schnauz skrev:
Sugtrim är helt klart fräckast, men vill man ha mest åka för pengarna så är turbon svårslagen.
Enligt mig är det 100 gånger ballare med t.ex. 200 sughästar i ett rödblock, men det kostar en slant och kräver en del kunskap.
Det riktigt sura i smeten är sen att slyngeln i grannbyn som bara lagt nån tusenlapp på att köpa chip till sin 740 turbo ändå kommer köra ifrån dig. De motorintresserade kommer säkert tycka din motor är ballare, men det känns ändå fisigt att bli frånåkt.
Instämmer helt här. Roligare med en sugmotor med bra klös än en turbomotor där du måste sitta och vänta på effekten efter varje gaspådrag. Man tappar utgångshastighet i kurvorna, tappar acceleration vid varje växling, osv. Men som schnauz sa så visst blir man 90% av gångerna dragen av en turbobil vid rödljusracen.
Men har du pengar och vill sätta dig in i det så tycker jag absolut du skall sugtrimma bilen. Varför inte en smått ombyggd Volvo 531-topp med nån schysst trimkam i, i kombination med en E85-konvertering, extraktorrgrenrör, sportavgassystem och racekatt? Du drar kanske inte alla i hela världen, men kul är det. Roligare när man får kämpa fram effekten. Men framförallt roligare med gasrespons.
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.