Inför: STRIPPEN.nu Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

MrQuickzilver
2 juli 2010 · 86 Inlägg

Jag kommer med BMWn o kör förhoppningsvis fortare än 11,93 som ja körde förra året. cool

Synd att det inte körs mer än 1gång om året på Säve för man är ju inte bortskämd med körtillfällen på nära håll när man bor i denna delen av landet, men man får ju va glad för det lilla. smile

BMW - När du älskar att köra!!
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2010 · 215 Inlägg

MrQuickzilver skrev:
Jag kommer med BMWn o kör förhoppningsvis fortare än 11,93 som ja körde förra året. cool

Synd att det inte körs mer än 1gång om året på Säve för man är ju inte bortskämd med körtillfällen på nära håll när man bor i denna delen av landet, men man får ju va glad för det lilla. smile

Välkommen välkommen.. big_smile

Mrharpun MrHarpun
6 juli 2010 · 35 Inlägg

Kommer det vara som andra år att man får ställa sin bil och det kommer vara folk som säljer bilgrejer som billjud och sånt eller e det ren strippenkörning ??

Audi A3 1,8T "Ådii" (1997)
skruttan Klassvärd/fram matare
6 juli 2010 · 215 Inlägg

MrHarpun skrev:
Kommer det vara som andra år att man får ställa sin bil och det kommer vara folk som säljer bilgrejer som billjud och sånt eller e det ren strippenkörning ??

Nån försäljare kommer det säkert att vara..
Men det kommer att vara inriktat på strippenkörning..
Utställning med utan bedömning..big_smile

skruttan Klassvärd/fram matare
6 juli 2010 · 215 Inlägg

MrQuickzilver skrev:
Jag kommer med BMWn o kör förhoppningsvis fortare än 11,93 som ja körde förra året. cool

Synd att det inte körs mer än 1gång om året på Säve för man är ju inte bortskämd med körtillfällen på nära håll när man bor i denna delen av landet, men man får ju va glad för det lilla. smile

Välkommen välkommen.. big_smile

Speed_nu
6 juli 2010 · 2 Inlägg

skruttan skrev:

D_Nilsson skrev:
Får man komma och köra med vilken bil som helst? Tänkte lite på min 328:a, inte speciellt mycket pulver men det är ju ändå kul att få köra lite! smile Eller finns det nån "regel" att man måste ha ett visst antal hästkrafter, osv osv osv? tongue

Självklart e man välkommen med vilken bil som helst.. har lagt upp lite uppdateringar i tråden bara o läsa där..

Välkommen!!!

Fråga: Har en Ford från 1968 som bara har tvåpunktsbälten. Den är besiktigad med detta utan anmärkning. Jag tror att min tid ligger på ca 14+ på kvartsmilen. Får jag delta med den trots tvåpunktsbältena?

skruttan Klassvärd/fram matare
6 juli 2010 · 215 Inlägg

Speed_nu skrev:

skruttan skrev:

D_Nilsson skrev:
Får man komma och köra med vilken bil som helst? Tänkte lite på min 328:a, inte speciellt mycket pulver men det är ju ändå kul att få köra lite! smile Eller finns det nån "regel" att man måste ha ett visst antal hästkrafter, osv osv osv? tongue

Självklart e man välkommen med vilken bil som helst.. har lagt upp lite uppdateringar i tråden bara o läsa där..

Välkommen!!!

Fråga: Har en Ford från 1968 som bara har tvåpunktsbälten. Den är besiktigad med detta utan anmärkning. Jag tror att min tid ligger på ca 14+ på kvartsmilen. Får jag delta med den trots tvåpunktsbältena?

Har skickat frågan vidare då jag inte jobbar med besiktningen..

skruttan Klassvärd/fram matare
6 juli 2010 · 215 Inlägg

skruttan skrev:

Speed_nu skrev:

skruttan skrev:

Självklart e man välkommen med vilken bil som helst.. har lagt upp lite uppdateringar i tråden bara o läsa där..

Välkommen!!!

Fråga: Har en Ford från 1968 som bara har tvåpunktsbälten. Den är besiktigad med detta utan anmärkning. Jag tror att min tid ligger på ca 14+ på kvartsmilen. Får jag delta med den trots tvåpunktsbältena?

Har skickat frågan vidare då jag inte jobbar med besiktningen..

ET 10.3 Säkerhetsbälte, -sele
Säkerhetsbälten av snabbkopplande typ och av god kvalité är obligatoriskt i alla fordon. Bältet ska vara av trepunktstyp, tvåpunkts bälten typ "ordensband" och midjebälten är förbjudna. En fyrdelad säkerhetssele med axelband är obligatoriskt i alla fordon snabbare än 12,00 (7,50) se-kunder. En femdelad säkerhetssele med 76 mm (3 tum) breda band och rem i grenen, enligt SFI Spec. 16.1 eller godkänd av FIA enlig norm 8853-98, är obligatoriskt i fordon snabbare än 11,00 (7,00) sekunder. I frontmotorbilar med metanol och överladdning i säkerhetskategorin Advanced ET ska alla band i selen vara skyddade med brandhärdigt material. Sele enligt SFI Spec. 16.1 ska uppdateras med intervaller enligt tabell i
DRT 0.1.2. Se DRT 10.5, 10.5.1, 10.5.2 och 10.6.

Speed_nu
7 juli 2010 · 2 Inlägg

Tack Skruttan, för snabbt och utförligt svar ang bälten. Då vet jag förutsättningarna. Får se hur jag löser det. Ha det gött.

skruttan Klassvärd/fram matare
7 juli 2010 · 215 Inlägg

Speed_nu skrev:
Tack Skruttan, för snabbt och utförligt svar ang bälten. Då vet jag förutsättningarna. Får se hur jag löser det. Ha det gött.

då passar jag på o tacka Marten för det e han som tog fram infon till mig.. Kunde själv tittat i ET-reglementet..

Hoppas du löser det.. smile

THE_SAAB_DUDE
7 juli 2010 · 162 Inlägg

jag dyker upp med saaben smile
hoppas på vädergudarna å liiiite ras i år
förra året va helt magiskt gjort Skruttan
Ni vet vad ni gör i strippen.nu teamet
mvh

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
skruttan Klassvärd/fram matare
7 juli 2010 · 215 Inlägg

THE_SAAB_DUDE skrev:
jag dyker upp med saaben smile
hoppas på vädergudarna å liiiite ras i år
förra året va helt magiskt gjort Skruttan
Ni vet vad ni gör i strippen.nu teamet
mvh

Tack så mycket.. smile
Kul att höra.. joo vi försöker få till det..
Tyvärr kommer jag inte vara där iår då jag jobbar.. *snyft*

bad_boy89
13 juli 2010 · 44 Inlägg

Så det e bara att betala körningsavgiften o sen får man köra så mkt man hinner med?
Eller e det 150 kr per körning?

Hur är det med baslåda? Den är fastskruvad så inget löst.

Saab 9-3 Aero "Aero projekt 2011 version 1.0" (2001)
Audi A3 3,2 Quattro "Ådiii Jäveln" (2004)
skruttan Klassvärd/fram matare
13 juli 2010 · 215 Inlägg

bad_boy89 skrev:
Så det e bara att betala körningsavgiften o sen får man köra så mkt man hinner med?
Eller e det 150 kr per körning?

Hur är det med baslåda? Den är fastskruvad så inget löst.

Du betalar 150+150 sen kör du så mycke vi hinner med..
Förutsatt att vädret är på vår sida o inga saneringar.. lol
Alltså 150 inträde o 150 för körningen..

Den andra frågan har jag skickat vidare..

skruttan Klassvärd/fram matare
13 juli 2010 · 215 Inlägg

skruttan skrev:

bad_boy89 skrev:
Så det e bara att betala körningsavgiften o sen får man köra så mkt man hinner med?
Eller e det 150 kr per körning?

Hur är det med baslåda? Den är fastskruvad så inget löst.

Du betalar 150+150 sen kör du så mycke vi hinner med..
Förutsatt att vädret är på vår sida o inga saneringar.. lol
Alltså 150 inträde o 150 för körningen..

Den andra frågan har jag skickat vidare..

Sååå svar på frågan då,, joodå. .sitter den bara fast så e det inga probs..
Visa den för besiktningen så dom får kolla på den bara.. big_smile

yoppe
14 juli 2010 · 388 Inlägg

Tänkte ta med min biltokiga 6 åring och komma och titta sen får väl systemkameran följa med också vad ligger inträdet på? För man får väl komma och titta utan att köra?

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

yoppe skrev:
Tänkte ta med min biltokiga 6 åring och komma och titta sen får väl systemkameran följa med också vad ligger inträdet på? För man får väl komma och titta utan att köra?

hej där..

klart ni ska komma o titta.. Eftersom du ska ha din 6-åring med dig tänk på att ha skyddande kläder med dig till honom/henne då det e svårt att hitta skugga om solen e framme.

Om du tittar på trådens "framsida " så står all infon där.. smile
Tyvärr en hjärnan trött efter att jobbat idag så jag kommer inte ihåg..
TROR det är 150:- för dig o inget för 6-åringen..
Men kolla där för säkerhets skull..

Hittar du inte den så hojta till.. smile

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

Lägger igen ut infon för er som tänker komma o besöka oss men inte köra smile

Var: Säve Flygplats (kör in vid Areoseum)

Grindarna öppnas klockan 07:30
Körningen börjar klockan 09:00
Körningen avslutas cirka 16:30

Entré:
Vuxna: 150:-
Barn under 15 år går in gratis men endast i vuxet sällskap.


Välkomna!

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

Speed_nu skrev:
Tack Skruttan, för snabbt och utförligt svar ang bälten. Då vet jag förutsättningarna. Får se hur jag löser det. Ha det gött.

Hoppas Du nu kommit på en lösning så du med kan vara med o leka cool

skruttan Klassvärd/fram matare
15 juli 2010 · 215 Inlägg

THE_SAAB_DUDE skrev:
jag dyker upp med saaben smile
hoppas på vädergudarna å liiiite ras i år
förra året va helt magiskt gjort Skruttan
Ni vet vad ni gör i strippen.nu teamet
mvh

Då missade du i fjol då..

Kanonvarmt redan när vi steg upp kl. 6 på morronen o inget eller nästan inget ras på hela dagen.. *Man glömmer ju dom så lätt* big_smile
Vi hade kört slut på dom stackars förarna INNAN utsatt tid..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang