KÖPRÅD mellan Volvo 940 LTT eller BMW E-36

Glenn9K Montör
9 november 2010 · 664 Inlägg

zortep skrev:
jag köpte en 318is bmw e36 för att ha som vinterbil, just nu kör jag inte den eftersom det är mkt reparationer på en gång sad  När ett problem är löst kommer ett annat problem och när du ska fixa en grej får man nog fixa 3 grejer som följer med på köpet haha.. men nu är det nära, skön bil att köra iaf , så det är värt det !

Här har vi ju någon som fattat. Gött. Håller med dig. Det är fan värt det.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 november 2010 · 10 427 Inlägg

berthelsen skrev:

steifan skrev:

berthelsen skrev:
Inte en riktigt rättvis jämförelse då E36 är en storlek mindre bil än vad en 940 är.

Men de väger ungefär lika mycket. wink (Vad det nu har för relevans)

Nja, det kan man väl inte riktigt påstå va?

Det kan man väl riktigt påstå.

Jämförde 3-4st 328i (manuell) och några slumpmässiga 940-sedaner (1995+) från Blocket och de låg inom c:a 50kg tjänstevikt.

De flesta E34:or brukar ha från 1600kg i tjänstevikt så Volvo 940 klämmer sig in däremellan i viktklass.

Plus att Volvo 940 verkar ha bättre viktfördelningen än vad man kan tro wink

Rock-Star
10 november 2010 · 2 982 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Rquired skrev:
tysk kvalité

www.lidl.se wink

d va faktiskt lite "killer inlägg" över de där :p

jag rullar... NOT..

endorfinslaven
11 november 2010 · 671 Inlägg

Rquired skrev:

berthelsen skrev:

endorfinslaven skrev:

Det var därför en 470hk e36a gick långsammare på isen än min 200hk 940ltt...
ÄHHHHH
Så mkt skitsnack köp en volvo om du ska sladda runt i vinter.
Åk ut på en isbana så ser du vilka som sladdar mest och har roligast...
Åkte ut på en bana vid Avesta där en viss kändis från PPF höll till o körde med sin BMW..
Det var bara BMWbilar där men ingen åkte ifrån den röda 940n inte ens hojarna...
Klart kul o dyka upp från ingenstans....

Men men alla har vi olika erfarnheter och jag kanske bara drömt

Du kanske helt enkelt körde bättre än de personer som hade BMW?


EDIT: Sen kanske en bil med 470hk har lite problem med traction loss på isen?

Själv tror jag enbart Endorfinslaven drömmer, precis som all annan skit han skrivit om att alla Bmw har problem med toppen och drar olja samt blåryker, att Bmw (och Mercedes) inte tål att ligga särskilt  länge med gasen i botten utan bara rasar medan hans Volvo tål det mil efter mil (Vänta lite nu, vilken av dem är byggda med Autobahn i åtanke?), att en Volvo RWD med "cupchassi" drar både Bmw, Mercedes, Porsche osv på "vanlig, dålig svensk landsväg" samt att han uppenbarligen kör ifrån allt på isen.

Dessutom har han ägt en mycket populär modell av Bmw Alpina, som enligt honom är grymt överskattad då den har värdelös väghållning, okonsekvent uppträdande och inte håller många mil utan någon slags haveri. Det vill säga raka motsatsen till vad modellen är känd för.

Det är skillnad på "erfarenhet" och "skitsnack" oavsett om man drömmer eller inte.

Men snälla sluta drömma

Jag drömmer inte utan jag har upplevt...
Du har bara levt i en liten bubbla..
Har inte den första B7an Pierburg mekaniskt sprut kombinerat med Hartig eller Hartge tändning.
Det satt Pierburg på en Volvo 740 1991 och det VAR ÄKTA SKIT !
Min bil fick mkt tidigt ett eftermarknadssprut
Detta var innan eftermarknadsspruten blivit kända.
Bilen såldes sedan till en känd BMWtrimmare som byggde en 800hk 635a.
Samma kille åkte på isen i en 470hk E36a.
Varje raka så åkte han ifrån mig och jag måste erkänna att motorn lät fint !

Har inte M30 motorer problem med nedslitna kammar o blårök
Lossnar inte oljeröret ovanpå kammen om man varvar mkt under långa stunder.
Kammarna på dessa bilar var inte genomhärdade som de var på Volvo
Vipporna som  sitter med en liten skruv, skitlösning.

Sluta snacka Required acceptera att BMW för dryga 10 år sedan var skitbilar...

Rquired Allmänt envis
11 november 2010 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Rquired skrev:

berthelsen skrev:
Du kanske helt enkelt körde bättre än de personer som hade BMW?


EDIT: Sen kanske en bil med 470hk har lite problem med traction loss på isen?

Själv tror jag enbart Endorfinslaven drömmer, precis som all annan skit han skrivit om att alla Bmw har problem med toppen och drar olja samt blåryker, att Bmw (och Mercedes) inte tål att ligga särskilt  länge med gasen i botten utan bara rasar medan hans Volvo tål det mil efter mil (Vänta lite nu, vilken av dem är byggda med Autobahn i åtanke?), att en Volvo RWD med "cupchassi" drar både Bmw, Mercedes, Porsche osv på "vanlig, dålig svensk landsväg" samt att han uppenbarligen kör ifrån allt på isen.

Dessutom har han ägt en mycket populär modell av Bmw Alpina, som enligt honom är grymt överskattad då den har värdelös väghållning, okonsekvent uppträdande och inte håller många mil utan någon slags haveri. Det vill säga raka motsatsen till vad modellen är känd för.

Det är skillnad på "erfarenhet" och "skitsnack" oavsett om man drömmer eller inte.

Men snälla sluta drömma

Jag drömmer inte utan jag har upplevt...
Du har bara levt i en liten bubbla..
Har inte den första B7an Pierburg mekaniskt sprut kombinerat med Hartig eller Hartge tändning.
Det satt Pierburg på en Volvo 740 1991 och det VAR ÄKTA SKIT !
Min bil fick mkt tidigt ett eftermarknadssprut
Detta var innan eftermarknadsspruten blivit kända.
Bilen såldes sedan till en känd BMWtrimmare som byggde en 800hk 635a.
Samma kille åkte på isen i en 470hk E36a.
Varje raka så åkte han ifrån mig och jag måste erkänna att motorn lät fint !

Har inte M30 motorer problem med nedslitna kammar o blårök
Lossnar inte oljeröret ovanpå kammen om man varvar mkt under långa stunder.
Kammarna på dessa bilar var inte genomhärdade som de var på Volvo
Vipporna som  sitter med en liten skruv, skitlösning.

Sluta snacka Required acceptera att BMW för dryga 10 år sedan var skitbilar...

*En massa irrelevant*

Några rör som lossnar exsisterar inte, däremot blir nämnda rör igentäppt om det slarvas med service. Eller för att citera Autopower:

Motorn har en kedjedriven kamaxel vars kedja normalt inte behöver bytas. Modellen har en känslig topp där ett oljerör ovanför kamaxeln lätt blir igentäppt om det slarvas med servicen, som resultat av detta får kamaxeln inte den smörjning den behöver och slits ner i förtid. Ett markant tickande/knackande ljud från motorn indikerar sliten kamaxel. För övrigt en mycket hållbar konstruktion.

Varken M20, M30 och framför allt inte M40 som går ner sig nästan oavsett underhåll är Bmw´s bästa motorer men de två förstnämnda håller ihop både väl och länge om de sköts.

Sköter man inte underhållet korrekt, startar man bilen med kall motor och ställer sig och bränner gummi, tror man bilen håller hem när/om tempmätaren står på rött så ger en Bmw upp snabbare än en del Volvo-konstruktioner men är man så korkad att man behandlar bilen på detta vis får man skylla sig själv, misskötsel kan knappast skyllas på bilen.

Men om man sköter dem rullar dem långa mil och tål mycket misshandel.

Dessutom vet jag inte hur du räknar, men om vi går tio år bakåt i tiden hamnar vi på år 2001. Drygt tio år, 1997-1998 kanske även om det är väl nära "15 år" bakåt då...

1991 presenterades M50, 1994 M43 och båda dessa får anses höra till bland det mer driftsäkra motorerna man kan hitta. Minst lika dritsäkra som Volvo´s samtida konstruktioner. Man kan enkelt konstatera att Volvo´s tråkiga traktormotorer är driftsäkra, Volvo´s roliga och pigga maskiner som T5an eller 16v är däremot inte mer driftsäkra än Bmw´s motorer.

Vilken tillverkarens motorer som fått mest uppmärksamhet och flest utmärkelser behöver vi inte ens gå in på?

Vill man ha en rolig och modern motor med härlig karaktär, oavsett Volvo eller Bmw-emblem på nyckeln, får man sköta underhållet. Alternativet är att bondtrimma sin vardagstransport och tro man har sig en sportbil, men då framstår man enbart som löjlig när man skryter om dem på forum.

Och för att förtydliga, Bmw E36 har M50-sexan eller nyare. En konstruktion känd som "Bmw´s B20" och anses som mycket tillförlitlig och stryktålig. Ovanstående är alltså egentligen inte ens relevant.

Senast redigerat av Rquired (11 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Volvo_Mannen Volvoskadad
11 november 2010 · 6 017 Inlägg

Lite nyfiken på vad du syftar på med att Volvos 16v maskin (B234?) skulle ha nedsatt driftsäkerhet?

Senast redigerat av Volvo_Mannen (11 november 2010)

Jonas
Rquired Allmänt envis
11 november 2010 · 12 512 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Lite nyfiken på vad du syftar på med att Volvos 16v maskin skulle ha nedsatt driftsäkerhet?

Jag är lite nyfiken på vart du läst det? Jag skrev att Bmw´s motorer är mycket driftsäkra och att detsamma gäller 16v-motorn men att dessa inte tål misskötsel i klass med en gammal Volvo-traktor. smile

Senast redigerat av Rquired (11 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Volvo_Mannen Volvoskadad
11 november 2010 · 6 017 Inlägg

Rquired skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Lite nyfiken på vad du syftar på med att Volvos 16v maskin skulle ha nedsatt driftsäkerhet?

Jag är lite nyfiken på vart du läst det? Jag skrev att Bmw´s motorer är mycket driftsäkra och att detsamma gäller 16v-motorn men att dessa inte tål misskötsel i klass med en gammal Volvo-traktor. smile

Byter man bara remmar och rullar så är den precis lika "fail safe" som ett vanligt rödblock

Jonas
endorfinslaven
12 november 2010 · 671 Inlägg

Rquired skrev:

berthelsen skrev:

endorfinslaven skrev:
Det var därför en 470hk e36a gick långsammare på isen än min 200hk 940ltt...
ÄHHHHH
Så mkt skitsnack köp en volvo om du ska sladda runt i vinter.
Åk ut på en isbana så ser du vilka som sladdar mest och har roligast...
Åkte ut på en bana vid Avesta där en viss kändis från PPF höll till o körde med sin BMW..
Det var bara BMWbilar där men ingen åkte ifrån den röda 940n inte ens hojarna...
Klart kul o dyka upp från ingenstans....

Men men alla har vi olika erfarnheter och jag kanske bara drömt

Du kanske helt enkelt körde bättre än de personer som hade BMW?

EDIT: Sen kanske en bil med 470hk har lite problem med traction loss på isen?

Själv tror jag enbart Endorfinslaven drömmer, precis som all annan skit han skrivit om att alla Bmw har problem med toppen och drar olja samt blåryker, att Bmw (och Mercedes) inte tål att ligga särskilt  länge med gasen i botten utan bara rasar medan hans Volvo tål det mil efter mil (Vänta lite nu, vilken av dem är byggda med Autobahn i åtanke?), att en Volvo RWD med "cupchassi" drar både Bmw, Mercedes, Porsche osv på "vanlig, dålig svensk landsväg" samt att han uppenbarligen kör ifrån allt på isen.

Dessutom har han ägt en mycket populär modell av Bmw Alpina, som enligt honom är grymt överskattad då den har värdelös väghållning, okonsekvent uppträdande och inte håller många mil utan någon slags haveri. Det vill säga raka motsatsen till vad modellen är känd för.

Det är skillnad på "erfarenhet" och "skitsnack" oavsett om man drömmer eller inte.

Ha ha

Gud vad jag drömmer !

Killen som åkte E36an byggde en 635a med turbo för många år sedan. roll
Han köpte mitt Alpina lik för en mkt billig peng då jag var trött på skiten....
Har du ägt en Alpina,, hur kan du då ha åsikter om hur bra bilen är ...

Har du någonsin åkt på en isbana....
Jag var trött på motståndet på hemmabanorna och åkte iväg till en isbana där BMWnissarnas trimgud  o VIPECförsäljare o vänner åkte med alla sina BMWn.
Fråga DEM på eran gudomliga PPF firma om den där Volvon som åkte ifrån dem allihop i sina BMWn...
Det var inget utdraget segdragande, snabbt o smärtfritt...
Det var det sämsta motstånd jag haft på en isbana...men det var ju 90% BMWs ... 

Det var endast en gubbe som kom fram och pratade med mig och han tävlade i rally tror jag,
o snubben var vän till min goda vän som vunnit JSM i rally.
JSMvännen som jag åker jämnt med på isbana men han är 5-7sek snabbare på 5-7km i skogssträcka.

BMW packet kunde bara inte ta att de blev totalt frånkörda trots allt brölande från deras 6:or... 
Så beter sig inte Volvofolk på isbanor vi har mestadels kul.

Men vänta nu måste jag storljuga
Ha ha ha
Noll koll på verkligheten måste jag ha..
Måste nog söka professionell hjälp,
Required du måste ha känningar.
Vilken skrynklare är bäst på villfarelser, du med erfarenhet och full koll på allt måste veta cool.

När jag blivit indoktrinerad ska jag köpa BMW igen o lobotomera mig och för att ställa mig i ledet o  avguda PPF...
Först då blir jag lycklig och får vara med i innegänget och prata skit om alla andra bilägare...

Ps
Varför finns det inga BMW i rallyskogen, dessa vägar som liknar svensk landsväg....
Har det med väghållning och göra
Är det skiftande cambervinklar plus mjuka karosser som ställer till det..... ???
HA HA HA HA HA
Dags o ta på sig gonattmössan........ lol

Rquired Allmänt envis
12 november 2010 · 12 512 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Rquired skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Lite nyfiken på vad du syftar på med att Volvos 16v maskin skulle ha nedsatt driftsäkerhet?

Jag är lite nyfiken på vart du läst det? Jag skrev att Bmw´s motorer är mycket driftsäkra och att detsamma gäller 16v-motorn men att dessa inte tål misskötsel i klass med en gammal Volvo-traktor. smile

Byter man bara remmar och rullar så är den precis lika "fail safe" som ett vanligt rödblock

Om vi tänker på samma motor skiljer det sig lite från vad jag hört, däremot är jag inte insatt nog att ge dig någon beteckning.

Oavsett kan vi kanske lyfta ur den motorn ur exemplet och hålla oss till de andra konstruktionerna, jag ville bara få fram att moderna, sofistikerade konstruktioner inte tål misskötsel som en gammal rödblock (Eller liknande) oavsett om det står Bmw, Volvo eller Peugeot som konstruktör.

Om just "16v" hör till dessa eller inte är inte helt relevant. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rquired Allmänt envis
12 november 2010 · 12 512 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Rquired skrev:

berthelsen skrev:
Du kanske helt enkelt körde bättre än de personer som hade BMW?

EDIT: Sen kanske en bil med 470hk har lite problem med traction loss på isen?

Själv tror jag enbart Endorfinslaven drömmer, precis som all annan skit han skrivit om att alla Bmw har problem med toppen och drar olja samt blåryker, att Bmw (och Mercedes) inte tål att ligga särskilt  länge med gasen i botten utan bara rasar medan hans Volvo tål det mil efter mil (Vänta lite nu, vilken av dem är byggda med Autobahn i åtanke?), att en Volvo RWD med "cupchassi" drar både Bmw, Mercedes, Porsche osv på "vanlig, dålig svensk landsväg" samt att han uppenbarligen kör ifrån allt på isen.

Dessutom har han ägt en mycket populär modell av Bmw Alpina, som enligt honom är grymt överskattad då den har värdelös väghållning, okonsekvent uppträdande och inte håller många mil utan någon slags haveri. Det vill säga raka motsatsen till vad modellen är känd för.

Det är skillnad på "erfarenhet" och "skitsnack" oavsett om man drömmer eller inte.

Ha ha

Gud vad jag drömmer !

Killen som åkte E36an byggde en 635a med turbo för många år sedan. roll
Han köpte mitt Alpina lik för en mkt billig peng då jag var trött på skiten....
Har du ägt en Alpina,, hur kan du då ha åsikter om hur bra bilen är ...

Har du någonsin åkt på en isbana....
Jag var trött på motståndet på hemmabanorna och åkte iväg till en isbana där BMWnissarnas trimgud  o VIPECförsäljare o vänner åkte med alla sina BMWn.
Fråga DEM på eran gudomliga PPF firma om den där Volvon som åkte ifrån dem allihop i sina BMWn...
Det var inget utdraget segdragande, snabbt o smärtfritt...
Det var det sämsta motstånd jag haft på en isbana...men det var ju 90% BMWs ... 

Det var endast en gubbe som kom fram och pratade med mig och han tävlade i rally tror jag,
o snubben var vän till min goda vän som vunnit JSM i rally.
JSMvännen som jag åker jämnt med på isbana men han är 5-7sek snabbare på 5-7km i skogssträcka.

BMW packet kunde bara inte ta att de blev totalt frånkörda trots allt brölande från deras 6:or... 
Så beter sig inte Volvofolk på isbanor vi har mestadels kul.

Men vänta nu måste jag storljuga
Ha ha ha
Noll koll på verkligheten måste jag ha..
Måste nog söka professionell hjälp,
Required du måste ha känningar.
Vilken skrynklare är bäst på villfarelser, du med erfarenhet och full koll på allt måste veta cool.

När jag blivit indoktrinerad ska jag köpa BMW igen o lobotomera mig och för att ställa mig i ledet o  avguda PPF...
Först då blir jag lycklig och får vara med i innegänget och prata skit om alla andra bilägare...

Ps
Varför finns det inga BMW i rallyskogen, dessa vägar som liknar svensk landsväg....
Har det med väghållning och göra
Är det skiftande cambervinklar plus mjuka karosser som ställer till det..... ???
HA HA HA HA HA
Dags o ta på sig gonattmössan........ lol

Vill bara förtydliga att jag för det första knappt känner till PPF, för det andra gärna ordnar fram en psykolog åt dig och för det tredje undrar om jag skall boka in ett besök hos en optiker samtidigt om du inte ser skillnad på svensk lands och grusväg?

Senast redigerat av Rquired (12 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
12 november 2010 · 2 552 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Rquired skrev:

berthelsen skrev:

Du kanske helt enkelt körde bättre än de personer som hade BMW?

EDIT: Sen kanske en bil med 470hk har lite problem med traction loss på isen?

Själv tror jag enbart Endorfinslaven drömmer, precis som all annan skit han skrivit om att alla Bmw har problem med toppen och drar olja samt blåryker, att Bmw (och Mercedes) inte tål att ligga särskilt  länge med gasen i botten utan bara rasar medan hans Volvo tål det mil efter mil (Vänta lite nu, vilken av dem är byggda med Autobahn i åtanke?), att en Volvo RWD med "cupchassi" drar både Bmw, Mercedes, Porsche osv på "vanlig, dålig svensk landsväg" samt att han uppenbarligen kör ifrån allt på isen.

Dessutom har han ägt en mycket populär modell av Bmw Alpina, som enligt honom är grymt överskattad då den har värdelös väghållning, okonsekvent uppträdande och inte håller många mil utan någon slags haveri. Det vill säga raka motsatsen till vad modellen är känd för.

Det är skillnad på "erfarenhet" och "skitsnack" oavsett om man drömmer eller inte.

Ha ha

Gud vad jag drömmer !

Killen som åkte E36an byggde en 635a med turbo för många år sedan. roll
Han köpte mitt Alpina lik för en mkt billig peng då jag var trött på skiten....
Har du ägt en Alpina,, hur kan du då ha åsikter om hur bra bilen är ...

Har du någonsin åkt på en isbana....
Jag var trött på motståndet på hemmabanorna och åkte iväg till en isbana där BMWnissarnas trimgud  o VIPECförsäljare o vänner åkte med alla sina BMWn.
Fråga DEM på eran gudomliga PPF firma om den där Volvon som åkte ifrån dem allihop i sina BMWn...
Det var inget utdraget segdragande, snabbt o smärtfritt...
Det var det sämsta motstånd jag haft på en isbana...men det var ju 90% BMWs ... 

Det var endast en gubbe som kom fram och pratade med mig och han tävlade i rally tror jag,
o snubben var vän till min goda vän som vunnit JSM i rally.
JSMvännen som jag åker jämnt med på isbana men han är 5-7sek snabbare på 5-7km i skogssträcka.

BMW packet kunde bara inte ta att de blev totalt frånkörda trots allt brölande från deras 6:or... 
Så beter sig inte Volvofolk på isbanor vi har mestadels kul.

Men vänta nu måste jag storljuga
Ha ha ha
Noll koll på verkligheten måste jag ha..
Måste nog söka professionell hjälp,
Required du måste ha känningar.
Vilken skrynklare är bäst på villfarelser, du med erfarenhet och full koll på allt måste veta cool.

När jag blivit indoktrinerad ska jag köpa BMW igen o lobotomera mig och för att ställa mig i ledet o  avguda PPF...
Först då blir jag lycklig och får vara med i innegänget och prata skit om alla andra bilägare...

Ps
Varför finns det inga BMW i rallyskogen, dessa vägar som liknar svensk landsväg....
Har det med väghållning och göra
Är det skiftande cambervinklar plus mjuka karosser som ställer till det..... ???
HA HA HA HA HA
Dags o ta på sig gonattmössan........ lol

Och priset för veckans troll går till.... wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Glenn9K Montör
12 november 2010 · 664 Inlägg

IceEyes skrev:
Och priset för veckans troll går till.... wink

......Rquired.:

Rquired skrev:
Vill bara förtydliga att jag för det första knappt känner till PPF, för det andra gärna ordnar fram en psykolog åt dig och för det tredje undrar om jag skall boka in ett besök hos en optiker samtidigt om du inte ser skillnad på svensk lands och grusväg?

Tror nästan förövrigt att någon borde låsa denna tråden nu, innan sandlådenivån ökar ännu mer.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
andreas910722
16 november 2010 · 13 Inlägg

Tack för alla vettiga svar och kan härmed meddela att det blev en 940 Classic- 98! 

Tråkigt att tråden ibland vart på barnnivå och skrev saker som var helt onödiga, men vill tacka för dem som skrivit på ett bra sätt så man fått in mer info om för och nackdelar på bilarna Volvo 940 samt BMW E36.
Ni vet nog själva vilka som jag tackar!

Mvh
Andreas

Sued
16 november 2010 · 238 Inlägg

berthelsen skrev:

IceEyes skrev:
Och priset för veckans troll går till.... wink

......Rquired.:

Där klistra du in fel namn!

Kan för övrigt hjälpa äldre blint folk med lite kort info angående hur olika sorters vägar definieras - http://sv.wikipedia.org/wiki/Landsv%C3% … dsv.C3.A4g


För att ytterligare förtydliga detta - Rally - Grusväg - http://www.youtube.com/watch?v=kb1G2DUfLko

Landsvägs körning, här finns moderniteter så som asfalt - http://www.youtube.com/watch?v=jHCkQBozy_8
Vidare info om "Asfalt" - http://sv.wikipedia.org/wiki/Asfalt 


För vidare utbildning hänvisas intresserade till sin lokala trafikskola mellan 19.00 och 21.00 torsdagar.

Mvh // Sued

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang