940, sänkfjädrar fram, fråga

TobbeTT
25 oktober 2010 · 948 Inlägg

Hej först och främst får man väl nästan be om ursäkt för att man lägger upp ännu en tråd om detta MEN jag har sökt och inte riktigt hittat det jag har sökt.. iallaf fick min bil besiktigad idag (volvo 940t) och dom gillade inte mina kapade sänkfjädrar så det jag är ute efter är 2st nya framfjädrar alltså sänknings sats fram(runt 35-40mm helst 40) men har kollat runt lite och hittar ingen sats för bara fram utan runt om och behöver bara fjädrar fram som sagt för bakfjädrarna är fräscha och okapade wink


Mvh Tobbe

Bompeman
25 oktober 2010 · 679 Inlägg

har aldrig sätt att man bara kan köpa 2 fjädrar , annars sätter du på original och besiktar med dom sen slänger på dom andra efter besiktningen ? massor som gör så

TobbeTT
25 oktober 2010 · 948 Inlägg

har inte mina original kvar tyvärr..men iof behöver kanske nya bak till kombin fast då förstärkta är ju om man kan göra nån deal med nått företag läst att GE motorsport ska vara bra men dom verkar inte sälja bara fjädrar?

Bompeman
25 oktober 2010 · 679 Inlägg

Finns fjädrar på närmaste skrot annars , bara leta runt kan ju sitta sänkfjädrar så du kan plocka dom fram , eller sök på blocket,google, osv

TobbeTT
25 oktober 2010 · 948 Inlägg

jo sant men vill ju att det ska vara fräscha grejjer med men skadar ju inte att kolla blocket iallaf

Driftar_N
25 oktober 2010 · 227 Inlägg

Ringer man och pratar personligen med någon på företaget brukar det sällan vara problem att göra specialare, som att köpa endast framfjädrar i ditt fall.

TobbeTT
25 oktober 2010 · 948 Inlägg

Får försöka ringa Ge motorsport imorn eller har ni nån mer att rek.?

TobbeTT
25 oktober 2010 · 948 Inlägg

såg att kl racnings 60/40 sats inte var skapligt dyr men kanske kan vara värt att ringa att höra om man bara kan köpa framfjädrarna

megastreetracer
26 oktober 2010 · 283 Inlägg

Tycker att kapade fjädrar brukar gå att besikiga med, bara man satt fast dom vettigt smile

...
Bret
26 oktober 2010 · 53 Inlägg

Som föregående säger. Kapade fjädrar brukar aldrig vara nåt problem, men är dom tok kapade så kan man få lägga en svetsloppa eller 2 mot fjäderskålen så dom inte hoppar ur. Det är det dom tittar på i första hand iaf. Sen beror det ju givetvis på vilken besiktningsman man får o.s.v.

Men dagens sänknings satser är så billiga så jag tycker inte det är stor idé att kapa alls faktiskt.
Dessutom gillar ju inte stötdämpare o lager osv kapade fjädrar.
Köp en sats runt om du ska du se att de kommer bli ännu bättre än förut.

Lycka till.

TobbeTT
26 oktober 2010 · 948 Inlägg

Det har ordnat sig smile beställde 60mm fjädrar fram från kl racing smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 oktober 2010 · 10 427 Inlägg

Gött smile

Jag köpte ett par Lesjöfors Sportfjädrar till framänden till min bil (samma som till 940)
från KG Trimning för runt tusenlappen (ganska dyrt då en hel sats går på 1400?), men
det var för att dom just hade ett sånt kit i lager.

GE Motorsport har även kunnat sälja par med sänkfjädrar förut när jag har frågat dom.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang