Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
_aero skrev: FordRSC: Såg snyggt ut med dom där luftinsläppen Men med risk för att låta lite gnällig så är de där som sagt luftinsläpp å ska ja kapa hål i huven vill ja släppa ut luften
men nya focus rs tex har ju ganska snygga luftutsläpp på huven
nyllet: Ja fan synd att man ska bo längst upp i sverige men men hade ju varit fint att ha en extrahuv å provkapa lite i
Här blandar jag ihop sakerna Men då är det ju bara att ha dem som på Opeln, om jag minns rätt så hade dem det för att släppa ut luft....
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Har funderat lite på hur ja ska fästa själva splitter, köpt lite delar på biltema å svetsat/bockat ihop lite fästen så snart hänger splittern på bilen me lite tur
Har tyvär inge bilder på de än då de nog inte är så spännande å se så bjuder på en annan bild iställe.
Hittade en perfekt vägsträcka som ja kan göra lite accelerationstester osv på
förrförra året gjorde den 0-180km/h på runt 11-12s, i sommar ska den va snabbare!
Håller på med fästena till splittern nu men de går lite segt, mkt mäta fundera, bygga å testa osv men tror ja börjar komma på hur de ska va nu Ni märker väl om de kommer upp bilder på de snart
Har iaf beställt lite saker till bilen som ska på innan våren
Nya fjädrar, är nog ungefär lika hårda som dom som sitter på nu fast dom är progressiva så har ju en del som är mkt mjukare som måste fjädra in innan den hårdare delen spjärnar emot vilket inte är så upphetsande vid kurvtagning å gaspådrag/inbromsning så hoppas de problemet försvinner lite nu Ska kapa dom nya fjädrarna nått varv bara så ska dom monteras sen Sen måste ja byta drivknutsdamaskerna på båda sidorna för som börjar bli dåliga, powerflexbussningar till styrväxeln å nya tändstift med.
Var ute i garaget en sväng idag så nu hänger splittern i bilen borrade fast dom bakre fästena i subframen å dom främre sitter i krockbalken, ganska smidig att stoppa på den, skjuter först bara fast den i dom bakre fästena sen lyfta upp å fästa där fram, glömde tyvär å ta bilder så får fixa de nån dag
Fästena klarade iaf provet, 90kg tjockis som stog me en fot mitt på splittern, inte i framkant iof utan ungefär där kylaren sitter men de är ju helt klart godtjänt
Måste bara fixa nå fästen ute i kantena med, blir nog å stoppa ute i kanterna av krockbalken å ner till splittern, vet bara inte hur ja ska göra för att komma åt dom enkelt sen när man ska montera lös/fast splittern.
Har fixat lite med fronten idag, kapat å haft mig så fästena får plats vid pluggen å så ska ja spackla till de sista lilla runt luftintaget sen är fronten klar för att lackas å gjutas av
En dålig bild på ett av snabbfästena till splitern
Sen har jag börjat gjuta nu också kommer snart bild på va de ska bli av de här
Funkiee skrev: fan va smart blir ju riktigt najs det här
Jo funkar hur bra som helst bara trycka splittern mot fästet i subframen så klickar den fast å sen när den ska lös så trycker man bara flärpen bakåt så ramlar splittern lös men ska nog fixa nån låspinne så den inte kan släppa under färd
Tog å ändrade lite i programvaran idag så den ska komma överens med nya utväxlingen i lådan å sen ökade ja på laddet lite på 1an å 2an nu när ja har diff Glömde tyvär ta med mig boxen hem men ska ladda in den ändrade programvaran i den snart
Har också fortsatt me de ja höll på å gjuta å kapa å fixa lite med de å se de vart visst 2st hål av de
Ska gjuta ihop allt till utsläppet nu sen så är de bara å gjuta fast dom i fronten när den är klar å fixa kanaler från motorrummet till dom så borde ja ju få lite bättre kylning
Nu har jag gjort ett litet ryck igen när de blivit varmare ute så man kan va i garaget utan att frysa ihjäl
Skruvade först lös ena fjäderbenet för att kunna börja laborera med dom nya fjädrarna å se hur mkt ja ska kapa av från dom.
Gamla H&R fjädern vs den nya lite grövre å kortare Har kapat den lite men kommer nog får kapa lite till tror jag.
Sen skruvade jag också lös oljekylaren då ja ska stoppa den på ett nytt ställe, tur att ja hade tänkt fixa nya oljerör för de vart inte så mkt kvar av dom gamla efter att ja hade fått lös dom
Hann också montera ny kortare drivrem då jag har tagit bort ac, skönt att de börjar gå framåt nu så kanske ja ändå har igång bilen när våren är här
Yes jag kör med orginal oljekyl, dom är ju ganska stora så nog tror ja de ska räcka, ska som sagt bara flytta lite på de nu så de får mer kalluft på sig