Hur fick ni era nuvarande Jobb?

Works Huh? (`´,)
21 september 2010 · 518 Inlägg

Jag ringde min nuvarande arbetsgivare en tisdag och fick komma på intervju samma dag, på onsdagen va jobbet mitt allt inom 14 timmar....

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Volvo V70 "GLT" (2000)
Putteliten
21 september 2010 · 9 084 Inlägg

Praktiserade på företaget när jag gick första och andra ring, sen sista året efter jul ringde dom och frågade om jag ville ha sommarjobb och eventuellt fortsatt. Det är 8 år sen, är visst fortfarande kvar på samma ställe....

Superdtm i övrigt värdelös.
21 september 2010 · 613 Inlägg

Ringde och fick jobbet över telefon typ. åkte dit och prata en sväng sen börja jag jobba dagen efter

Wangen Larmtekniker
23 september 2010 · 307 Inlägg

Får tacka alla som skrivit i denna tråden då ni inspirerade mig igår att åka ut och kolla läget, kollade in ett jobb och blev kallad på intervju imorgon. Blev riktigt glad då man vart arbetslös i snart 3 veckor.

/ Wången
Tias88 OEM Rox
29 september 2010 · 245 Inlägg

Första jobbet visste jag exakt var jag ville jobba, Ringde, åkte dit och snackade med personalchefen, ringde igen, åkte tillbaka, ringde igen osv osv.

Andra jobbet fanns på AMS hemsida, ringde dom och pratade lite, tog 1 vecka så ringde dom tillbaka!

Tredje (nuvarande) jobbet fanns på företagets hemsida, kontakter gav mig jobbet.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Puttski
29 september 2010 · 250 Inlägg

Efter studenten var jag arbetslös i 4 månader. Va hemma hos en kompis som fått jobb genom hans granne. Då berättar hans farsa att dom har en plats ledig på en idrottsanläggning här i kommunen och undrar om jag är intresserad.. smile Självklart liksom

Volkswagen - Das Auto
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
29 september 2010 · 938 Inlägg

Första jobbet var de arbetsförmedlingen som ringde å tipsade om, så ja åkte dit å prata me chefen, fick sen börja köra extra då de va mycke osv, sen vart de mer å mer, ungefär 9 månader senare vare heltid...
Efter 2,5 i distributionsbil med var ja dock rätt less, så ringde ett timmerbilåkeri å frågade om extrakörning, typ helger osv... Hade inget då, men ring om några veckor igen...
Ringde 3 veckor senare när de börjat frysa på så vägarna  vart framkomliga i skogen igen, å fick körning den helgen... 5 minuter senare ringer chefen upp å frågar om ja inte kan köra måndan också... Vart 3 dagar den veckan, å så har de rullat på, köra då nån är sjuk eller ledig, samt åka ner å tömma bilarna på helger... Inte fast än, men de rullar på i skaplig takt iaf...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang