Hjälp till att hålla garaget städat!

Phaetoon
3 juli 2006 · 8 156 Inlägg

JapMax skrev:
Något som skitar ner formumet är alla dessa låsta trådar, om ni låser dem ta bort dem oxå.

Lite off-topic kanske, den här tråden handlar ju mest om bilgalleriet, inte om forumet.

Jag tycker att det finns en poäng i att låsa trådar. Mest för att visa upp vad som inte tolereras på garaget.org:s forum. Dessutom finns det ju rena informationstrådar som är låsta, men dom antar jag att du vill ha kvar? Dessutom så skapas det ju hela tiden nya trådar som gör att dom låsta trådarna försvinner bort i arkivet...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Bobo
19 augusti 2007 ·

JapMax skrev:
Något som skitar ner formumet är alla dessa låsta trådar, om ni låser dem ta bort dem oxå.

Reglerna

§3 När du postar (gäller forumet)
• Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om och följ rubrikanvisningarna som hittas i en klistrad tråd i varje forum. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna kommer att låsas eller raderas utan förvarning.

Står att de ska raderas i reglerna, men tydligen blir de kvar, vissa helt meningslösa trådar tycker jag ska tas bort på en gång

twin_cam Smålänning
19 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Sen finns det vettiga infotrådar som låsts bara för att någon nämde t.ex BMW som exempel istället för Audi, så att hela tråden spårat ur med diskussioner om vilken som är bäst.

Såna trådar hade vart synd att radera eftersom dom ändå innehåller info i de första, säg 4 inläggen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
loudness
19 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

twin_cam skrev:
Sen finns det vettiga infotrådar som låsts bara för att någon nämde t.ex BMW som exempel istället för Audi, så att hela tråden spårat ur med diskussioner om vilken som är bäst.

Såna trådar hade vart synd att radera eftersom dom ändå innehåller info i de första, säg 4 inläggen...

se till att raportera innan de spårar ur helt så kanske vi kan rätta till de, rapportera så fort ni upptäcker något som inte följer reglerna så tar vi hand om de så fort vi kan istället för att tro att någon annan gör de, vi hinner inte läsa igenom alla inlägg som skrivs det är därför raporteings funktionen finns så va inte blyga med att använda den

Mange_C5
19 augusti 2007 · 220 Inlägg

Gloremir skrev:
ja men som sagt det finns ju en hel del avundsjuka människor som röstar 1:or på toksnygga bilar.... så att ta bort bilar ur garaget som har betyg lägre än 3 är ganska så dumt... men att länka till en bil som chrizz kan titta på o se vad han tycker är mkt bättre.. så får han avgöra själv fall bilen ska vara kvar eller inte

Det är tråkigt att ett fåtal medlemmar är riktiga syltryggar och inte kan stå för sina åsikter/röster. Kan det vara så svårt att ge en seriös kommentar varför man anser att bilen inte är värd mer  än en 1:a?!
mad
Så gott som alla bilar har nån detalj som kanske kan förbättras till det bättre, men som Gloremir säjer så verkar det förekomma 1:or till bilar som åtminstone inte jag förstår motiveringen till? neutral

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
loudness
19 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

sen så upptäcker chrizz en som röstfuskar och så tar han bort hans röster och så är problemet över

Mange_C5
19 augusti 2007 · 220 Inlägg

loudness skrev:
sen så upptäcker chrizz en som röstfuskar och så tar han bort hans röster och så är problemet över

Hepp! yikes
Frächade upp mej på reglerna och fann mej själv med handen i syltburken..neutral
Ger mej inte in i diverse motiveringar.Skall bättra mej och hoppas andra gör detsamma! big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Aerodynamik ...
19 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Försöker hjälpa till så mkt jag kan iaf. smile

wannabe1
23 januari 2008 · 102 Inlägg

Kollade på nya bilar det senaste dygnet. 95% kan man plocka bort direkt enligt mig.

Izual
23 januari 2008 · 4 571 Inlägg

wannabe1 skrev:
Kollade på nya bilar det senaste dygnet. 95% kan man plocka bort direkt enligt mig.

Bara att rapportera det som inte följer regler så kommer någon ta itu med det snabbast möjligt

wannabe1
23 januari 2008 · 102 Inlägg

Lite jobbigt system när man skall rapportera borde bara vara en knapp man trycker på så går en rapport iväg om aktuell sida. Jag skulle rapportera i mängder om det var lättare som det är nu så orkar man inte bry sig

Izual
23 januari 2008 · 4 571 Inlägg

wannabe1 skrev:
Lite jobbigt system när man skall rapportera borde bara vara en knapp man trycker på så går en rapport iväg om aktuell sida. Jag skulle rapportera i mängder om det var lättare som det är nu så orkar man inte bry sig

Det är ju bara 2 knapptryckningar.
Skulle det underlätta så mkt att bara klicka en gång?

ironhead volvoraggare
23 januari 2008 · 4 776 Inlägg

Izual skrev:

wannabe1 skrev:
Lite jobbigt system när man skall rapportera borde bara vara en knapp man trycker på så går en rapport iväg om aktuell sida. Jag skulle rapportera i mängder om det var lättare som det är nu så orkar man inte bry sig

Det är ju bara 2 knapptryckningar.
Skulle det underlätta så mkt att bara klicka en gång?

hmmm låter som om det är en bunt fisförnäma divor här som är rädda för att få träningsvärk i pekfingret hehe... med tanke på att dom inte orkar trycka två gånger

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
wannabe1
23 januari 2008 · 102 Inlägg

fel an mig det är inte orken det hänger på utan den extra tid det tar

Mogge_83
23 april 2008 · 137 Inlägg

Hur går städningen? Måste ju va ett jäv** jobb o gå igenom vad som är skit o inte. Jag brukar ta en kopp kaffe o sätta mig en stund ibland o klicka på slumpa bil, tycker inte det är så roligt längre. 1 på 10 kan man rösta 3a eller högre på. Jag menar ta till ett exempel en rostig, nerkörd gammal standardbil av vilket märke som helst? Vem vill se det? Sånt ser man ju överallt varje dag.

Brake em' down like a shotgun !!!
Haniball_s
8 maj 2008 · 455 Inlägg

behöver väll inte vara tok stylad för att de får vara på garaget! små detaljer gör hela bilen om ni frågar mig! eller en bil med väldigt  fin putts på!  dock ett samband mellan dessa två är väll att föredra! hehe

>syns man inte finns man inte<
Felax
12 juni 2008 · 1 963 Inlägg

Finns på toook för många bilar som borde tas bort här! Inget roligt med bilar som är original? Är väl meningen här att man ska ha nåt speciellt? Eller har jag missat nåt.. Tycker inte det är roligt med en original ferrari heller så tro inte bara ja tänker på volvo hehe big_smile

Men are not born - Men are made
JoakimIsaksson Sjölejon
2 juli 2008 · 80 Inlägg

norpan skrev:
Tjena Chrizz! Jag tycker att det är en suverän sida, men! det är alldeles för många "standard-raggare"!! typ V70 med "sportpaket" jag menar det är ju jävligt tufft??? såna bilar är fina, har själv en nyare focus som jag inte velat lägga upp än innan jag fixat det sista på den. så jag tycker att det skulle vara hårdare på den fronten, för lån det kan vem som helst ta och köpa en ny bil med lite tuffa fabrikstillbehör. fan dom kan väl försöka göra lite själva!

Håller inte med där, finns hur mycket folk som helst som tycker om "näst intill original" bilar :b

^.^
Saab 9-5 (1999)
nordstromj
2 juli 2008 · 1 772 Inlägg

Felax skrev:
Finns på toook för många bilar som borde tas bort här! Inget roligt med bilar som är original? Är väl meningen här att man ska ha nåt speciellt? Eller har jag missat nåt.. Tycker inte det är roligt med en original ferrari heller så tro inte bara ja tänker på volvo hehe big_smile

Klart det måste få finnas original bilar, alla sortes bilar, klart det är roligare me lite värre men ändå.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
LilleSKUTT
2 juli 2008 · 512 Inlägg

tycker all får vara med men  skulle gärna se en funktion som gör att man kan rösta utan att det går se ( om jag är online å går in röstar på en som är online så ser den att (jag vart in å en röst kommit = det måste vara han bättre om man röstar att rösterna sätts in 1 gång om dagen eller dylikt då skulle fler rösta + mer sanna röster (jag röstar på dom bilar jag gillar mycket eller på dom som flera vart in å kollat på efter det att användaren senast var online...)enbart för att slippa straffröster för man röstat lågt på en std bil elelr dylikt självklart kan man ju komentera rösten om man vill men då går det väll in under röstfiske om man skriver självklar 5 elelr dylikt ...

Senast redigerat av LilleSKUTT (2 juli 2008)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang