Folk som jagar ungdomar med bil

FoXoN
4 juli 2010 · 502 Inlägg

Tjena alla!

Brorsan och hans kompis kom in precis. Med en skräckslagen blick, full pumpade med adrenalin & andfådda.

Dom hade settat nere vid lokala butiken. När det kommer en jobbarbil (flakbil) i full fart och kör vänster in vid butiken och står och glor. Så min bror och hans vän tänkte... vilka skumisar & tänkte på att allt detta är skumt som tusan, med tanke på att det knappt åker en bil i detta samhälle på natten.

När dom börja cykla ifrån platsen så satte dom på oranga sirener på flakbilen. När dom var en bit ifrån så märker dom hur strålkastarna riktas emot dom.. Med helljus och hela paketet. Dom kollar hastigt tillbaks och märker att dom är i full fart mot dom.

Så dom började cykla allt vad dom kunde. Som tur så gick det en stig in till skogen som dom tog av vid. Dom var tvungna att bromsa in på tanke på farten dom hade, och att det är en väldigt liten stig att ta sig in på. Så dom var några decimeter från att köra ihjäl dom.

Men dom andra 2 kompisarna på moppe fick köra full sprut som var mycke längre fram än dom 2 som cyklade. För att försöka vara lockbete emot bilen så körde efter. Sen körde moppen in på en jätte small grusväg lite längre fram. För att förhoppningsvis få stop på idioterna.

Men dom sladdade in på samma väg i full fart och fortsatte jaga dom på mopeden. Men mopeden fortsatte då runt kvarteret så fort det gick, till de två andra med cyklarna. Och väntade på stigen i ca 10min för att vara beredda på att springa om dom skulle komma till fots.

Men strax efter det så blev läget lungt igen. Så dom åkte fort upp till en kompis där dom kunde hämta andan.

Ska det behöva vara såhär ? Dom är ändå 16år och ska inte riskera att bli ihjäl körda för att klockan är 02.00 ? Bedrövligt! Satan va förbannad jag hade vart om jag sett detta!!!!

Har någon annan vart med om samma grej ?

(ursekta för stavfel... men skrev ganska kvikt..)

Mvh // Alex

volvoentusiasten
4 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Tog de regnr? Ringde de Polis? Vad sa Polisen?

Om inte, lämna in en polisanmälan direkt, för sådant där beteende ska bestraffas (och gör det) hårt!

FoXoN
4 juli 2010 · 502 Inlägg

linuslinje skrev:
Tog de regnr? Ringde de Polis? Vad sa Polisen?

Om inte, lämna in en polisanmälan direkt, för sådant där beteende ska bestraffas (och gör det) hårt!

Jag var ju inte med tyvärr. Annars hade jag självklart tagit regplåten. Men det ända dom ville var ju att komma undan oskadda. Så dom tänkte inte så mycket på regplåten. Asså det är illa som tusan. Får fortfarande sitta här och försöka lugna ner dom. Dom är helt skräckslagna.

Tias88 OEM Rox
4 juli 2010 · 245 Inlägg

Personligen var jag påväg att jaga lite 16 åringar inatt, eftermatten av deras lilla besök var sönderslagna skyltar och tonvis av toapapper rullar!

Du kanske skulle kolla upp så din broder inte gjort något dumt? eller hans kompisar? Man ska ju givetvis ha tro i sina nära o kära.. Men värt o kolla upp

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
wildboy_87_
4 juli 2010 · 1 062 Inlägg

Tias88 skrev:
Personligen var jag påväg att jaga lite 16 åringar inatt, eftermatten av deras lilla besök var sönderslagna skyltar och tonvis av toapapper rullar!

Du kanske skulle kolla upp så din broder inte gjort något dumt? eller hans kompisar? Man ska ju givetvis ha tro i sina nära o kära.. Men värt o kolla upp

Precis

man gör ju inte ngt sådant utan anledning

finns endel folk här nere som inte vet när dem ska sluta....

Team Björkeryd
Engen HEAVY METAL
4 juli 2010 · 765 Inlägg

har varit med om samma sak men då va det delvis befogat!!!! inge kul dock!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
FoXoN
4 juli 2010 · 502 Inlägg

Har snackat med dom, dom har inte gjort något dumt. Dom bara satt där och snackade och umgicks. yikes

Martin 9-3 Fisketokig
4 juli 2010 · 2 997 Inlägg

Idioter! Går ju bra att leka tills de jagar fel gäng.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Muttley
4 juli 2010 ·

Nästa gång bilen kommer. Så tycker jag inte dem ska "smita" om de är ett par grabbar så tycker jag de ska sitta kvar. Risken att olyckan kommer är 100 gånger större om de blir jagade och stressade av idioten i bilen.
Har dem polisanmält det?

-Michael :-)
4 juli 2010 · 367 Inlägg

Din bror är troligen inte oskyldig.


Bara för att man är bröder så berättar man inte allt.

FoXoN
4 juli 2010 · 502 Inlägg

-Michael skrev:
Din bror är troligen inte oskyldig.


Bara för att man är bröder så berättar man inte allt.

Ja vem vet. Dom brukar inte ljuga för mig. Men man vet ju aldrig. Och om dom gjorde något... Varför inte gå ut och säga till dom istället för att jaga?

Strongman
4 juli 2010 · 203 Inlägg

Jag tycker det är ganska kul att skrämma moppepojkar med mina polisljus haha big_smile
Dock är hela jakten på 10s, sen tröttnar jag.

Muttley
4 juli 2010 ·

FoXoN skrev:

-Michael skrev:
Din bror är troligen inte oskyldig.


Bara för att man är bröder så berättar man inte allt.

Ja vem vet. Dom brukar inte ljuga för mig. Men man vet ju aldrig. Och om dom gjorde något... Varför inte gå ut och säga till dom istället för att jaga?

kan ju varit de dem försökte också, men de fegade och smet??

Om de ej gör polisanmälan så har de garanterat hittat på eget skit. smile

kawiZz RMR-Crew
5 juli 2010 · 478 Inlägg

ladda paintballgeväret och kika efter honom? inget snack om saken.

BlauMes
5 juli 2010 · 1 801 Inlägg

Hände en kompis något liknande. Skulle backa ut från uppfarten och köra iväg med sin 740 när dom blir jagade av en Porsche Cayenne av några galningar som skrek och prejades.

Senast redigerat av BlauMes (5 juli 2010)

Saab 9-3 (2008)
kawiZz RMR-Crew
5 juli 2010 · 478 Inlägg

BlauMes skrev:
Hände en kompis något liknande. Skulle backa ut från uppfarten och köra iväg med sin 740 när dom blir jagade av en Porsche Cayenne av några galningar som skrek och prejades.

Så dom med proschen prejade dina polare i en sleten 740?

Norde fotointresserad
5 juli 2010 · 2 307 Inlägg

Om de nu var flera stycken varför stannade de bara inte för att kolla upp vad de i bilen ville?

De kanske tyckte att grabbarna var lite suspekta som sitter utanför en butik mitt i natten och cyklar därifrån och försöker smita iväg när det kommer en bil?  Bara min första tanke... sen får man ju självklart ha lite vett i huvudet om man åker efter någon så där kan man tycka.

FoXoN
5 juli 2010 · 502 Inlägg

Norde skrev:
Om de nu var flera stycken varför stannade de bara inte för att kolla upp vad de i bilen ville?

De kanske tyckte att grabbarna var lite suspekta som sitter utanför en butik mitt i natten och cyklar därifrån och försöker smita iväg när det kommer en bil?  Bara min första tanke... sen får man ju självklart ha lite vett i huvudet om man åker efter någon så där kan man tycka.

Japp kan tänka mig att det kan vara så. Men dom cyklade ju iväg långsamt... ingen stress... sen kommer dom i väldans fart. Varför inte köra efter lungt och fint. Istället för att Brassa på, på med helljus och saftblandare...

Andromeda Rumpmas
5 juli 2010 · 3 860 Inlägg

FoXoN skrev:

-Michael skrev:
Din bror är troligen inte oskyldig.


Bara för att man är bröder så berättar man inte allt.

Ja vem vet. Dom brukar inte ljuga för mig. Men man vet ju aldrig. Och om dom gjorde något... Varför inte gå ut och säga till dom istället för att jaga?

Dom kanske är ventilhattskleptomaner utan din vetskap?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
BlauMes
5 juli 2010 · 1 801 Inlägg

kawiZz skrev:

BlauMes skrev:
Hände en kompis något liknande. Skulle backa ut från uppfarten och köra iväg med sin 740 när dom blir jagade av en Porsche Cayenne av några galningar som skrek och prejades.

Så dom med proschen prejade dina polare i en sleten 740?

Preja var väl kanske att ta i. Mer körde upp bredvid och svängde snabbt mot dom.

Däremot så körde dom sönder sina dyra 20" när dom skulle upp på en kant.

Saab 9-3 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang