny bilträff??

Detta är minst sagt meningslöst i mina ögon...

Tack för din åsikt Cotten:)
Av någon anledning väljer ibland folk att vara jobbigt bokstavliga??? Själv har jag frångått vad träffen skall kallas/heta för länge sedan. Det är inte det primära i sammanhanget och jag tror många faktiskt rent ut sagt skiter i evenemangets namn.
Jimmys motorträff är väletablerad och defenitivt inte ny på något vis, det är har du fullkomligt rätt i. Men det finns folk som kommer utomstädes som inte har en aning om eventet.

Jag tycker att det är idealiskt att köra den ute på Fordonstvätten och hos Jimmy. Det blir en väldig mix av bilar och motorcyklar som brukar vara där ute annars. Kommer det in lite nya bilar i och med de som visat intresse i den här tråden blir det kanon.
Sedan så vet ju du lika bra som jag att Jimmys Motorträff kämpar för en bra sak. En stor del av pengarna som kommer in på fikat går oavkortat till Barncancerfonden. Mer folk -Mer pengar till de behövande. Tänk vad fint att kunna göra ett slag i välgörenhetens tecken Cotten:) Inte helt fel tänkt va?

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Triton1991
22 juli 2010 · 63 Inlägg

Jag tycker vi tar det 29e så man hinner fixa lite innan, sen kanske vi får varmt o skönt väder smile

Kur
22 juli 2010 · 32 Inlägg

Suck.. Är detta ett skämt?

simonr simoni rimnäisi
22 juli 2010 · 269 Inlägg

jag åker ner nu från torsby iaf.. träff eller ej!!

simoni rimnäisi
Volvo V70 (1997)
Sjokvist
22 juli 2010 · 138 Inlägg

jag kannse  kommer  kronglar så mycket

Volvo V70 "Here v70" (2009)
Saab 9-5 Vector "Blue ops" (2005)
Zonox
22 juli 2010 · 161 Inlägg

CoTTTeN skrev:
Ehm..en sak förstår jag inte och det är vad i hela h-vete det är för mening med att arrangera en träff som ska åka till en annan träff???

Och hur kan man då kalla det ny bilträff??

Detta är minst sagt meningslöst i mina ögon...

Måste nog hålla med här,,,Om man ska starta en träff lär man juh vara på plats utan att bry sig om väder och vind,,,,skulle bli mäkta grinig om jag planerar bort något annat för en inställd träff,,


btw tänkte börja sälja korv för 200:- för att kunna bygga mig en egen motorstadion inget märkvärdigt bara massa asfalt så vill ni ha körv  säg till mig

Senast redigerat av Zonox (22 juli 2010)

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Droors
22 juli 2010 · 811 Inlägg

Vart ju bra väder idag. Lite regn stänk på morgonen men sen har det varit varmt och skönt. Tur att det finns annat folk i karlstad som styr upp lite ibland. Var ett gäng bilar som åkte i konvoj från fordonstvätten och in i stan och gled lite trots avspärrningarna som var runt torget.

Triton1991
23 juli 2010 · 63 Inlägg

Blir det inge träff den 29e?

CoTTTeN
23 juli 2010 · 23 Inlägg

__spaackeel skrev:
Blir det inge träff den 29e?

Det är träff varje torsdag i Karlstad...

Nissan Stagea 260 X Four "A.K.A. Skyline kombi" (1997)
chrillesnakeman
23 juli 2010 · 393 Inlägg

Zonox skrev:

CoTTTeN skrev:
Ehm..en sak förstår jag inte och det är vad i hela h-vete det är för mening med att arrangera en träff som ska åka till en annan träff???

Och hur kan man då kalla det ny bilträff??

Detta är minst sagt meningslöst i mina ögon...

Måste nog hålla med här,,,Om man ska starta en träff lär man juh vara på plats utan att bry sig om väder och vind,,,,skulle bli mäkta grinig om jag planerar bort något annat för en inställd träff,,


btw tänkte börja sälja korv för 200:- för att kunna bygga mig en egen motorstadion inget märkvärdigt bara massa asfalt så vill ni ha körv  säg till mig

Cotten har fastnat i att träffen kallades NY, Zonox! Du svarar på något helt annat här så vad är det du håller med honom om?smile

Beträffande väderfrågan...
Efter all erfarenhet jag har med bilträffar/utställning genom åren så kan jag säga att vädret spelar en oerhört betydande roll i sammanhanget. Det är jättetråkigt när vädret är pissigt. Det blir aldrig bra.

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Jontelitokd
23 juli 2010 · 1 043 Inlägg

jorasåatteeeeee cool

Ylva perfektion, de handlar om perfektion.
23 juli 2010 · 15 Inlägg

varför inte bara göra reklam för Jimmys träff och erbjuda sig möta upp folk på Shell Nobelplan, för att sedan kunna visa vägen. Varför envisas med att kalla det en träff som ska åka till en träff?

Andra frågan är ju varför du själv var inne i stan igår men inte infann dig på Jimmys träff, som du själv beskriver ska vara så bra och bidra till något gott (barncancerfonden) ?

Subaru Impreza WRX STi "Her Majesty" (2004)
Jimmu
23 juli 2010 · 744 Inlägg

Ylva skrev:
varför inte bara göra reklam för Jimmys träff och erbjuda sig möta upp folk på Shell Nobelplan, för att sedan kunna visa vägen. Varför envisas med att kalla det en träff som ska åka till en träff?

Där har du en poäng!

s4_Fredde
24 juli 2010 · 108 Inlägg

ja ja vi synes på torsdag!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang