200sx eller Supra MKIII?

zu
10 juli 2006 · 3 Inlägg

Jag har lite svårt att välja och jag ska köpa en 200sx eller en Supra MKIII. Så jag undrar om någon kan vara snäll och säga några för- och nackdelar med dem båda bilarna och gärna berätta hur era egna erfarenheter har varit med bilarna. Det skulle vara gulligt. =)


Jag har sök, men jag hittade bara en tråd och inte många hade svarat i den. Så jag försöker göra en ny istället.

precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

nackdelen med 200sx är vevlager som ofta rasar

toyotan har jag bara hört att toppen inte tål höga laddtryck

Arnie
10 juli 2006 · 295 Inlägg

hårdare med supra, fördelen med supran är väl att den har mer HK/vrid än 200an?  men 200an är nog lite snyggare hmm svårt val!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

de går att få båda bilarna jävligt snygga

vitafaran
10 juli 2006 · 142 Inlägg

200an ser bra mycket modernare ut än supran

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
NIzmO Ollikkala Racing
10 juli 2006 · 1 724 Inlägg

Nackdelen med Supran är att dom är tyngre och svårare samt dyrare att hållas med, 200sx är är inte lika jävlig när man ska dyka ner i motorrummet och går nog bättre än supran när dom är orginal pga vikten.

Båda är lätta o trimma men man saknar ju diffbroms på 200sx'en.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
zu
10 juli 2006 · 3 Inlägg

Vad jag har läst så är Supran lite snabbare än 200sx:en från 0-100. Jag gillar 200sx:s utseende och Suprans prestanda. Så hur mycket kostar det att trimma en 200sx så den är lika snabb som en Supra?

precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

kostar gör allt ,, man lite chip \filter , höjt laddtryck . eller ännu värre större turbo , spridare annat sprut , så är du långt ifrån supran. har en polare som grejjar mkt med 200sx så om du behöver råd ang trim så skicka PM

precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

din supra ser riktigt fin ut .

precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

höjt laddet till 0,7-0,8? vad laddar dom orginal då`?

_Street_ 200sx Driver
10 juli 2006 · 366 Inlägg

Båda är väll lätta å trimma smile
Personligen gillar jag 200an bättre, inte bara för jag har en själv men har hört att 200an har billigare delar och går billigare tongue (ser även bättre ut) wink
Min drar bara 0,9-1l milen och då har jag 300 hästar i min tongue


Lycka till // Viktor

-=Nissan 200sx s13 =-
precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

de var jävligt dålig ladd , inget illa menat alltså men de var ju grymt lågt .
är de extern wastegate på dom ?

precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

okej ,. ja dom kan bli välldigt snabba men de var välldigt lågt ladd orginal .

Saabare Avstängd
10 juli 2006 · 1 106 Inlägg

200 SX e snyggare o mer modern an Toyotan. Mitt val skulle vara Nissan 200SX. Den e ocksa modern for sin alder. 200SX utan tvekan

Livet startar vid 220 km/h
vaughn
10 juli 2006 · 674 Inlägg

skulle ta en 200 isånnafall... lätta att trimma och biliga delar osv... finns dessutom mycket roligt till dom dessutom

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
precision
10 juli 2006 · 2 652 Inlägg

ja de skulle jag med ,, finns snygga veil side packet till dom , ser ingen vidare ut orginal enligt mej , men med packet är dom grymt snygga

carnageman Rallyförare
11 juli 2006 · 1 075 Inlägg

Såg att några skrev att 200:an va snyggare & modernare...
Håller ABSOLUT INTE med !!!
Supran har 238HK på den diffade bakaxeln, den ser betydligt snyggare
http://members.aol.com/akiraneo/regulusold2.jpg
och ballare ut men tyvärr har dom problem med ram eller om det var vevlager.
Kommer inte ihåg hur många hk 200sx har men det va väl nånstans mellan 160-180hk så den är betydligt motorsvagare + att den är vanlig som satan, litegrann som 240 & 740 fast inte lika vanlig men ändå FÖR vanlig för mig.
http://200sx.za.net/cars/200sx/images/my_ride/3.jpg

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
11 juli 2006 · 272 Inlägg

Du gämför en stylad supra med en orginal 200:a . Men jag tycker ändå att 200:an ser modernare ut...

carnageman skrev:
Såg att några skrev att 200:an va snyggare & modernare...
Håller ABSOLUT INTE med !!!
http://200sx.za.net/cars/200sx/images/my_ride/3.jpg

/Gormanz
Trozzo Oekonomisk, ja visst
11 juli 2006 · 966 Inlägg

HAr en arbetskamrat som har haft flera 200:er och sen bytte till en mkIII och han säger att 200:an är ett bättre val, båda är lätta attt trimma men 200:an har en vikt fördel med nästan ett halv ton emot supran. Personligen kan jag säga att 200:an är en riktigt rolig bil att köra, har dock aldrig kört en mkIII:a

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Zappis Proud Saab 99 Owner
11 juli 2006 · 39 Inlägg

200SX lätt :)Hade inte tvekat

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang