Basen låter som en motor när man kör?

Rewue
7 juni 2010 · 16 Inlägg

Tja, köpte bas och slutsteg i helgen fick det att funka, men nu så börjar den slå snabbare och snabbare testå mer jag gasar och rullar, men står jag stilla låter det inget, asså då funkar det som det ska men sen direkt när jag börjar köra så börjar den slå snabbare och snabbare?
Har kopplat den till batteriet kan det vara att man måste ha nåt relä eller nåt emellan som styr strömmen?

Har en Bmw 328i e46 00

MVH Rewue

BMW 328i (2000)
Henka_ Slav
7 juni 2010 · 1 454 Inlägg

om du har kopplar slutsteget direkt på batteriet så finns det inga reläer på vägen, så vida inte du har satt dit nå? eller har du bara skarvat på någon annan kabel du hittat i bilen? Har du jordat riktigt?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Rewue
7 juni 2010 · 16 Inlägg

Menar om man måste ha nåt mellan strömmen till slusteget så att den får rätt ström? jag har jordat i bilen men sen har jag en HLI kabel jag kopplat från låg nivå och gjordat i en kabel som gick ifrån stereon, det kanske måste jorda som jag gjordat själva slutsteget?

Mvh Rewue

BMW 328i (2000)
Henka_ Slav
7 juni 2010 · 1 454 Inlägg

du ska väl ändå inte jorda lågnivån!? HLI kabel? det enda du ska ha på plus kabeln från batteriet är en säkring.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Rewue
7 juni 2010 · 16 Inlägg

På HLI kabeln sitter det 5 kablar R + och - och L + och -  och i mitten G som jag antar är jord?
Kan jag skita i den eller vadå?

BMW 328i (2000)
Henka_ Slav
7 juni 2010 · 1 454 Inlägg

Ahaa du kör med original stereo.. då underlättade det en hel del i mitt tänkande tongue då tycker jag att du ska se över så att det inte glappar i någon kabel eftersom det fungerade ett tag.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Rewue
7 juni 2010 · 16 Inlägg

Asså det fungerar när jag står stilla med bilen på eller av men när jag kör med bilen så bärjar basen slå snabbare och snabbare beror på hur jag kör yikes
Och ja jag tar signalen från orginal stereon smile

//Rewue

BMW 328i (2000)
Rewue
7 juni 2010 · 16 Inlägg

Nej dom är inte på Samma sida batteriet sitter på höger och ljud kabeln i taket till vänster tongue

Swedenrock: bara koppla ut inte shifta? asså testa att dra ut R - om det inte händer nåt testar man L-?

//Rewue

BMW 328i (2000)
Rewue
8 juni 2010 · 16 Inlägg

okej tack, blir och testa idag då!

BMW 328i (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang