"Mekprojekt"

Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Tjeeeeeenaaaaaaaaa!


Här finns det väl en massa motorsnubbar som alltid har tänkt på nåt dom vill göra men aldrig haft orken / tiden

nu ska jag bort i några veckor med endast föräldrarna och har all **** tid i världen för att göra sånt man i vanliga fall inte orkar.


Vi ska campa med husvagn.

Tänkte från början köpa en pocketbike men hann aldrig få fram pengarna, nu letar jag desperat efter en jävligt billig minimoto som ja kan slänga med i sista sekundrarna, men utan framgång..


så undrar om ni har tips på saker jag kan göra i husvagnen/förtältet/ på vägen till-dit-vi-ska ? smile


Allt från dator till motor går nog bra.. nåt litet "projekt" typ <:

SLIMPA
27 juni 2006 · 215 Inlägg

jättekonstig tråd..

Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Konstig o konstig ja vill ha nåt att göra i 3 veckor!

Karlzzon The One Evolution
27 juni 2006 · 1 627 Inlägg

skissa på en motot som går vatten

Fäll ner pungen och landa
Granholm Dude
27 juni 2006 · 197 Inlägg

Hehe.. Ta med dig en laptop.. med mycket bilder på och sitt och styla dom galet i ph tongue

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Granholm skrev:
Hehe.. Ta med dig en laptop.. med mycket bilder på och sitt och styla dom galet i ph tongue

Ah laptop skall tas med, ska ladda den med massa bilder då och kanske en och en annan ps tutorial(?)

Granholm Dude
27 juni 2006 · 197 Inlägg

Nordberg skrev:

Granholm skrev:
Hehe.. Ta med dig en laptop.. med mycket bilder på och sitt och styla dom galet i ph tongue

Ah laptop skall tas med, ska ladda den med massa bilder då och kanske en och en annan ps tutorial(?)

Blir nog fint.. spara denna i offline läge http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Denna sidan va bra!

Bara att dom kommer nog dampa lite på mig om jag sitter inne och "leker" med datorn.

Får hoppas på många regniga dagar. smile


Edit: nåra mer tips? hade ju varit skitkul att sitta och meka med nån billig kina skit t.ex smile

Senast redigerat av Nordberg (27 juni 2006)

JohnnyN Rutinerad medlem
27 juni 2006 · 1 938 Inlägg

elektrisk flugsmälla? wink
du kan ju försöka öka den elektriska spänningen i den big_smile

Holme
27 juni 2006 · 1 417 Inlägg

byggsatsmodeller i plast smile då har du lite att göra smile

Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Holme skrev:
byggsatsmodeller i plast smile då har du lite att göra smile

Vad för byggsatsmodeller? Vad är en byggsatsmodell?


Menar du sådana man gjorde när man var liten, byggde ihop båtar/bilar med små delar och lim?

Drönirettab
27 juni 2006 · 21 761 Inlägg

Tekniklego kanske? Är själv väldigt förtjust i lite äldre tekniklego med motorer, då kan man bygga alla möjliga konstiga saker. Har faktiskt kvar allting, synd bara att det går åt så mycket batterier men laddningsbara är ett alternativ.

Ska tillägga att min ålder inte är 10 år.

Senast redigerat av Drönirettab (27 juni 2006)

camaro67 Meister
27 juni 2006 · 6 763 Inlägg

Nordberg skrev:
Denna sidan va bra!

Bara att dom kommer nog dampa lite på mig om jag sitter inne och "leker" med datorn.

Får hoppas på många regniga dagar. smile


Edit: nåra mer tips? hade ju varit skitkul att sitta och meka med nån billig kina skit t.ex smile

du behöver väll inte sitta inne?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
okkar
27 juni 2006 · 694 Inlägg

jadu ta med en svets och lite rör och några hjul och en gammal moppe motor och en kjedja och några drev så bygger du dig en hopfällbar go cart:)

Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

Haha, nja. Har tyvärr inte sånna grejor eller kunskap smile


Tekniklego = what?

Funderar på att istället för att köpa nåt här i sverige så köper jag en minimoto eller annat billigt när jag är där

NoIQ
27 juni 2006 · 69 Inlägg

jag tror knappast att du får köra minimoto på campingplatser, och hur kul är det att bara åka sån? äsch! Ta med dej nån polare eller brud alt ragga upp nån på campingen wink

Nordberg
27 juni 2006 · 36 Inlägg

NoIQ skrev:
jag tror knappast att du får köra minimoto på campingplatser, och hur kul är det att bara åka sån? äsch! Ta med dej nån polare eller brud alt ragga upp nån på campingen wink

Gick inte o ha med sig polare denna gången tyvärr , annars hade det vart en självklarhet o då hade denna frågan inte uppstått.. sad

Jo men det kan va kul att köra runt på istället för att sitta o göra ingenting i vagnen.....

+ att jag kör ju förmodligen UT från campingen och kör med den wink

Det är ju inte direkt tvång att stanna på campingen.....

THEBADGUY Gorgilus addictus
28 juni 2006 · 4 737 Inlägg

calibra_nox skrev:
elektrisk flugsmälla? wink
du kan ju försöka öka den elektriska spänningen i den big_smile

hehe...de måste man ju nästan pröva^^

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
28 juni 2006 · 1 660 Inlägg

Finns väl säker pubar, sevärdheter, caféer... U name it..
Massvis att göra.
Var på gotland en vecka för några år sen, åkte som en galning run för att hinna se både det ena o d 7e, men hann ine allt...

Dannis
28 juni 2006 · 19 Inlägg

ta med en bil byss satts, super lim, nån typ av lera spakel o hobbex färg as roligt för när du byggt klart bilen så kan du ¨styla¨ den hur du vill

hej hopp gummi snopp
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang