VARNING! Köp inte en bil av en person som utger sig för att heta Kevin på blocket!

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Det figurerar en man på blocket som säljer bilar, mestadels äldre bilar till pris runt eller under 5000:- men även dyrare.

Några exempel:
Volvo 850 2.0
BMW 540 Touring
BMW 523Li
Audi A4 1.8T
Nissan Micra 1.3
Honda Concerta -94
och min peugeot 405gtx -95

Han är väl känd hos polisen och har tiotals bilar skrivna på sitt namn, både på- och avställda under kort tid. Samarbetar även med minst 2 andra personer. Säljer bilar till höger och vänster med olika registrerade ägare.

I mitt fall har jag fått en förfallen skatt på 655:- vilken skulle betalts precis innan jag köpte bilen, ingen påminnelse hade skickats ut och därmed syntes inte den förfallna skatten förrän transportstyrelsen saknade inbetalningen. I mitt fall är inte heller summan på skatten det som grämer mig mest, utan att såna här personen som sysslar med skummaffärer kommer undan och kan göra samma sak om och om igen.
Personen har ett stort antal böter för att ha kört avställda fordon och liknande.

Har du blivit drabbad så hör av dig till mig via pm, jag har ett nytt telefonnummer som verkar vara i bruk, det jag fick är numera avstängt pga jag gjort flera påringningar för att påminna om att han är betalningsskyldig till skatten.

Jag har kollat upp detta, nej betalningsskyldigheten följer inte med till mig, skulle den betalats under förre ägarens period så är det han som är betalningsskyldig.

/Peter

hardrox
1 juni 2010 · 731 Inlägg

Drygt, var med om en liknade sak när jag skulle ut och kolla på en 325a. Olika personer som svarade i telefon och den skulle vara besiktigad och skattad etc. Fick inte reg nummer innan jag själv var på plats. En kompis kollade fort upp reg nr och den var inte alls skattad osv. Den personen tänkte lura på mig den för priset av en besiktigad + skattad bils värde. Han körde också bilen avställd.

Hoppas det löser sig för dig med pengarna där i alla fall, jävla as som gör sånt..

Mvh Hardrox

Audi RS3 (2018)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Tack för medlidande.. har inga förhoppningar om att skatten skall vara betald, men man vill ju inte att såna typ ska komma undan och bara fortsätta bedraga ovana bilköpare.. Inser hur viktigt det är att kolla upp både bil och säljare. Det var första och sista gången jag gör ett stressköp vad gäller bil. Som tur var var den iaf inte speciellt dyr i inköp.

Bjork OEM <3
1 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Inte samma person men här är en fake-annons till: http://www.blocket.se/skaraborg/VW_Golf … 13&w=1

Äckligt billigt, och för övrigt så finns det INGEN Ed.30 i Vara..sen tillverkades Ed.30 endast -07 roll

Senast redigerat av Bjork (1 juni 2010)

OEM <3
Andromeda Rumpmas
1 juni 2010 · 3 860 Inlägg

Bjork skrev:
Inte samma person men här är en fake-annons till: http://www.blocket.se/skaraborg/VW_Golf … 13&w=1

Äckligt billigt, och för övrigt så finns det INGEN Ed.30 i Vara..sen tillverkades Ed.30 endast -07 roll

Klockrent Google Translate. Är väl de gamla vanliga bedragarna i gasen igen.

Jag menar, "diskas för hand", "chef för krockkuddar", "kör lätt styrning" osv osv.

Tvättvatten, vad fan är det? lol

Senast redigerat av Andromeda (1 juni 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
KHRacing
1 juni 2010 ·

Bästa e väl ändå att bilen var UNDERSKATTAD:

bmx
1 juni 2010 · 7 100 Inlägg

finns många kevin på blocket.........

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
PoulZen
1 juni 2010 · 772 Inlägg

Bjork skrev:
Inte samma person men här är en fake-annons till: http://www.blocket.se/skaraborg/VW_Golf … 13&w=1

Äckligt billigt, och för övrigt så finns det INGEN Ed.30 i Vara..sen tillverkades Ed.30 endast -07 roll

"Vindrutetorkaren JETPLAN uppvärmd?"

Jävlar va varm den måste bli.. big_smile

gamlingen
1 juni 2010 · 5 198 Inlägg

mrpete skrev:
Det figurerar en man på blocket som säljer bilar, mestadels äldre bilar till pris runt eller under 5000:- men även dyrare.

Några exempel:
Volvo 850 2.0
BMW 540 Touring
BMW 523Li
Audi A4 1.8T
Nissan Micra 1.3
Honda Concerta -94
och min peugeot 405gtx -95

Han är väl känd hos polisen och har tiotals bilar skrivna på sitt namn, både på- och avställda under kort tid. Samarbetar även med minst 2 andra personer. Säljer bilar till höger och vänster med olika registrerade ägare.

I mitt fall har jag fått en förfallen skatt på 655:- vilken skulle betalts precis innan jag köpte bilen, ingen påminnelse hade skickats ut och därmed syntes inte den förfallna skatten förrän transportstyrelsen saknade inbetalningen. I mitt fall är inte heller summan på skatten det som grämer mig mest, utan att såna här personen som sysslar med skummaffärer kommer undan och kan göra samma sak om och om igen.
Personen har ett stort antal böter för att ha kört avställda fordon och liknande.

Har du blivit drabbad så hör av dig till mig via pm, jag har ett nytt telefonnummer som verkar vara i bruk, det jag fick är numera avstängt pga jag gjort flera påringningar för att påminna om att han är betalningsskyldig till skatten.

Jag har kollat upp detta, nej betalningsskyldigheten följer inte med till mig, skulle den betalats under förre ägarens period så är det han som är betalningsskyldig.
/Peter

men bilen har dock nyttjande förbud till dess skatten är betalt.. och har han sålt den med skuld så lär han iaf inte betala den. så vill man nyttja bilen så får man snällt betala skatten.

Andromeda Rumpmas
1 juni 2010 · 3 860 Inlägg

Ja, om han inte bryr sig om ett betalningsföreläggande från kronofogden som resulterar i en betalningsanmärkning för futtiga 655 spänn, då är man nog så illa tvungen att betala själv om man vill bruka bilen. Köra oskattat ger en hel del böter samt att Polisen har rätt att förverka ens registreringsskyltar. Bilen måste även bärgas från platsen. Så bryr han sig inte är det bara att bita i det sura äpplet och ta 655 spänn som läropengar. Det kunde varit värre, det kunde ha varit en diesel modell större.

Senast redigerat av Andromeda (1 juni 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
volvoentusiasten
1 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Enkelt?

Vänta 1 månad. ärendet går till kronofogden och du betalar enbart skatten för framtiden.

Sluta lägg ner så mkt energi på säljaren, det mår du aldrig bra av. sad

Janneutanb
1 juni 2010 · 7 272 Inlägg

linuslinje skrev:
Enkelt?

Vänta 1 månad. ärendet går till kronofogden och du betalar enbart skatten för framtiden.

Sluta lägg ner så mkt energi på säljaren, det mår du aldrig bra av. sad

Det ligger ju fortfarande en restskatt på bilen och då får bilen inte brukas.

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

nej, bilen får inte brukas förrän restskatten är betald, men det är max två veckor innan det går vidare till kronofogden. Påminnelseavgiften på 100:- ligger kvar och han kommer således ändå hamna hos kronofogden om jag betalar. Jag riskerar inte att köra oskattat nej, det är det inte värt. '

sicka svin det finns.. den här killen har hållt på med bedrägeriaffärer ett bra tag och systemet gör att han kan fortsätta.. tragiskt rättssystem då det är ett civilrättsärende och polisen kan inte göra något. Man blir tvungen att anlita en advokat.. är det värt det för 655:- ? nej, och det kommer ingen annan att tycka heller.. så killen kommer att gå fri.. vilket är förjävligt rent ut sagt..

Opelmadness German cars, quality and beyond
1 juni 2010 · 8 197 Inlägg

Detta kanske är samma "Kevin"?
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_co … amp;last=1


Fattar inte att det inte ska gå att sätta dit såna svin... mad
Polisen borde kunna få spana på såna som dom gör i USA..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Japp! det är samma person, googlar man på telefonnumret kommer fler gamla borttagna annonser upp också. Polisväsendet har ingen möjlighet att göra något åt detta då det är civilrättsligt ärende.. advokat osv som gäller.. hur många tror du känner att det är värt advokat? inte en kotte, garanterat..


Opelmadness skrev:
Detta kanske är samma "Kevin"?
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_co … amp;last=1


Fattar inte att det inte ska gå att sätta dit såna svin... mad
Polisen borde kunna få spana på såna som dom gör i USA..

AndersWestlund Avstängd
1 juni 2010 · 99 Inlägg

Opelmadness skrev:
Detta kanske är samma "Kevin"?
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_co … amp;last=1

Registreringsnummer:  PET140
Fabrikat: HONDA CONCERTO 1,6I
Färg: VIT     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1994

Ägare/Brukare
Namn: AB TEGNABY BILDEMONTERING
Adress: ÄLMÅSVÄGEN 18
Postnr: 352 42     Förvärvsdatum: 2010-02-24
Ort: VÄXJÖ

Fordonsstatus:  Avregistrerad (2010-02-24)

Volvo V70n (2001)
Mortalis VW-nörd?
1 juni 2010 · 4 332 Inlägg

anmälde den till blockets abuse o den golfen tidigare, golfen tog de bort o kommer nog göra de me hondan med snart...varför gör ni inte anmälan när ni ser dem? smile minskar iaf risken att ngn stackare går på de

jorgen72
1 juni 2010 ·

mrpete skrev:
Det figurerar en man på blocket som säljer bilar, mestadels äldre bilar till pris runt eller under 5000:- men även dyrare.

Några exempel:
Volvo 850 2.0
BMW 540 Touring
BMW 523Li
Audi A4 1.8T
Nissan Micra 1.3
Honda Concerta -94
och min peugeot 405gtx -95

Han är väl känd hos polisen och har tiotals bilar skrivna på sitt namn, både på- och avställda under kort tid. Samarbetar även med minst 2 andra personer. Säljer bilar till höger och vänster med olika registrerade ägare.

I mitt fall har jag fått en förfallen skatt på 655:- vilken skulle betalts precis innan jag köpte bilen, ingen påminnelse hade skickats ut och därmed syntes inte den förfallna skatten förrän transportstyrelsen saknade inbetalningen. I mitt fall är inte heller summan på skatten det som grämer mig mest, utan att såna här personen som sysslar med skummaffärer kommer undan och kan göra samma sak om och om igen.
Personen har ett stort antal böter för att ha kört avställda fordon och liknande.

Har du blivit drabbad så hör av dig till mig via pm, jag har ett nytt telefonnummer som verkar vara i bruk, det jag fick är numera avstängt pga jag gjort flera påringningar för att påminna om att han är betalningsskyldig till skatten.

Jag har kollat upp detta, nej betalningsskyldigheten följer inte med till mig, skulle den betalats under förre ägarens period så är det han som är betalningsskyldig.

/Peter

Det är klart att  det syns att skatten ska betalas det är ju bara o ringa 0771141516 så får du ju veta att skaten ska betalas o vilket datum

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Det kan även vara:

PET148
Honda concerta 1,6 -94

eller vänta nu.. det står att den är vit.. då borde det vara en annan eller så är bilen omlackerad.. orkar inte skicka fler sms, kan vara PET149 också.. ägs av en jan persson i skövde,,


AndersWestlund skrev:

Opelmadness skrev:
Detta kanske är samma "Kevin"?
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_co … amp;last=1

Registreringsnummer:  PET140
Fabrikat: HONDA CONCERTO 1,6I
Färg: VIT     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1994

Ägare/Brukare
Namn: AB TEGNABY BILDEMONTERING
Adress: ÄLMÅSVÄGEN 18
Postnr: 352 42     Förvärvsdatum: 2010-02-24
Ort: VÄXJÖ

Fordonsstatus:  Avregistrerad (2010-02-24)

volvoentusiasten
1 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Brains skrev:

linuslinje skrev:
Enkelt?

Vänta 1 månad. ärendet går till kronofogden och du betalar enbart skatten för framtiden.

Sluta lägg ner så mkt energi på säljaren, det mår du aldrig bra av. sad

Det ligger ju fortfarande en restskatt på bilen och då får bilen inte brukas.

mmm såklart. Menade att man skulle vänta att köra med bilen en månad.

Så gjorde jag, och så var rekommendationerna från trafikverket. De tyckte jag skulle skita i att betala skatten så ägaren lär sig en läxa. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang