Köpråd: Rolig ny bil (10-11) mellan 250 000 - 400 000

Sued
4 november 2010 · 238 Inlägg

Nick666 skrev:
1, lol 6.3 från 0-100 är inte slött för dig ?
iofs så kör du en 100 hästars volvo så ½ av 0-100 tiden av din bil är asså inte slö då ?
min gamla trans am gjorde runt 5sekunder(ca 5.5) lol


3, försökte hitta en bmw med den motorn men kan inget om bmw och verkar finnas en miljon olika modeller, men hittade inte vrid på någon info
min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile

nu tycker jag du skall ringa och fråga någon som kör racing eller nått och fråga om dom kör med diesel och vad dom tycker, har dom tööörbo får du ju jämnföra med tööörbo bensinare

senaste diesel bilen var någon bmw 1 nånting, helt värdelös, bottna gasen i tvåan, väntade, tittade på fingrarna ett tag, sedan efter vad som kändes som 10 sekunder så kom trycket men oj, 4000 varv nu, då skalljag ju växla, och efter växling slö som faaaaaaan igen tills efter 3100 varv tongue och 900 senare skall man växla, lol

1, Med tanke på att jag med en tjänstevikt på ca 2,6ton med min Dodge Cummins gör 0-100 på ca 4,3s så är det nog inget större problem för merparten av dagens diesel bilar att hänga på deras bröder som kör på bensin.

3, Vet ju inte riktigt hur noga du letade, men med tanke på att det just gällde BMW så vet jag inte om jag var ensam om den tanken men www.bmw.se kändes som ett bra ställe att starta på! Där kan du tex enkelt få fram att du får ut 640Nn från 3-seriens ena diesel, får ju hoppas dessa bilar då kör åt motsatt håll än dig då, menar så jorden inte roterar så snabbt....

Kör race ibland, diesel eller bensin, fungerar lika bra, ingen direkt skillnad förutom ljudet.

BMW 1 något finns med en rad olika motor alternativ, allt från 116 till 306hk, så är viss skillnad beroende på vilken modell man kör...

Personligen föredrar jag diesel, som en god vän till mig brukar säga: "Diesel kör man bil/lastbil på, Bensin kör man moped och gräsklippare på, Etanol är det inte det man har i drinkar?".

Mvh // Sued

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
cheffer
4 november 2010 · 1 422 Inlägg

Nick666 skrev:
ett tiotal har jag kört, ofta hyr bilar till jobbet

1, lol 6.3 från 0-100 är inte slött för dig ?
iofs så kör du en 100 hästars volvo så ½ av 0-100 tiden av din bil är asså inte slö då ?
min gamla trans am gjorde runt 5sekunder(ca 5.5) lol

2, men hallå, jag har åkt i D5:an flera ggr och känns inte som mycket att hänga i julgranen

3, försökte hitta en bmw med den motorn men kan inget om bmw och verkar finnas en miljon olika modeller, men hittade inte vrid på någon info
min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile

nu tycker jag du skall ringa och fråga någon som kör racing eller nått och fråga om dom kör med diesel och vad dom tycker, har dom tööörbo får du ju jämnföra med tööörbo bensinare

senaste diesel bilen var någon bmw 1 nånting, helt värdelös, bottna gasen i tvåan, väntade, tittade på fingrarna ett tag, sedan efter vad som kändes som 10 sekunder så kom trycket men oj, 4000 varv nu, då skalljag ju växla, och efter växling slö som faaaaaaan igen tills efter 3100 varv tongue och 900 senare skall man växla, lol


edit:

the Man himself

Diesel-powered cars are an absolute and complete waste of everybody's afternoon. First, despite what everyone says, they are a lot slower than their petrol-driven counterparts.

big_smile big_smile

Ta 335d då. 286hk 580nm i vrid och ett effektregister som en bensinmotor ungefär, fasten den inte går att varva riktigt lika långt. Är inte speciellt förtjust i dieselbilar själv men många nya dieslar, speciellt tyska, går ruggigt bra! 0-100 på under 6 sekunder med automatlåda tycker jag inte är helt fy skam. Och NEJ! 0-100 på 6,3 sek är inte en slö bil. Visst, inte överdrivet snabb precis men det är absolut inte en slö bil. Ta ner fötterna på jorden...

100-200 på ~14 sek original. Det är ju samma som din bil yikes Och du har över 100hk till. Inte så slö längre?
http://www.youtube.com/watch?v=3bsn1pn1QBI


Till TS skulle jag säga 520d om du är helt inställd på diesel. Riktigt fin bil och går bra för den lilla motorn och samtidigt är förbrukningen låg.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
twin_cam Smålänning
4 november 2010 · 7 877 Inlägg

Peete skrev:
Till TS så tycker jag att du bör sneglar på VW Passat TDI Highline 4-motion, det är en riktigt bekväm bil med fina chassi egenskaper. Om du dessutom tar bluemotion så har du en väldigt ekonomisk bil, nackdelen är väl att du förlorar lite effekt men den duger gott och väl endå smile

Håller med. Nu har jag inte provat den senaste passaten med 4motion, men jag har provat en V6 TDI årsmodell 08 tror ja de va, den förra karrossen, som hade längställd motor. Den va riktigt fin att köra faktiskt.
Dom är ett helsike att meka med, men gör man inte det själv, så varför inte!
Bra väghållning och ganska tysta.
Håller med den som nämde Mercedes CDI också, dom motorerna är hållbara, men bilarna är inte jätteroliga att köra wink Men bekväma till 1000 smile
Du kan ju kolla Saab 9-3 också. 1,9:an är som jag sa en rätt skön motor, dock har jag inte provat TTID på 180 hk, utan bara vanliga TID på 150 eller vad det är. 9-5:ans V6 TID är inte dum den heller faktiskt, iaf inte i förra 9-5, men där gjorde den sig bäst med automatlåda tycker jag smile

Nick666, Ja jag har en 100-hästars Volvo som gör 0-100 på ungefär dubbla tiden mot en BMW 335d... Och? TS ville ju ha en NY bil, 10-11, och då är min slövolvo ca 20 år för gammal...

Men du har rätt i att 0-100 är inte dieslarnas paradegren eftersom dom har så kort varvtalstregister, men väl uppe i fart går dom grymt bra.

Men ta du din bruksbil fullpackad med takbox och allt och kör 200 mil i normaltempo med en medelförbrukning på 6,8l/100km. Det fixar i alla fall den där kassa D5:an...

Din lär vall dra 6,8l/mil wink
Inget emot bensin-8:a, men det är väll knappast vettigt att rekommendera en sån, som dessutom är flera år gammal, som bruksbil till någon som vill ha en sprillans ny dieselbil? smile

Men nu lägger vi ner bensin VS diesel, då bensin var oitressant för TS. Men starta gärna en ny tråd om de för de finns ju iaf diskissionunderlag wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Nick666 Baron
4 november 2010 · 184 Inlägg

Peete skrev:
Nick666: Vad har du för förbrukning på din "bruksbil"?
"men hallå, jag har åkt i D5:an flera ggr och känns inte som mycket att hänga i julgranen" Vad menar du med det? på vilket sätt är den dålig?

"min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile "
Nä precis, vad spelar det för roll hur mycket Nm du har ifall du inte har något fäste? din bil är väl så framtung så fronten skrapar när du kör efter landsvägen?

Volvos nya D5a (185 hp varianten) är bland dom bäste volvo dieslarna som producerats som dels håller en låg förbrukning och en bra dragkraft när det används till omkörningar och när man ska dra släpvagnar.

Sen är det ju bara så att bensinens tid är förbi, tyvärr dieselns också men på den fronten ser det betydligt ljusare ut än så länge.

Till TS så tycker jag att du bör sneglar på VW Passat TDI Highline 4-motion, det är en riktigt bekväm bil med fina chassi egenskaper. Om du dessutom tar bluemotion så har du en väldigt ekonomisk bil, nackdelen är väl att du förlorar lite effekt men den duger gott och väl endå smile

den känns inte kul, kändes mer som en "fiiin" bil på nått sätt, inget man kastar sig runt svängarna eller burnar runt en rondel med hehe
nä men det kändes som en bil jag skulle köpa till min 65 åriga mor om jag vunnit lite pengar
absolut inget sportigt, ingen kul känsla

Sued skrev:

Nick666 skrev:
1, lol 6.3 från 0-100 är inte slött för dig ?
iofs så kör du en 100 hästars volvo så ½ av 0-100 tiden av din bil är asså inte slö då ?
min gamla trans am gjorde runt 5sekunder(ca 5.5) lol


3, försökte hitta en bmw med den motorn men kan inget om bmw och verkar finnas en miljon olika modeller, men hittade inte vrid på någon info
min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile

nu tycker jag du skall ringa och fråga någon som kör racing eller nått och fråga om dom kör med diesel och vad dom tycker, har dom tööörbo får du ju jämnföra med tööörbo bensinare

senaste diesel bilen var någon bmw 1 nånting, helt värdelös, bottna gasen i tvåan, väntade, tittade på fingrarna ett tag, sedan efter vad som kändes som 10 sekunder så kom trycket men oj, 4000 varv nu, då skalljag ju växla, och efter växling slö som faaaaaaan igen tills efter 3100 varv tongue och 900 senare skall man växla, lol

1, Med tanke på att jag med en tjänstevikt på ca 2,6ton med min Dodge Cummins gör 0-100 på ca 4,3s så är det nog inget större problem för merparten av dagens diesel bilar att hänga på deras bröder som kör på bensin.

3, Vet ju inte riktigt hur noga du letade, men med tanke på att det just gällde BMW så vet jag inte om jag var ensam om den tanken men www.bmw.se kändes som ett bra ställe att starta på! Där kan du tex enkelt få fram att du får ut 640Nn från 3-seriens ena diesel, får ju hoppas dessa bilar då kör åt motsatt håll än dig då, menar så jorden inte roterar så snabbt....

Kör race ibland, diesel eller bensin, fungerar lika bra, ingen direkt skillnad förutom ljudet.

BMW 1 något finns med en rad olika motor alternativ, allt från 116 till 306hk, så är viss skillnad beroende på vilken modell man kör...

Personligen föredrar jag diesel, som en god vän till mig brukar säga: "Diesel kör man bil/lastbil på, Bensin kör man moped och gräsklippare på, Etanol är det inte det man har i drinkar?".

Mvh // Sued

6.7L Cummins



6.7L Cummins small The 6.7 L Cummins is the latest in the B-series engines, introduced mid year in 2007. Rated at 350 HP & 650 lb-ft, it is also the most powerful B-series ever offered. The 5.9 ISB was replaced by the 6.7 to meet strict new diesel emission requirements. To meet such requirements, the 6.7 is equipped with an EGR (exhaust gas recirculation) system, a variable geometry turbocharger (VGT), and a diesel particulate fitler designed to reduce diesel particulate matter by more than 90 percent. A new, higher-pressure version of the Bosch direct injection system is used.
6.7L Specifications:
Displacement:
    409 cubic inches, 6.7 liters
Configuration:
    Inline 6 cylinder
Firing Order:     1-5-3-6-2-4
Compression Ratio:
    17.3:1
Bore:
    4.21 inches
Stroke:
    4.88 inches
Injection:
    Direct injection:
Electronically controlled Bosch high pressure common rail; 26,000 psi max.
Aspiration:
    Variable geometry turbocharger
Valvetrain:
    OHV, 4 valves per cylinder, solid lifter camshaft
Oil Capacity:
    12 quarts
Weight:
    Approx. 1050 lbs dry
Horsepower:
    350 HP @ 3,013 RPM
Torque:
    650 lb-ft @ 1,500 RPM w/auto trans
610 lb-ft @ 1,500 RPM w/manual trans

0-100 på just över 4sek ? lol yea right

men visst jag kan slappa på dubbeltööörbo och lite annat och komma upp i 1000hästar och kommer under 2.5sek

men orginal, 2500kilo och 350 hästar och 0-100 på 4.3sek, nä nä tongue

kolla med killarna på nurburgring(fråga sabine tongue) hur många som kör diesel då tongue
(de jag pratat med föredrar alla bensin)

men du får räkna bort alla porschar om du vill, vilket är ca 70% av alla bilar där tongue

sen skrev du ju att du föredrar diesel så du är lite biased tongue hehe



cheffer skrev:
Visst, inte överdrivet snabb precis men det är absolut inte en slö bil. Ta ner fötterna på jorden...

aldrig ägd en bil som gör 0-100 på 5.5sek +
kanske därför tongue

twin_cam skrev:
Men ta du din bruksbil fullpackad med takbox och allt och kör 200 mil i normaltempo med en medelförbrukning på 6,8l/100km. Det fixar i alla fall den där kassa D5:an...

lol vill man ha en dragbil skaffar man en svensson bil, tex en gammal 850 för 5000:- eller nått, inte att man har sin vanliga bil till att släpa runt med sopor, skit och julgranar ju tongue

sedan vem bryr sig om bensinförbrukningen ? bara lite mer pengar ju smile

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

oj oj va många deisel fanatiker det fanns på garaget då hehehe

Senast redigerat av Nick666 (4 november 2010)

Pontiac GTO "Goat - Holden - Vauxhall Monaro" (2005)
Peete
4 november 2010 · 134 Inlägg

Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

Nick666 Baron
4 november 2010 · 184 Inlägg

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Pontiac GTO "Goat - Holden - Vauxhall Monaro" (2005)
Peete
4 november 2010 · 134 Inlägg

Nick666 skrev:

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?

Men Nick666 du vet ju inte ens vad du pratar om så är snäll och lämna den här tråden för du förstör bara.

DalleRacing
4 november 2010 · 1 738 Inlägg

Nick666 skrev:

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Alla trådar måste ha en pajas big_smile Vakna upp grabben!!!!! O lägg ner valet av sketna jänkare lol

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
master_lars
4 november 2010 · 1 162 Inlägg

För att återgå till trådskaparens fråga, köprådet!

Du har inte funderat på en VW Touareg, du kanske inte får en helt ny, men en nästan ny. Dieseldriven givetvis. Även att betänka en nybegagnad Porsche Cayenne går nog att hosta fram för en 400 000, om de finns i dieseldrift vet jag dock inte.

Sued
4 november 2010 · 238 Inlägg

Nick666 skrev:

Sued skrev:

Nick666 skrev:
1, lol 6.3 från 0-100 är inte slött för dig ?
iofs så kör du en 100 hästars volvo så ½ av 0-100 tiden av din bil är asså inte slö då ?
min gamla trans am gjorde runt 5sekunder(ca 5.5) lol


3, försökte hitta en bmw med den motorn men kan inget om bmw och verkar finnas en miljon olika modeller, men hittade inte vrid på någon info
min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile

nu tycker jag du skall ringa och fråga någon som kör racing eller nått och fråga om dom kör med diesel och vad dom tycker, har dom tööörbo får du ju jämnföra med tööörbo bensinare

senaste diesel bilen var någon bmw 1 nånting, helt värdelös, bottna gasen i tvåan, väntade, tittade på fingrarna ett tag, sedan efter vad som kändes som 10 sekunder så kom trycket men oj, 4000 varv nu, då skalljag ju växla, och efter växling slö som faaaaaaan igen tills efter 3100 varv tongue och 900 senare skall man växla, lol

1, Med tanke på att jag med en tjänstevikt på ca 2,6ton med min Dodge Cummins gör 0-100 på ca 4,3s så är det nog inget större problem för merparten av dagens diesel bilar att hänga på deras bröder som kör på bensin.

3, Vet ju inte riktigt hur noga du letade, men med tanke på att det just gällde BMW så vet jag inte om jag var ensam om den tanken men www.bmw.se kändes som ett bra ställe att starta på! Där kan du tex enkelt få fram att du får ut 640Nn från 3-seriens ena diesel, får ju hoppas dessa bilar då kör åt motsatt håll än dig då, menar så jorden inte roterar så snabbt....

Kör race ibland, diesel eller bensin, fungerar lika bra, ingen direkt skillnad förutom ljudet.

BMW 1 något finns med en rad olika motor alternativ, allt från 116 till 306hk, så är viss skillnad beroende på vilken modell man kör...

Personligen föredrar jag diesel, som en god vän till mig brukar säga: "Diesel kör man bil/lastbil på, Bensin kör man moped och gräsklippare på, Etanol är det inte det man har i drinkar?".

Mvh // Sued

6.7L Cummins



6.7L Cummins small The 6.7 L Cummins is the latest in the B-series engines, introduced mid year in 2007. Rated at 350 HP & 650 lb-ft, it is also the most powerful B-series ever offered. The 5.9 ISB was replaced by the 6.7 to meet strict new diesel emission requirements. To meet such requirements, the 6.7 is equipped with an EGR (exhaust gas recirculation) system, a variable geometry turbocharger (VGT), and a diesel particulate fitler designed to reduce diesel particulate matter by more than 90 percent. A new, higher-pressure version of the Bosch direct injection system is used.
6.7L Specifications:
Displacement:
    409 cubic inches, 6.7 liters
Configuration:
    Inline 6 cylinder
Firing Order:     1-5-3-6-2-4
Compression Ratio:
    17.3:1
Bore:
    4.21 inches
Stroke:
    4.88 inches
Injection:
    Direct injection:
Electronically controlled Bosch high pressure common rail; 26,000 psi max.
Aspiration:
    Variable geometry turbocharger
Valvetrain:
    OHV, 4 valves per cylinder, solid lifter camshaft
Oil Capacity:
    12 quarts
Weight:
    Approx. 1050 lbs dry
Horsepower:
    350 HP @ 3,013 RPM
Torque:
    650 lb-ft @ 1,500 RPM w/auto trans
610 lb-ft @ 1,500 RPM w/manual trans

0-100 på just över 4sek ? lol yea right

men visst jag kan slappa på dubbeltööörbo och lite annat och komma upp i 1000hästar och kommer under 2.5sek

men orginal, 2500kilo och 350 hästar och 0-100 på 4.3sek, nä nä tongue

kolla med killarna på nurburgring(fråga sabine tongue) hur många som kör diesel då tongue
(de jag pratat med föredrar alla bensin)

men du får räkna bort alla porschar om du vill, vilket är ca 70% av alla bilar där tongue

sen skrev du ju att du föredrar diesel så du är lite biased tongue hehe

För det första hoppas jag du är medveten om att en sökning på google, följt av en copy paste av första träffen inte riktigt alltid visar hela sanningen, finns ett antal mera alternativ när det kommer till hur du vill konfigurera din Dodge Ram än så. För det andra skrev jag aldrig att den var orginal, tog inte många sekunder att söka fram en film som visar fantastiskt nog exakt samma tid på youtube - http://www.youtube.com/watch?v=WPZGxZXm … r_embedded

För det tredje hoppas jag du är medveten om att det faktiskt körs race på fler ställen än Nurburgring...

Sist, ja jag föredrar diesel, men sen kör jag för det mesta "större" bilar, inga Yaris'ar direkt!

Personligen tycker jag inte direkt att 0-100 under 8 sekunder är dåligt, helt oki "rolig" bil. Sen är bensin ibland roligt med, märkte jag om inte annat när jag var ute och rullade i en LP670-4 SV här om dagen, dock hade säkerligen samma prestanda inte vart omöjlig för en diesel bil.


// Sued

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Nick666 Baron
5 november 2010 · 184 Inlägg

skalman1 skrev:

Nick666 skrev:

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Nog för att jag hatar dieselbilar, men du börjar bli lite jobbig nu faktiskt.....

nog måste man få hjälpa folk "see the light" smile

940RDALLE skrev:

Nick666 skrev:

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Alla trådar måste ha en pajas big_smile Vakna upp grabben!!!!! O lägg ner valet av sketna jänkare lol

lol

kommer från en bonde i en volvo

Sued skrev:
För det första hoppas jag du är medveten om att en sökning på google, följt av en copy paste av första träffen inte riktigt alltid visar hela sanningen, finns ett antal mera alternativ när det kommer till hur du vill konfigurera din Dodge Ram än så. För det andra skrev jag aldrig att den var orginal, tog inte många sekunder att söka fram en film som visar fantastiskt nog exakt samma tid på youtube - http://www.youtube.com/watch?v=WPZGxZXm … r_embedded

För det tredje hoppas jag du är medveten om att det faktiskt körs race på fler ställen än Nurburgring...

och ?`om man googlar dodge viper twin turbo.....
min bil finns äver med supercharger, under ett annat namn, så klart det finns options om man betalar extra när man köper bilar

mmm, vet det finns fler banor där dom racar, tog upp ringen eftersom jag var där senast(och såg ingen diesel bil under de 2 dagarna ja var där som var där för att köra på banan)
men du verkar för lat så jag skickar väll iväg en del mail till en del racingförare så kan jag ju posta svaren här sedan....

Senast redigerat av Nick666 (5 november 2010)

Pontiac GTO "Goat - Holden - Vauxhall Monaro" (2005)
Rquired Allmänt envis
5 november 2010 · 12 512 Inlägg

Diesel är om inget annat ett mycket vasst initiativ inom tex. Le mans eller liknande racing. Att köra för fullt med låg förbrukning ger färre stopp för att tanka vilket gör att bland annat Audi klarar sig mycket väl inom Le Mans med en dieselbil. Och till och med Top Gear valde att köa 24h med en Bmw 330d trots en stor tveksamhet mot dieselbilar.

Nej dieselmotorer har definitivt sina fördelar även om jag personligen ogillar nackdelarna för mycket, sedan så tror jag TS struntar fullständigt i hur hans kommande bruksbil klarar sig runt Nurnburgring eller liknande.

Och om inget annat vore det inga problem att hitta en dieselbil som skulle rasta din jänkare ett par varv runt en bana. Så jag tror du skall lägga ner pratet om diesel som ett sämre alternativ till bensinmotorer innan du sagt för mycket wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sued
5 november 2010 · 238 Inlägg

Nick666 skrev:

Sued skrev:
För det första hoppas jag du är medveten om att en sökning på google, följt av en copy paste av första träffen inte riktigt alltid visar hela sanningen, finns ett antal mera alternativ när det kommer till hur du vill konfigurera din Dodge Ram än så. För det andra skrev jag aldrig att den var orginal, tog inte många sekunder att söka fram en film som visar fantastiskt nog exakt samma tid på youtube - http://www.youtube.com/watch?v=WPZGxZXm … r_embedded

För det tredje hoppas jag du är medveten om att det faktiskt körs race på fler ställen än Nurburgring...

och ?`om man googlar dodge viper twin turbo.....
min bil finns äver med supercharger, under ett annat namn, så klart det finns options om man betalar extra när man köper bilar

mmm, vet det finns fler banor där dom racar, tog upp ringen eftersom jag var där senast(och såg ingen diesel bil under de 2 dagarna ja var där som var där för att köra på banan)
men du verkar för lat så jag skickar väll iväg en del mail till en del racingförare så kan jag ju posta svaren här sedan....

Om du googlar alla bilar, oavsett märke eller typ kan du säkerligen få fram ett "monster" som drar alla våra bilar. Så igen om jag kan flytta mina 2,6 diesel ton från 0 - 100 på 4,3 sekunder så kan andra det med även original, speciellt lättare dieselbilar som blivit byggda för det och inte som min arbetshäst. Det finns idag dieselbilar som precis som vilken bensinbil har prestanda som en Yaris men även som en Dodge Vipe. Som många här redan hävdat spelar det ingen roll om man väljer diesel eller bensin om man vill ha en kul bil, verkligen inte inom nämnd summa heller! Det har aldrig i tråden efterfrågats bilar som drivits på bensin ändå har du som en trög bondläpp gång på gång tagit upp helt irrelevanta saker, du måste leva ett jobbigt liv, skulle aldrig själv orka med att svara på saker ingen frågat.

Varför maila enskilda förare, när du bara kan sätta på TV'n och se dieselbilar köra race? Har för övrigt provkört en Audi R10 och pratat med en av förarna som kör en av dem (nu R15) då jag vann en resa till Le Mans, de gillar diesel och vet du vad, de kör race!

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
tsdi Egenföretagare
5 november 2010 · 2 496 Inlägg

Kolla Passat CC också om du kikat på A5. Riktigt prisvärda!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
TS_quattro fyrkrafsare
6 november 2010 · 1 443 Inlägg

Nick666 skrev:

skalman1 skrev:

Nick666 skrev:

Peete skrev:
Men har du läst vad TS vill ha för bil? 
Du kan ju säga vad fan du vill men inget av det du säger har något med TS bilval att göra, eller hur?!

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Nog för att jag hatar dieselbilar, men du börjar bli lite jobbig nu faktiskt.....

nog måste man få hjälpa folk "see the light" smile

940RDALLE skrev:

Nick666 skrev:

så man kan inte hjälpa folk att förstå att bensinare är bättre?
om något skulle vilja hoppa ut från en byggnag och ta självmord så skulle dom hjälpa personen med dett eller hjälpa honom att se en annan väg ?

Alla trådar måste ha en pajas big_smile Vakna upp grabben!!!!! O lägg ner valet av sketna jänkare lol

lol

kommer från en bonde i en volvo

Sued skrev:
För det första hoppas jag du är medveten om att en sökning på google, följt av en copy paste av första träffen inte riktigt alltid visar hela sanningen, finns ett antal mera alternativ när det kommer till hur du vill konfigurera din Dodge Ram än så. För det andra skrev jag aldrig att den var orginal, tog inte många sekunder att söka fram en film som visar fantastiskt nog exakt samma tid på youtube - http://www.youtube.com/watch?v=WPZGxZXm … r_embedded

För det tredje hoppas jag du är medveten om att det faktiskt körs race på fler ställen än Nurburgring...

och ?`om man googlar dodge viper twin turbo.....
min bil finns äver med supercharger, under ett annat namn, så klart det finns options om man betalar extra när man köper bilar

mmm, vet det finns fler banor där dom racar, tog upp ringen eftersom jag var där senast(och såg ingen diesel bil under de 2 dagarna ja var där som var där för att köra på banan)
men du verkar för lat så jag skickar väll iväg en del mail till en del racingförare så kan jag ju posta svaren här sedan....

och än en gång bevisas som så många gånger förr att alla trådar på gorg måste ha sitt alldeles egna troll...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang