Köpråd: Bil runt 15000kr :)

TyranN Biltokig
14 juni 2006 · 345 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

TyranN skrev:

ghost_boy83 skrev:

nu hade du tur har två st power fanatic 10or på 600w/st och ett f40 fyrkanals steg liggandes till ingen nytta som du kan få köpa för bara 3,500 och då får du me kablar + dr backes baslåda till volvo 740 på köpet

Har du bilder på det hela? smile

nja inte nu men kan gå ner  garaget å knäppa lite bilder om du vill har du nån e-post adress? så kan jag skicka dom till den

Adda mig på adam_9_9_9@hotmail.com så kan du skicka där. Mailen är knepig..

TyranN Biltokig
14 juni 2006 · 345 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/8456496.htm?ca=13_s
Är den där något att ha?

Edit:
http://www.blocket.se/vi/8461404.htm?ca=13_s
Eller den?

Senast redigerat av TyranN (14 juni 2006)

TyranN Biltokig
14 juni 2006 · 345 Inlägg

Okej, men om bilen eller inte bedömer jag. Tycker ni det var bra skick på den? Är ju liksom inte så van vid sånt här när jag bara är 15 år..

FugitivE BMW Power
14 juni 2006 · 2 362 Inlägg

TyranN skrev:
Okej, men om bilen eller inte bedömer jag. Tycker ni det var bra skick på den? Är ju liksom inte så van vid sånt här när jag bara är 15 år..

Det man ser på bilden utav peggen så ser den ju ganska fräsch ut, även om den nu är ganska smutsig, och som han säger "ej rost", desto bättre.

BMW, bogsering med wire :/
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
14 juni 2006 · 798 Inlägg

varför över huvudtaget köpa bil när man e 15? du kan ju inte ens övningsköra i den! försök att fixa nåt jobb så du kan köpa en lite dyrare bil....

ghost_boy83 CREW
14 juni 2006 · 2 594 Inlägg

racing-jimpa skrev:
varför över huvudtaget köpa bil när man e 15? du kan ju inte ens övningsköra i den! försök att fixa nåt jobb så du kan köpa en lite dyrare bil....

jag hade min första bil när jag var 13år körde på en grusväg i skogen gick aldeles utmärkt

TyranN Biltokig
14 juni 2006 · 345 Inlägg

Jag ska dock inte köra denna bil. Och du har ingen aning om ifall jag ska ha den som a-traktor eller inte? Dessutom kommer detta projekt troligen inte bli klart i en handvändning. Jag planerar att köpa bil vintern/våren 2006-2007. Då är jag nästan 16 och projektet kommer troligtvis ta ca 1 år. Därmed kan jag övningsköra när bilen är klar.

Fredrik.Gustavsson
14 juni 2006 · 2 123 Inlägg

Förstår inte vad du ska med en bill till för det första.
För det andra så lägger vi upp massa förslag och du säger bara nej, ful, många mil.
Det är ingen ny bil man får för 10-15k.
Leta själv så hittar du vad du vill ha.

TyranN Biltokig
14 juni 2006 · 345 Inlägg

Jag har inte sagt nej till en enda bil, läs vilka som sagt vad. Jag har heller inte sagt många mil. Eller hur?

Jonsson_87
14 juni 2006 · 7 Inlägg

Jag tror att en Renault 5 skulle duga fint till ett sånt bygge du har planerat. Dem är billiga att äga, dels försäkring, skatt och bensinförbrukning. Ett fint exempelt som är ligger i överkant prismässigt, går alltid att pruta såklart och har inte gått långt: http://www.blocket.se/vi/8523325.htm?ca=14_s

När det gäller slutsteg, högtalare tycker jag att du ska satsa på något vettigt från början!
Det är alltid snyggt och bra med steg och högtalare från samma märke. MDS till exempel har ju alltid varit stora och bra på billjud. Nu i sommar är dem runt i Sverige och spelar med deras saker i minibussen. http://www.mds.se/ där finns det grejjer så det blir över.

kung1
14 juni 2006 · 180 Inlägg

Epa...  tongue

NitrousOxideSystem Zoom Zoom
14 juni 2006 · 381 Inlägg
Power is Nothing Without Control
Lindbergz ............
16 juni 2006 · 15 Inlägg

Menar inget illa..lite tips bara!


varför köpa en typ micra,fiesta,golf,polo,corsa,peugot eller annan liten skräpbil för 15000

När du för samma pengar kan köpa en kvalitetsbil. mb,bmw mm..

Spelar det egentligen nån roll om bilen drar 0,6L7Mil eller om den drar 0,9L/Mil ? bara man åker bra?

Och om det är ekonomin du tänker på så passa dej för GTI och andra "Sportbilar" då försäkringen är ibland bubbelt så dyr som standard modellen

vill du ha en liten bil så köp en bubbla som nån sa... en golf är inte tuffare. smile

menar inget dumt! men det är va ja tycker! lycka till me köpet

Den som har flest prylar (bilar) när han dör vinner!
AlvereZ
17 juni 2006 · 787 Inlägg

Köp min volvo 740 glt 16V års 90 21000 mil, med kjolar, 3" rör, svart helskinn, 940 optik m.m Runt 10000;- smile

Phaetoon
17 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Som sagt, jag förstår att du vill ha en lite ungdomligare bil, men när du blir lite äldre så förstår du charmen med en kultbil. Om jag vore du så skulle jag satsa på att fixa iordning en Peugeot 205. Dom är ganska så trevliga. Man sitter ganska så bra i den, även om man är lång.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
camaro67 Meister
17 juni 2006 · 6 763 Inlägg

En bubbla är ju inte fel, men om den känns för gammal så kan du ju köpa en beach buggy! eller bygga en själv. borde ju bli samma försäkring som en vanlig bubbla. annars opel calibra

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang