Hjälp till att hålla garaget städat!

chrizz Administratör
19 april 2005 · 11 783 Inlägg

Jag vet inte om ni märkt det eftersom det är lite för diskret, men alla kan rapportera bilar, bilder eller kommentarer snabbt och enkelt.

Under varje bil och bild finns längst ned till höger en röd liten ikon. Klickar du på den kommer du till ett litet formulär som du inte ens behöver fylla i om du inte vill. Du behöver bara trycka på skicka för att rapportera den sidan. Det går kanonsnabbt och hjälper avsevärt!

Sen vill jag tacka er som regelbundet hjälper till och skickar in rapporter, ni är några få st så ni vet nog vilka ni är utan att behöva nämna några namn. Er hjälp uppskattas mycket!

MVH C.

Senast redigerat av chrizz (27 mars 2006)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Aleh
9 oktober 2005 · 2 Inlägg

hej .... är nyreggat här ....

dina inlägg kommer att läsa med prioritet nr1 ...

Tack för en väldigt bra sida !!!!
Har letat länge eftter den....

mvh

Phaetoon
10 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Chrizz, är du ensam om att moderera forumet?
Edit: Såg precis att det finns fler moderatorer...
(Tänkte väl...)

Senast redigerat av Phaetoon (10 februari 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Redbull Moderator+
13 februari 2006 · 1 081 Inlägg

Phaetoon skrev:
Chrizz, är du ensam om att moderera forumet?
Edit: Såg precis att det finns fler moderatorer...
(Tänkte väl...)

Moderatorer på forumet är:
Chrizz
Redbull
Sharky
Theo
jonTe

Sen är det Chrizz och jag som administrerar bilar.

mvh

Vem jag?
Drönirettab
13 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Han var väl moderator ett tag men nu står det medlem under hans namn vad jag kan se.

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

Tjena! jag är inne på denna sida varje dag ofta och länge.
Jag brukar hjälpa till med det jag kan, men skulle gärna göra mer.
Hur blir jag moderator om jag skulle vilja det?

AudiS LicensSvetsare
27 mars 2006 · 280 Inlägg

Vad är det ni vill att man ska raportera? Meningslösa bilder på rostiga 240 eller stulna bilder??

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
chrizz Administratör
27 mars 2006 · 11 783 Inlägg

AudiS skrev:
Vad är det ni vill att man ska raportera? Meningslösa bilder på rostiga 240 eller stulna bilder??

det som bryter mot reglerna här: http://www.garaget.org/mypage/

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
bonn-raggare
5 april 2006 · 66 Inlägg

Sorry! jag har fullt upp med att städa mitt eget garage! smile

VOLVO for life
OverBoosted AUTOBAHNRASER
24 april 2006 · 3 804 Inlägg

will do


Bmw osv..
RonnieH Ford är min grej!
8 juni 2006 · 582 Inlägg

Tjena Chrizz! Jag tycker att det är en suverän sida, men! det är alldeles för många "standard-raggare"!! typ V70 med "sportpaket" jag menar det är ju jävligt tufft??? såna bilar är fina, har själv en nyare focus som jag inte velat lägga upp än innan jag fixat det sista på den. så jag tycker att det skulle vara hårdare på den fronten, för lån det kan vem som helst ta och köpa en ny bil med lite tuffa fabrikstillbehör. fan dom kan väl försöka göra lite själva!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
VW_Jens
8 juni 2006 · 608 Inlägg

AudiS skrev:
Vad är det ni vill att man ska raportera? Meningslösa bilder på rostiga 240 eller stulna bilder??

inter bara 240ior som rostar! flesta bilar rostar.om du jämför japanska bilar eller nån opel från början av 80-talet och en 240 från samma år så är oftast 240orna i bättre skick men det beror ju förstås på vem som har ägt bilen och hur han har skött den!

det som chrizz vill ha hjälp med är att man rapporterar en bil eller ett inlägg som på nått sett bryter mot reglerna t.ex om det är en bil utan info eller med suddiga kameratelefonbilder eller i så dåligt skick att den inte passar in på garaget.org. oxå kommentarer går att rapportera ifall nån har skrivit något elakt!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Phaetoon
8 juni 2006 · 8 156 Inlägg

norpan skrev:
Tjena Chrizz! Jag tycker att det är en suverän sida, men! det är alldeles för många "standard-raggare"!! typ V70 med "sportpaket" jag menar det är ju jävligt tufft??? såna bilar är fina, har själv en nyare focus som jag inte velat lägga upp än innan jag fixat det sista på den. så jag tycker att det skulle vara hårdare på den fronten, för lån det kan vem som helst ta och köpa en ny bil med lite tuffa fabrikstillbehör. fan dom kan väl försöka göra lite själva!

Det är sådana bilar som får 3:a i betyg eller lägre...
Det är ju det som betygen är till för. Att belöna dom med fina bilar och "bestraffa" dom med lite sämre bilar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Gloremir hmmmm
8 juni 2006 · 1 094 Inlägg

ja men som sagt det finns ju en hel del avundsjuka människor som röstar 1:or på toksnygga bilar.... så att ta bort bilar ur garaget som har betyg lägre än 3 är ganska så dumt... men att länka till en bil som chrizz kan titta på o se vad han tycker är mkt bättre.. så får han avgöra själv fall bilen ska vara kvar eller inte

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
-PINNEN-
8 juni 2006 · 409 Inlägg

AudiS skrev:
Vad är det ni vill att man ska raportera? Meningslösa bilder på rostiga 240 eller stulna bilder??

nej raportera gärna meningslösa gamla audis istället.

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
8 juni 2006 · 409 Inlägg

Gloremir skrev:
ja men som sagt det finns ju en hel del avundsjuka människor som röstar 1:or på toksnygga bilar.... så att ta bort bilar ur garaget som har betyg lägre än 3 är ganska så dumt... men att länka till en bil som chrizz kan titta på o se vad han tycker är mkt bättre.. så får han avgöra själv fall bilen ska vara kvar eller inte

om vi tar bort alla bilar under 3 så försvinner nog väldans många tror jag vilket kan innebära att sidan blir tråkig å tillslut inte används! en tanke bara.

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Phaetoon
8 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Gloremir skrev:
ja men som sagt det finns ju en hel del avundsjuka människor som röstar 1:or på toksnygga bilar.... så att ta bort bilar ur garaget som har betyg lägre än 3 är ganska så dumt... men att länka till en bil som chrizz kan titta på o se vad han tycker är mkt bättre.. så får han avgöra själv fall bilen ska vara kvar eller inte

Oh. Det var inte så jag menade.
Jag menade att om alla röstade så skulle dessa avundsjuka människors röster inte betyda speciellt mycket och dessutom skulle bilarna få de betyg som de egentligen förtjänar. Om sen en bil, med säg 100 röster, har ett snitt under 2 så kan jag mycket väl tänka mig att den inte platsar här på garaget.org, men det är ju en annan fråga. Det är ju först när en bil fått massor av röster som man kan göra en rättvis tolkning av betygen. Ju fler som röstar, desto bättre.
Men jag tycker att även bilar med 1,2 eller 3 i betyg ska få vara här på garaget.org, så länge som bilen i sig är intressant. En Ratrod kan ju se riktigt hemsk ut och få dåligt betyg, men ändå vara ett vrålåk...

Jag röstar på varje bil som jag går in på och jag hoppas att andra följer mitt exempel...

Senast redigerat av Phaetoon (8 juni 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
bigbadboy Security Manager
1 juli 2006 · 6 Inlägg

Alla som ager en bil och lagger ner lite av sin sjal i den tycker nog att just deras bil ar grym. Jag onskar jag hade tid och ork att specialbygga ngt i framtiden. Till er bilbyggare, stylister osv...kampa pa och lycka till med era byggen.

Killing Is Easy, Living Is Hard...
Hummer H2 KICKS ASS!
:D
Germax
1 juli 2006 · 12 086 Inlägg

Något som skitar ner formumet är alla dessa låsta trådar, om ni låser dem ta bort dem oxå.

RonnieH Ford är min grej!
3 juli 2006 · 582 Inlägg

JapMax skrev:
Något som skitar ner formumet är alla dessa låsta trådar, om ni låser dem ta bort dem oxå.

ja det tycker jag med! likaså vill jag kunna kasta gamla trådar på min egen lista.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang