Rinnegan
Malleus Malificarum
11 juni 2010
· 2 401 Inlägg
PoulZen skrev:
Trivialt? Att man inte känner sig säker när man kör på grund av att ratten sitter på "fel" sida är väll inte en så liten sak?
Sen kan någon som har tid och lust säkert hitta lite statistik på att det är större risk att krocka för att man sitter på "fel" sida med ratten. Så njae, det är en ganska stor sak, beroende såklart på vad du ska ha bilen till.
Sen angående ditt argument om trimning. Vad jag har förstått så är inte deras Huvudmål att hitta en bil att trimma en massa, utan en bil som dom kan använda till det mesta. Bana, strippen och även vardaglig körning som skjutsa farmor till Bingoklubben.
Plus att dom vill ha en bil med bra kvalitet på sakerna.
Sjävklart finns det billigare bilar om man vill trimma bara. Men då kommer det kosta mycket pengar i längden eftersom när du är uppe i hästkrafts klasser på över 600hk så går mycket sönder oxå.
En M3 och en R34 kan du trimma till runt 500hk och sen få det att hålla utan att större kostnader måste läggas ut på saker som går sönder. Vilket av det jag förstått är lite TS tanke med köpet.
Sen att TS bara ville ha M3 E46 eller R34 och inte frågade efter en billig bil att trimma en massa det kanske du missade.
Som jag sa, själva bilvalet jag använde som exempel var för att visa att inte löns att diskutera huruvida lätt eller billigt det är att endast trimma antingen R34 eller M3 då det går att få lika bra prestanda som på allting annat och oftast för billigare pengar. Själva bilvalet per se är ju mer en statusfråga, då TS förmodligen vill ha något exklusivt, men det var bara för att visa att just M3 och R34 är inte de enda valen när det gäller prestanda.
Och ja, då det gäller ratten på fel sida så är det en trivial sak. Du kan plocka inredning från en BMW 525 om man nu vill, man gör det så dyrt som man vill ha det. Att säga att LHD konvertera en R34 kostar herrejävlar är ju i överdrag då det fanns ett bolag i USA som höll på med det, för den ynka kostnaden av $2500 innan Skyline blev olagliga på deras vägar och diverse. Och då det gäller ditt argument om hållbarhet så finns det definitivt bättre val än S54B32 eller RB26DETT. RB26'an bör man byta kolvar på och helst allting när man närmar sig 600hp, på M3 är det mindre skulle jag gissa.
---------------------------------------------
InX-Engineering skrev:
LHD Konvertering kostar riktigt mycket pengar på garaget har jag bara sett en R33 som var koverterad av förra ägaren. Man måste byta det mesta tex sladdar pedaler alla delar nära ratten tex styrstång ACns position mm Fråga tex Supramannen som jag tror vet mycket om det här det kostar jävligt mycket. Säg inte att det är många som har LHD konverterat det är bara några få i Sverige.
Nej, det kostar inte speciellt mycket bara man kollar upp vad som passar eller inte, annars så kan du fabrikera själv. Sålänge man har lite know-how så blir det inte dyrt. Orsaken det inte finns många LHD Skylines i sverige är delvis för att alla verkar tro att det förstör bilens "charm". Eller rättare sagt, en av orsakerna.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.