Vilja få bilen omlackad via försäkringsbolag... ??

Zand
23 maj 2010 · 273 Inlägg

tja!

Har en volvo S40, (som ni ser på mina bilder) Bilen är nu Grön/svart. Jag har funderat på att göra en omlackering av de gröna till Fort St orange. Nu vill ja komma undan på billigast sätt med hjälp av försäkringsbolaget. Hur kan jag ta mig till? har en helförsäkring på som står på mammas namn.

evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

de kommer ALDRIG att gå..   skulle de va en så pass stor skada på bilen så att den kräver en hellack så löser dom nog in bilen istället..

å skulle dom lacka om den så blir de till bilens orginalfärg.

Senast redigerat av evilaudio (23 maj 2010)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Janneutanb
23 maj 2010 · 7 272 Inlägg

Vill du göra ett försäkringbedrägeri bara för att få bilen omlackad i en annan färg?....

Lardi SQ
23 maj 2010 · 1 343 Inlägg

Undra varför premien är så hög?

Ljudnörd!
Zand
23 maj 2010 · 273 Inlägg

Jag prata med en lackerare här i området som kunde lacka de gröna till orang ford ST , om försäkringsbolaget betala för en lackering av 4 dörrar, 4skärmar, front o bakdel. Känner många som fått sin bil lackad pga någon har dragit repor runt hela bilen.

evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

Zand skrev:
Jag prata med en lackerare här i området som kunde lacka de gröna till orang ford ST , om försäkringsbolaget betala för en lackering av 4 dörrar, 4skärmar, front o bakdel. Känner många som fått sin bil lackad pga någon har dragit repor runt hela bilen.

å då skulle du repa bilen själv elle??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mir
23 maj 2010 · 336 Inlägg

Har någon repat din bil eller?

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Marlboroman
23 maj 2010 · 8 234 Inlägg

Zand skrev:
Jag prata med en lackerare här i området som kunde lacka de gröna till orang ford ST , om försäkringsbolaget betala för en lackering av 4 dörrar, 4skärmar, front o bakdel. Känner många som fått sin bil lackad pga någon har dragit repor runt hela bilen.

Det är ju en enda chansen du har. Förutsatt att ditt försäkringsbolag inte hittar denna tråd, för då kan det bli trökigt. Sen gäller det ju att ha en försäkring som täcker.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Turbovin Turbo lover
23 maj 2010 · 555 Inlägg

Sen kanske de börjar fråga sig om det är rimligt att mamma vill ha en S40 i ST orange och svart.

För jävla dålig stil med försäkringsbedrägeri för övrigt.

Senast redigerat av Turbovin (23 maj 2010)

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Zand
23 maj 2010 · 273 Inlägg

Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

740GL-84
23 maj 2010 · 123 Inlägg

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

har du lagt ut så mkt pengar på bilen kan du väl lägga ut på en lack och inte bedrägeri...

Volvo 740 GL "mosatramparn" (1986)
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
23 maj 2010 · 482 Inlägg

mir skrev:
Har någon repat din bil eller?

Klart någon har .... roll Det vore vell inte så smart att repa sin egna bil och framförallt olagligt =P


sluta med moralkakorna och ge han ett vettigt svar istället eller kanske låtbli att kommentera i tråden ??

och detta var då inte riktiat till dig mir smile



Och om det skulle vara så jävligt att någon repade din bil runtom under list till ex tror jag dem sulle lacka din bil då en är såpass fin men dem har ju blivit fördjävliga på att lösain bilar nuförtiden men får man inte då köpa tillbaka för 10% av det dem betalade dig?

och det

Senast redigerat av Nitr00x (23 maj 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

asså ärlig, du skriver om ett försäkringberägeri öppet på ett bilforum..  hur jävla dum får man vara??


gör som man gör om man e vettig, BETALA för dig!!!!

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

Nitr00x skrev:

mir skrev:
Har någon repat din bil eller?

Klart någon har .... roll Det vore vell inte så smart att repa sin egna bil?


sluta med moralkakorna och ge han ett vettigt svar istället eller kanske låtbli att kommentera i tråden ??



Och om det skulle vara så jävligt att någon repade din bil runtom under list till ex tror jag dem sulle lacka din bil då en är såpass fin men dem har ju blivit fördjävliga på att lösain bilar nuförtiden men får man inte då köpa tillbaka för 10% av det dem betalade dig?

om jobbet att lacka om bilen kostar mer än va bilen är värd (listpris) så löser dom in den..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Zand
23 maj 2010 · 273 Inlägg

Till han här "evilaudio" så har ja skrivit högst upp om man kan få hjäälp utav försäkringsboladet för att göra en omlackering av bilen om den blivit repad. Säger inte att bilen blivit repad, men om de nu skulle ske så har ja haft planer o låta lackeraren göra om den till orange/svart. Är själv emot bedrägerier och fusk..

Hool
23 maj 2010 · 1 067 Inlägg

Hör efter med en skola som lär ut billackering om de kan göra det hela.

Brukar inte bli så blodigt..

Som sagt.  Försäkringen lär inte täcka en omlack av en sån gammal bil.  De löser den..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Zand
23 maj 2010 · 273 Inlägg

evilaudio skrev:

Nitr00x skrev:

mir skrev:
Har någon repat din bil eller?

Klart någon har .... roll Det vore vell inte så smart att repa sin egna bil?


sluta med moralkakorna och ge han ett vettigt svar istället eller kanske låtbli att kommentera i tråden ??



Och om det skulle vara så jävligt att någon repade din bil runtom under list till ex tror jag dem sulle lacka din bil då en är såpass fin men dem har ju blivit fördjävliga på att lösain bilar nuförtiden men får man inte då köpa tillbaka för 10% av det dem betalade dig?

om jobbet att lacka om bilen kostar mer än va bilen är värd (listpris) så löser dom in den..

Stämmer inte..! Pappa hade en sliten Renault megane årsm 99 som va värd mellan 10-15.000kr enligt bilvädering sida. Han blev påkörd framifrån då skärm, 2 dörrar samt front skadades. Reparationskostaderna blev omkring 36.000kr. Nästan 3gånger mer än vad bilen var värd..

zzzoder
23 maj 2010 · 358 Inlägg

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

Hoppas att du åker dit...

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Janken Driver
23 maj 2010 · 2 111 Inlägg

Riktigt klyftig verkar du vara... Du får väl spara pengar till lacken själv??.

Min huv ser ut som helvete pga att förra ägaren glömt att ta bort "pinnen" innan hon skulle stänga huven = nån bula samt småvind. samt att någon tyckte huven var i bekväm höjd för handväskan = fina repor.

Ska jag då ta bilnyckeln o göra rejäla repor själv bara för att jag stör mig på detta dagligen?.

Tänk lite längre!!!. Jobbade ihop med en som tänkte som dig för några år sedan, "ta helförsäkring på bilen med vagnskada en månad o sätt den i diket" va hans tips när man snackade lack. Jävla bra tips...

Blir så jävla sne på folk som ska ha allt gratis o sen får resten lida av höjda premier o liknande som följd av detta.

Mvh Janken


Edit: Någon moderator kan ju gärna ta o låsa tråden då han vill ha tips om hur han bäst genomför försäkringsbedrägeri.

Senast redigerat av Janken (23 maj 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

Zand skrev:

evilaudio skrev:

Nitr00x skrev:

Klart någon har .... roll Det vore vell inte så smart att repa sin egna bil?


sluta med moralkakorna och ge han ett vettigt svar istället eller kanske låtbli att kommentera i tråden ??



Och om det skulle vara så jävligt att någon repade din bil runtom under list till ex tror jag dem sulle lacka din bil då en är såpass fin men dem har ju blivit fördjävliga på att lösain bilar nuförtiden men får man inte då köpa tillbaka för 10% av det dem betalade dig?

om jobbet att lacka om bilen kostar mer än va bilen är värd (listpris) så löser dom in den..

Stämmer inte..! Pappa hade en sliten Renault megane årsm 99 som va värd mellan 10-15.000kr enligt bilvädering sida. Han blev påkörd framifrån då skärm, 2 dörrar samt front skadades. Reparationskostaderna blev omkring 36.000kr. Nästan 3gånger mer än vad bilen var värd..

då måste han ha mutat han som reglera skadan..      har 2 bekanta som jobbar som skadereglerare å överskrider rep.beloppet bilens värde så löser dom in bilen elle så får försäkringstagaren stå för mellanskillnaden.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang