Den lättade svänghjulet och nya kopplingen har kommit. Veven har lämnats på mätning. Men stötte på lite motgångar. Veven är 0,04mm för skev. Får vara max 0,06mm skev, min var 0,1mm. Så nu är jag på jakt efter en ny Vevaxel. Hojta till om ni har en som ligger å dammar
Börjar hända lite nu, Fick borra/hona om blocket kolvringsgapet gick inte ihop, plus att jag ville ha några andra kolvar. Så borrade upp till 75,5mm. Nästa motorbygge ska jag mäta upp kolvringsgap kolvar och cylindrar innan jag lämnar in för honing Nya kolvarna i, alla lager i, packboxar i. Börjar hända lite nu. Ska bli klart till Påsk har jag tänkt, men blir kanske tidigare.
Kändes som oljereturen hamnar lite långt ner hört att den helst ska va i höjd med oljenivån eller över?
Stämmer bra, läste mycket om detta innan jag beslutade vart jag skulle ha den, jag ville ha den långt ner så den passade bra med turbon. I med att turbon sitter en bra bit ovanför oljenivån så självrinnet funkar som det ska, för säkerhetsskull kan man sätta ett t-kors på returen och dra upp en slang till vevhusventelationen, så det inte blir mottryck i returen visar sig om det funkar hehe