Mds VS Gas

Kenny-83 Företagare & YouTuber
10 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Vad är era tycken om dessa 2 märken, jag personligen har inga större efarenheter med dessa 2 märken och är nu nyfiken och höra era åsikter på dom

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Phaetoon
10 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Budget, men hyggligt prisvärda.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Poggo
10 juli 2006 · 10 Inlägg

Mina erfarenheter av MDS är inte specciellt bra, grejorna lät inte speciellt bra vid högre effekt alls, sen brakar skiten ihop totalt :S Men billigt och behändigt var det ju, bra att börja med, för skulle man mot alla odds göra fel så är det ju so sagt inte allt för dyra prylar, det mesta iaf!

Izual
10 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Jag hade valt GAS det känns som man får mer för pengarna.

GAS Metalserie basar är väldigt prisvärda och har vunnit flera priser över dyrare märken.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2006 · 1 290 Inlägg

GAS Såklart!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
MOVIEMENT
10 juli 2006 · 592 Inlägg

Jag har själv inte haft något av MDS men när jag var på Tuning Car Show mässan i Helsingfors runt påsken i år så var en MDS demobil där och spelade. Ljudet var riktigt skit i den bilen(vass diskant m.m.), och det säger jag inte för att jag inte tycker om MDS, men fick jag ett dåligt första intryck av deras produkter. Det kunde ju har varit dåligt inställt men med tanke på att MDS just har öppnat i Finland och gärna vill få finska kunder, borde de i alla fall ha ljudet i demobilen i skick tycker man!

2much.fi
Accessories for your DSLR
LillNaisarn
10 juli 2006 ·

Jag gillar varken eller av dessa två märken, Visst har MDS Gjort ngn bra serie men det är ett fåtal. 90 serien av deras basar är mkt bra, även Gas har gjort några rätt så bra basar, och båda är i rimliga summor...

tqvisten
10 juli 2006 · 51 Inlägg

jag har då aldrig lyssnat till en dyr anläggning och skaffade själv mds-framsystem, slutsteg, och bas förra året. jag tycker ljudet blev jättebra, och ändå är jag inte någon sopa. så jag skulle inte avråda någon att köpa mds-prylar. jag är jättenöjd och tycker det är fel att klassas som något "pris-snålt-och-sämre-ljud". kan jämföras med personer som gärna lägger på ett par hundra på en t-shirt för att kunna säga att sin tröja var så och så dyr. som jag sa tidigare har jag ingen erfarenhet av dyrare prylar, men detta är bara en hypotes. det ända jag ville säga var egentligen att mds-prylar räcker gott och väl för en musikintresserad bilförare som vill ha mer än bara lite musik. tack för mig.

xisten sixten
10 juli 2006 · 252 Inlägg

jag säger då bara DLS....

linnardt
10 juli 2006 · 72 Inlägg

Om du ska ha lite värre grejer ska du gå på mds om du ska ha billiga grejer ska du gå på brl å tjacka Gas

loudness
10 juli 2006 · 4 554 Inlägg

vet bara att båda märken har kvalitetsbrister så förr eller senare går dom sönder på sätt som en bra högtalare inte borde

Streckkoden
10 juli 2006 · 2 655 Inlägg

Vad hade du tänkt och köpa för utrustning??

Personligen skulle jag väntat lite till och köpt något annat märke...
Men vill du absolut ha något av dessa så skulle jag gå på Gas.
Har inga bra erfarenheter av MDS, hade deras slutsteg i första bygget (AC-Serien) och fick inte något riktigt schysst ljud, sålde grejerna och köpte DLS, har kört DLS ett bra tag nu och det funkar..

Gloremir hmmmm
10 juli 2006 · 1 094 Inlägg

jag hade MDS grejer i min första bil (mazda 323) lät väll rätt ok, sen hade jag GAS i min andra bil (volvo 740) totalt besviken.... och nu har jag Arizona Eagle basar i min volvo v40 som jag är grymt nöjd med... bra mkt mer prisvärt än GAS och MDS...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
10 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Frågan mds vs gas kan vara lite difus eftorsom det är säkert bättre än varandra fast på olika områden och visa värsa. Det är bra att ni skriver, jag är nog inte den enda som vill höra vad ni har och säga om dem! Vad skulle ni klassa som "bra & billigt/bra pris" då? ni värkar tycka att både mds och gas är "hyffsat & billigt". Vilket märke för man ut mest för pengarna av?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Fellon
10 juli 2006 · 27 Inlägg

GAS såklart!
Bra högtalare för en billig penning!
Deras 6&9:or (fyrvägs) har jag i min volvo 240 och dem e riktigt bra!! till ett pris av 500:- för paret

timpan_87
10 juli 2006 · 781 Inlägg

tja va ska du ha det till? funkar kanon båda 2.. GAS är ju oftast billigare men bor du i närheten så varför inte köpa lite av varje? annars beställ från BRL.. för mds har ju inte längre utförsäljning på sina dyrare element tyvärr. åk och lysna om du har möjlighet

Aga_Diff Bärs!
11 juli 2006 · 3 456 Inlägg

Köpte MDS (värsta?) 8" subbar till en 3-kammarlåda jag hade förut, Dom höll inte ens i 24-timmar!  dom gick isär helt och hållet! Jag spelade ganska lågt och inte allt för kraftfullt... Shiit, han ju inte ens "spela in" dom... Sen när jag gick tillbaks med grejjerna skrattade dom bara, han tyckte det var fel på hela min stereo, för deras grejjer har det aldrig vart något fel på! eeh, märkligt att deras basar inte håller när mina DLS OA12 har hållt i 3år, och låter fortfarande Jävligt bra med tanke på behandlingen under dom 3 åren!

MDS är bajs, GAS är bättre, men inget av dom är ju några värsting prylar...
Tack för mej

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
SWK Lord
11 juli 2006 · 125 Inlägg

Köper MDS prylar... Man får ju höra sig för vilka grejer som är bra. MDS har ju ett såpass brett sortiment och en del grejer är bara skit och en del prylar är riktigt bra!

BRL gillar jag inte alls! Jag gick in deras butik och låtsades att jag inte kunde nånting och frågade vad jag behövde i min kärra. Och resten kan ni väl räkna ut själv... Hade jag köpt alla prylar som jag bara "behövde ha" hade jag fortfarande varit ruinerad. wink Jag köpte ingenting där så jag kan tyvärr inte uttala mig om deras prylar. hmm

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Kenny-83 Företagare & YouTuber
11 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Vad för produkter från Gas respektive MDS är BRA enligt era erfaranheter? (allt kan gå sönder men det är sällan nånting funkar bättre än tänkt).

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Gizmojohan
11 juli 2006 · 3 295 Inlägg

xisten skrev:
jag säger då bara DLS....

det var väl inte det han frågade?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang