reflex spray på regskylt, funkar el funkar ej?

Inkdragon
12 juli 2006 · 13 Inlägg

funderar på att köpa sånt spray o he på skylten så man slipper noja sig för alla jädra kameror, funkar dessa verkligen de sprayen? har ni tips på vilken som är bäst, funkar det bar på de nya skyltarna?

HummerBuster
12 juli 2006 · 59 Inlägg

ja det gör det big_smile

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha
Inkdragon
12 juli 2006 · 13 Inlägg

blir det nån ful färgning av det, har läst lite om att sånt kan ske. på vilken plåt funkar det bäst?

HummerBuster
12 juli 2006 · 59 Inlägg

funkar på alla ? nej det blir det ej helt och hållet fri från det alltså " färgnig " det funkar mkt bra har haft den när man kört " streetrace" men det funkar INTE på " plast " plåtar med dubbelhäftande sad

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha
Inkdragon
12 juli 2006 · 13 Inlägg

jag har typ orginal skylt

http://www.garaget.org/archive/28688/23 … 200150.jpg

syns lite av den där,skulle de funka på den tror du?

HummerBuster
12 juli 2006 · 59 Inlägg

japp det funkar big_smile har en sån jag med iaf fram har en mindre bak big_smile najs bil förseten

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha
onej84
12 juli 2006 · 1 854 Inlägg

Det funkade inte på min gamla iaf... (obs den släta plåten som det ska va)

jag provade med blixt och utan, och jag gjorde som det stod på burken..

lr funkar det bara på vägkamrorna?

Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
13 juli 2006 · 255 Inlägg

enklare att köra utan regplåt smile gjorde jag i ca 3 veckor big_smile

FireTraXX DFFL
13 juli 2006 · 9 020 Inlägg

osynlig.org

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Phaetoon
13 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Skaffa en prisma att sätta framför nummerplåten istället, som den som nämndes ovan: www.osynlig.org

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
nattregn
14 juli 2006 · 11 Inlägg

Sprayen funkar inte på dom nya reg skyltarna föra tt dessa är i relief.
Har kört med en prismalins, Protector, från osynlig,org helt outstanding och snabb leverans.
Kamerora har inte en chans. Har inte fått någon bot trots att det har blixtrat mpnga gånger.
Kostar 600 för en och 1000 för två.

robbieboy
5 januari 2007 · 22 Inlägg

Köpte prisma på osynlig.org
Blev stannad av polisen som sa att det var olagligt. Jag erkände inte. Blir nog rättegång.
Ngn som vet om det verkligen ÄR ok att köra med sådan?
Några kryphål tro?
All hjälp mottages..

Fred på er kamrater..
/R

robbieboy
6 januari 2007 · 22 Inlägg

Allt hänger på hur man tolkar lagtexten. På trafikjuristen.se så står det så här:

Kod:620A
Registreringsskylt(ar) ej väl synlig(a)/ej i sådant skick att den/de lätt kan avläsas/under färd dold(a) så att den/de ej går att avläsa.
Pris: 1500:-

Så allt hänger på hur och om det går att läsa och det går att läsa rakt framifrån. Dock inte snett framifrån. Jag monterade dom ju för att undvika stenskott på regskylten.
Men det blir rättegång ändå.

Izual
6 januari 2007 · 4 571 Inlägg

Taget från osynlig.org

• Men räcker det inte med spray, exempelvis PhotoBlocker?
Nej. Vi har tidigare importerat och sålt denna spray i Skandinavien. Vi kan därför
av egen erfarenhet berätta om dom två skäl som gör att spray som PhotoBlocker inte fungerar.
PhotoBlocker innehåller ett ämne som gör att den reflekterar det vita ljuset från blixten så
att fotografiet blir oläsligt. Dom nya superkamerorna har ett gult ljus som inte reflekteras
med samma intensitet. Det andra skälet till att inte välja spray är om du har en nyare bil/reg skylt. Då har du en reliefskylt där bokstäver och siffror är upphöjda från plåten.
På den typen av reg skylt har sprayen aldrig fungerat.

Lanjin
6 januari 2007 · 757 Inlägg

Eller så låter man bli att köra för fort wink blir billigast så wink

Ny_BMW323
6 januari 2007 · 8 Inlägg

robbieboy skrev:
Allt hänger på hur man tolkar lagtexten. På trafikjuristen.se så står det så här:

Kod:620A
Registreringsskylt(ar) ej väl synlig(a)/ej i sådant skick att den/de lätt kan avläsas/under färd dold(a) så att den/de ej går att avläsa.
Pris: 1500:-

Så allt hänger på hur och om det går att läsa och det går att läsa rakt framifrån. Dock inte snett framifrån. Jag monterade dom ju för att undvika stenskott på regskylten.
Men det blir rättegång ändå.

Blev stoppad i skåne i juli och blev rapporterad för att jag hade en prismaskylt som jag hade köpt på www.osynlig.org har ännu inte fått någon bot. Är ganska säker på att dom inget kan göra.

Angående Photoblocker mfl så är det rena skiten. Funkar inte längre tack vare det nya ljuset som sitter i skåpen.

pb-z
31 januari 2007 · 3 Inlägg

Funderade lite på om det är reflex spray så reflekterar de väll på vanliga billysen?

sneaky200sx japs-nörd
31 januari 2007 · 76 Inlägg

Mr_Jetta skrev:
enklare att köra utan regplåt smile gjorde jag i ca 3 veckor big_smile

Håller ja med om big_smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Team-Adolfsson Gödseldräng
1 februari 2007 · 4 529 Inlägg

Dom gammla plåtarna brukar det funka på om man gör rent plåten och lägger på lite wax sen drar över ordentligt sen sprejar på då brukar det oftast funka om på dom nya plåtarna som är ojäma kvittar det hur man gör det funkar bara inte på dom tongue bättre och köpa en radarvarnare big_smile

blechne
2 februari 2007 · 69 Inlägg

det är ju bara att sakta in när det är kameror istället, de sitter ju uppe av en anledning, t.ex. vid busshållplatser eller vid skolor, ta ert ansvar istället för att riskera folks liv...

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang