Eftersnack: STRIPPEN.nu, Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

DragStrip
25 juli 2010 · 74 Inlägg

Första gången jag körde på strippen men det var skoj att kunna följa sin utveckling som förere med sin bil utan att ända inställningar jag kapade hela 2,0202 sek från första till min siste femte repa. tur att man hade mackor med sig tongue

Dock så föreslog jag till en två eller tre funktionerer att varsin låda för varje klass hade varit mycke lättere för förarna så hade ni kanske fått så mycke gnäll.
I den mån jag hade tog jag hela min klass tidskort bort och delade ut dom för att spara dom andra besväret med att hänga över en låda.

Visst moppe pojkar är alltid moppe pojkar men att sätta upp lite hårdare regler kring massa gasningar i depån och så hade nog gjort gått tror jag.

Annars vart de en bra dag tycker jag nu ska jag leta efter resultaten smile
Ha de gött alla som var där

pelles
25 juli 2010 · 5 Inlägg

Hej

Vill tacka alla som var på Säve i lördags, både ni som körde och funkisar.

Visst kan allt bli bättre och vi läser och tar åt oss av allt som skrivs. En del konstruktivt annat "inte"...
I år har mycket blivit annorlunda än vad det brukar, främst p.g.a. det sena datumbyte vilket är alldrig bra för ett evenemang. Tidtagning hyrdes utan "tillbehör" och bara med en tapper kille som dock skötte den med fint. Han hann dock inte skriva in alla namn under tiden vilket också påpekades... Att vi hade problem med tidskortlådan såg vi samtidigt som ni smile det var därför svårt att göra något åt detta då...

Speaker var en kille som pratade för första gången och i.a.f. jag tyckte att han skötte sig mycket bra.

Sedan ett par år tillbaka har vi försökt göra något för moppefolk. Det är dock så att de är för få för en egen dag. Därför var de med och körde som egen klass. De är inte vana vid event som EDPS eller liknande och agerar därefter... Vad jag hörde efteråt så lyssnade inte de på när speakern ropade ut info om förarmötet, det hade de behövt...

Den siffra jag hört under dagen vad över 100 anmälda bilar - KUL !

Resultaten kommer vi att publicera så snart tidtagningsdatabasen skickas över till oss, förmodligen i veckan. De kan nog även hamna på Nitroz.se

MVH
Pelle
Förenande Motorsport

Senast redigerat av pelles (25 juli 2010)

hedley Saaboholic
25 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Tycker speakern verkade vara en riktigt go gubbe, dock hade det nog gjort gott för han att studera lite bilmodeller hehe^^

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Madick1
25 juli 2010 · 125 Inlägg

Speakern va ju hur bra som helst och överlag funkade allt mkt bra en riktig toppen dag. Dock alldeles för halt och lite bättre organistion till nästa år hade som sagt inte skadat. Hoppas ni tar åt är "kritiken" och styr upp allt ännu bättre nästa år. Besiktning och registrering funkade t.ex kanon bra.

Inga fler kort/film skulle vilja se min bil spinna halva vägen tack:-)

Mvh Micke

alex84
25 juli 2010 · 29 Inlägg

Jag tyckte det var riktigt bra arrangerat, Besiktningen och registreringen funka kanon!! Likaså var det mycket körning tyckte jag, hade inte trott att jag skulle hinna så många vändor faktiskt. Sen att det var halt som fan kan man inte skylla på nån. Ska skaffa slicks till nästa år så slipper jag spinna hela vägen upp till mål. Sen finns det alltid saker att försöka förbättra till nästa år typ mopederna!!!! och kanske fler lådor till tidkorten. Jag tänker iaf komma nästa årsmile

hedley Saaboholic
25 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Jag ska iallafall köra nästa år, missade ju årets körning då jag mappade bilen idag^^

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Sebbe_H
25 juli 2010 · 11 Inlägg

Har lite bilder och en del HDfilmer, ska se om jag kan ladda upp på någon sida eller så.

Mr_Rustler
26 juli 2010 · 658 Inlägg

Vill se bilder / film nu big_smile

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Madick1
26 juli 2010 · 125 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
Vill se bilder / film nu big_smile

Jag med:-)

alexxe En gång till nu
26 juli 2010 · 760 Inlägg

Madick1 skrev:

Mr_Rustler skrev:
Vill se bilder / film nu big_smile

Jag med:-)

Då är vi 3 cool

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
BlackT5 Kloak dykare ;))
26 juli 2010 · 51 Inlägg

alexxe skrev:

Madick1 skrev:

Mr_Rustler skrev:
Vill se bilder / film nu big_smile

Jag med:-)

Då är vi 3 cool

Jag har massa film smile Är inte toppen filmat men..
Ska bara få min dator att funka ihop med filmerna roll

Men ha tålamod, det kommer smile

Senast redigerat av BlackT5 (26 juli 2010)

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!
Volvo 850 T-5R "EOS" (1995)
Volvo 960 "T5" (1996)
alexxe En gång till nu
27 juli 2010 · 760 Inlägg

BlackT5 skrev:

alexxe skrev:

Madick1 skrev:

Jag med:-)

Då är vi 3 cool

Jag har massa film smile Är inte toppen filmat men..
Ska bara få min dator att funka ihop med filmerna roll

Men ha tålamod, det kommer smile

Härligt! smile

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
turbodeath
27 juli 2010 · 2 452 Inlägg

tyckte det kunde varit lite fler utställare där,med tanke för att titta bara för 150kr så tyckte jag det inte var värt det...man vill ju kunna handla nått med på sådana evanemang...visst kul att titta på strippen men dom andra strippen drar mer folk måste jag säga o då är det okej med dom pengarna med...

döden kommer tillbaka
GOLDEN Golden Gross Owner
27 juli 2010 · 312 Inlägg

Blev som många andra riktigt besviken detta året.
Hela evenemanget kändes otroligt fjuttigt. Har läst tidigare i tråden om att det inte har lagts något krut på att få till en utställning detta året, men det är ju där en stor del av dagen som vi som besökare tittar på.
Mopeder i all ära, men inte hör väll det ihop med "en dag på strippen" !!??.

Tidigare år har det även funnits mer än ett matställe. Hade behövts detta året med.

Om eventet ska vara likadant nästa år så borde man ta ställning till att ändra entrépriset för besökare till ca: 80-100:-

Riktigt kul att se så många bilar som körde på mindre en 12-13 sek smile

hedley Saaboholic
27 juli 2010 · 3 129 Inlägg

GOLDEN skrev:
Blev som många andra riktigt besviken detta året.
Hela evenemanget kändes otroligt fjuttigt. Har läst tidigare i tråden om att det inte har lagts något krut på att få till en utställning detta året, men det är ju där en stor del av dagen som vi som besökare tittar på.
Mopeder i all ära, men inte hör väll det ihop med "en dag på strippen" !!??.

Tidigare år har det även funnits mer än ett matställe. Hade behövts detta året med.

Om eventet ska vara likadant nästa år så borde man ta ställning till att ändra entrépriset för besökare till ca: 80-100:-

Riktigt kul att se så många bilar som körde på mindre en 12-13 sek smile

Det var ju inte ens många som körde under 12?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Madick1
27 juli 2010 · 125 Inlägg

hedley skrev:

GOLDEN skrev:
Blev som många andra riktigt besviken detta året.
Hela evenemanget kändes otroligt fjuttigt. Har läst tidigare i tråden om att det inte har lagts något krut på att få till en utställning detta året, men det är ju där en stor del av dagen som vi som besökare tittar på.
Mopeder i all ära, men inte hör väll det ihop med "en dag på strippen" !!??.

Tidigare år har det även funnits mer än ett matställe. Hade behövts detta året med.

Om eventet ska vara likadant nästa år så borde man ta ställning till att ändra entrépriset för besökare till ca: 80-100:-

Riktigt kul att se så många bilar som körde på mindre en 12-13 sek smile

Det var ju inte ens många som körde under 12?

Min bil skall gå 12sek original och jag körde sämre än det trots betydligt mer effekt. Alldeles för halt för vanliga däck och bara få som körde bra tider tyckte jag.

hedley Saaboholic
27 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Som jag sa, var väldigt få bilar som gick bra tider, dock diggade jag camaron som gasade 201 av 402m och gick i mål på 10~ sek med 256km/h som slutfart.. då fattar man varför han inte fortsatte att trycka hehe.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Mazdaputte
27 juli 2010 · 30 Inlägg

Komma komma nästa år med min moped igen,strula hemskt mycket nu sist. brukar köra 6or på 160 meter med en topphastighet på 120. men nu låg jag på 7,9 och 98 i sluthastighet.

Nästa år kommer jag bättre förberedd och hoppas kunna köra emot några snabba bilar!

940R
27 juli 2010 · 1 567 Inlägg

Något nytt om tiderna?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Audi-powah
27 juli 2010 · 497 Inlägg

var riktigt roligt tyvär har man lite problem med slirande koppling och lite problem på trycksidan så man fick nöja sig med 14.89 sek men med tanke på förhållanderna så var det väl okej dok ville ju man helst ner på 13.9-14sek smile.
fanns bra med brutala bilar så det var skoj de med!

Audi S3 "Quattro" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang