Går lite långsamt med uppdateringarna, däremot så får jag lite mer gjort i garaget
Senaste tiden har jag plåtat klart chassit, kört karosseritätning i alla skarvar och målat hela chassit.
Byggde ihop en karosserisnurra lite snabbt med hjälp utav 2 st motorlyftar. Blev väldigt smidigt!
Färgen jag valde att köra med är en 1-komp ljusgrå, gick åt nästan 4 liter färg!
Ska beställa mer färg för att måla insidan av karossen innan jag svetsar ihop båda delarna. Trodde färgen skulle räcka till båda
Har även hunnit att beställa sista delarna till bakaxeln nu. Det blev en aluminium bakaxelklump från Moser med riktigt fin specifikation till! När denna kommit (i nästa vecka hoppas jag) så ska jag få låna grejjer för att kunna mäta och beställa kardan!
Händer mycket roligt nu!
Idag var jag tävlingsledare på Bracket Nats #55 på Mantorp Park och imorgon ska jag vara tävlingsledare på Bilsport EDPS!
Då har jag fått hem lite saker igen. Köpte ett 5-punkts bälte av märket SIMPSON. Behöver fixa infästningar till detta samt även fästen för stolen.
Men de roligaste av allt var att jag igår åkte och hämtade hem en Precision Turbo 6766. Den ska kunna trycka på luft för de jag kommer behöva iallfall. Grymt nöjd är jag!
Arbetet med bakaxelklumpen fortsätter, det var inte det enklaste och jag behöver tillverka lite specialverktyg för att kunna mäta in allting ordentligt. Men Janne Hagberg på Åby MK är med och övervakar så allt går korrekt till.
Själva bakaxeln är näst intill färdig för att lämnas på pulverlack. Ska bara fixa fästen för krängningshämmaren.
Fick hem lite grejjer från ME-racing för några dagar sen. Paketet innehöll saker till att bygga krängningshämmare, kardanring, kardantunnel samt en rörstump för att bygga klart pedalstället.
Fick även lite tid över igår till att passa in kardantunneln. Behöver boxa upp kardanringen lite för att centrera tunneln runt växellådan. Tanken är att själva tunneln ska vara bultad så den går att plocka bort. Annars kommer jag inte få bort växellådan
I veckan kommer det även beställas ett kit för att börja bygga grenrör
Har äntligen börjat trilla in lite mera delar som varit beställda. Denna gång är det ett kit för att bygga grenrör och handtag för att utlösa bromsskärm och släcksystem.
Idag monterades båda handtagen Blev svinbra. Hoppas bara inte skiten tar i taket när jag monterat karossen.... haha I värsta fall får jag väl kapa loss allt och montera det under röret istället, funkar ju så med
Har fått hem lite mera saker. Batteriavstängning, takmonterad dragögla, vajrar för utlösning av brandsläckare samt Hurst line-lock kit. Kommer bli bra de här Har även bestämt mig för vart batteriet ska vara.
Har tillsammans med MadDrift ritat upp saker för vattenskräning för släcksystemet plus lite till..
Har massa planer framöver, skulle vara kul att påbörja dom direkt, men är inte riktigt där än.
Lite bilder från igår! Byggde en batterilåda som ska sitta i bagaget. Började knåpa ihop krängningshämmaren. Monterade båda framskärmarna och fronten för att se hur stort utrymme man har för allting innanför huven. Blir rätt så bra med plats
Ena saken efter den andra faller på plats Igår fixade jag med fäste för brandsläckartuberna. Fästet är egen design som är ritad i CAD och vattenskuret. Vaggorna som tuberna ska ligga i ska kläs med tunn gummi matta och sen ska det hållas på plats med T-bults slangklämmor. Tuberna på bilderna är bara provtuber.
Har hänt en hel del senaste tiden. Orkar inte berätta om det i detalj, så nedan ser ni bilder på allting Som ni även kan se fick jag hem en större beställning från Tim McAmis.
Go kväll Du gör ett kanon jobb , ser riktigt bra ut = tummen upp Det ända jag tycker du ska ta en funderare på är ditt släcksystem , jag har mycket erfarenhet och sett dom flesta märken live och i mina ögon finns det bara ett som funkar riktigt bra = fogmaker , det är ett svenskt företag .
Johansen skrev: Go kväll Du gör ett kanon jobb , ser riktigt bra ut = tummen upp Det ända jag tycker du ska ta en funderare på är ditt släcksystem , jag har mycket erfarenhet och sett dom flesta märken live och i mina ögon finns det bara ett som funkar riktigt bra = fogmaker , det är ett svenskt företag .
Har tittat mycket på Fogmaker, ser ut att vara det bästa av dom bästa. Släcksystemet är för tillfället väldigt provisoriskt. Ska montera alltihop och se om det är möjligt att använda mig utav det. Funkar det inte så blir det ett Fogmaker system i slutändan. Dock måste jag ge lite ris till Fogmaker då det är väldigt svårt att hitta tillräckligt bra info om det, samt priser på deras grejjer (online d.v.s.)
Har jobbat vidare med bromssystemet, dock valde jag att köra med rostfria bromsledningar. Fick även till line-locken väldigt fräsigt tycker jag
Genomföringen för bromsledning till bakaxeln, tyvärr gjorde jag en tankevurpa när jag kapade och konade ledningen, så den blev lite kort, fick därför ta en liten genväg, ser lite märkligt ut
Har även införskaffat mig ett MaxxECU v1 styrsystem.