fm sändare till bilen, erfarenheter

Tykoo bilmekaniker
18 januari 2007 · 121 Inlägg

pluppiee skrev:
jag har samma som Tykoo. Har provat köra från mp3-spelare & det blir ju riktigt Skit-kvalitet. Tycker kassettband låter bättre...

det lät ju kast om det är så dålig mottagning, måste nästan ut å prova nu.

mr_green
18 januari 2007 · 847 Inlägg

Jag köpte en från Kjell o co för 149kr. Den huserar numera i el avfallet. Vilket skit säger jag bara. Kvalitet kostar.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Tykoo bilmekaniker
18 januari 2007 · 121 Inlägg

nu har ja varit ute å provat skiten. så fort jag slog på den så såg jag ett stort hål i min ekonomi, 400 spänn åt helvete och jag behöver en ny stereo med aux in. suck, vilken skit, att dom ens kan sälja sånt.

Senast redigerat av Tykoo (18 januari 2007)

Volvoz84 "Ijenkligen"
19 januari 2007 · 786 Inlägg

mr_green skrev:
Jag köpte en från Kjell o co för 149kr. Den huserar numera i el avfallet. Vilket skit säger jag bara. Kvalitet kostar.

den köpte jag också...
funkar rätt bra faktiskt! brukar ha den till min dvd och det blir hyffsat ljud.
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Lill_Knukle
19 januari 2007 · 25 Inlägg

Borde kanske gå att löda om sändaren så man kopplar direkt till antennuttaget, då slipper man ju radiovågorna...

Alfa Romeo 75 "Giallo" (1987)
Gatzone
19 januari 2007 · 289 Inlägg

Men köp en sådan som jag har då.. kika in ibland mitt kollage och pryalr så slänger jag upp en bild på den nu.. den är så jävla bra att grannen som bor uppåt 1 km ifrån mitt hus kan få en den på hans hemma stereo utan någon antenn förstärkare.. dessutom så ligger det massa hus i vägen oxå!

Enda nackdelen är att den drar rätt så mkt ström, men det är det fasen värt när den är så otroligt bra smile

Mvh Tim

Miklen
19 januari 2007 ·

Ja köpte en på clasohlsson.. en svart tongue.. den e inge vidare bra.. visst den funkar..(använder den till gps/mp3 i lastbilen.. MEN den tjuter högfrekvent å mitt huvud ballar ur efter en stund..får väl gå tebax me den..men är det någon annan som upplevt samma pipande..lite brus kan man överleva men d jädra pipandet ne tack!! Kör olika fordon mer eller mindre varje dag så den e testad i måååånga stereos nu..

bihfocus
9 juli 2009 ·

Köpte en sådan
http://www.itsajten.com/productview.asp … &c=881
Funkar hur bra som hellst. En sak jag stör mig på är att när bilen vart avstängs och man startar bilen så vill FM sändaren inte gå igång utan man behöver dra ur den ur cigguttaget och sen in igen för att den ska få ström. Det är farsan som använder den då han har en kasettspelare..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang