Stoppa buskörning?

Mack Forum- och sitemoderator
22 november 2010 · 26 167 Inlägg

snoddas skrev:
lägg salt i halva kurvan:P då får dom sladd sen hugger de satan och dom åker av 1 efter 1 sen slutar dom nog

Inget illa menat, men brukar det inte hellre vara tvärtom?
"- Vafan hände i kurvan..nej den måste vi ta om för jag SKA kunna sladda i den.."

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
IceEyes Varningar: För många..
22 november 2010 · 2 552 Inlägg

Knyt näven i fickan och låt det vara, eller klaga lite hos kommunen om du nu tvunget måste göra något åt situationen. Samhället är redan tillräckligt infekterat av låtsaspoliser, överaktiva moraltanter och annat pack.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Navkapsel
22 november 2010 · 4 637 Inlägg

Då det är ont om poliser behövs låtsaspoliser ibland...

Muttley
22 november 2010 ·

IceEyes skrev:
Knyt näven i fickan och låt det vara, eller klaga lite hos kommunen om du nu tvunget måste göra något åt situationen. Samhället är redan tillräckligt infekterat av låtsaspoliser, överaktiva moraltanter och annat pack.

Anledningen är att de finnes tyvärr desto fler idioter wink

Krist
22 november 2010 · 716 Inlägg

Släng mer vatten? gör vägen halare än va den redan är, så när de sladdar åker de ner i diket big_smile
Eller svetsa ihop spanska ryttare (stjärnor) som du kastar ut på just den kurvan, sen kör du inte där på hela dan, så åker de på punka på minst 1 däck ialafall.
Eller så pajar du deras bilar helt enkelt, lägg ut stenar på vägen, inte grus, utan 2-3kilos 10x10cm stenar typ, så pajar bilen, läxa nr 1. Sen tar du till de 2 stegen ovan tills de självmant fattar.

En polare byggde snögubbar på vägen, sen stängde han på iskallt vatten så dom blev till "sten" och satt fast på marken. Men tyvärr fick fel bil stryk tongue

Lycka till!

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Janken Driver
22 november 2010 · 2 111 Inlägg

Krist skrev:
Släng mer vatten? gör vägen halare än va den redan är, så när de sladdar åker de ner i diket big_smile
Eller svetsa ihop spanska ryttare (stjärnor) som du kastar ut på just den kurvan, sen kör du inte där på hela dan, så åker de på punka på minst 1 däck ialafall.
Eller så pajar du deras bilar helt enkelt, lägg ut stenar på vägen, inte grus, utan 2-3kilos 10x10cm stenar typ, så pajar bilen, läxa nr 1. Sen tar du till de 2 stegen ovan tills de självmant fattar.

En polare byggde snögubbar på vägen, sen stängde han på iskallt vatten så dom blev till "sten" och satt fast på marken. Men tyvärr fick fel bil stryk tongue

Lycka till!

Märks att du verkligen tänkt igenom dina förslag.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
snaku
22 november 2010 · 155 Inlägg

Det finns två saker som jag funderar ofta på.. Det ena är hur i helvete man tänker när man kommer på sniskan genom stan! För nån jävla gång klantar man sig. Alla gör det. I bästa fall så händer det inte mer än att man kröker en fälg. Det troliga är dock att man glider in i en bil som står parkerad längs vägen. Vilket det gör här i strängnäs!

Men tänk om man träffar någon människa då? Är juh inte helt ovanligt att folk är dåliga på att använda reflexer och i tättbebygda områden med alla ljus är det inte alltid det lättaste att se någon som är ute och går.

För kanske 1 h sen kmr det ett gäng bilar sladdandets mitt i stan här i strängnäs. Alla ni som körde vet jag hänger här på garaget. Varför i helvete skulle ni sladda runt i centrala strängnäs? Finns massor av andra fina ställen man kan åka på sniskan på. Brukar själv vara ute å yra runt i snön med R:en. Det är fan 30 av en anledning! Skärpning.

Det andra är alla konstiga förslag som folk verkar tycka är fantastiska. Finns inte så mkt att göra som några sagt. Konfrontera(dvs, ring eller ta det på stan nån gång. Inte ut å veva med armarna.) eller gå till de som har till uppgift att göra något åt det. Dvs kommunen eller den riktiga polisen.
De finns där av en anledning. Lek inte polis. 

ungdomar kmr alltid vara ungdomar. Man vill sladda å roa sig och skit, fan jag är juh själv i den åldern. Men det finns en rätt platser och rätt tillfällen att leka och köra fort. I stan är inte en sån plats oavsett tid på dygnet.
I längden förstör det bara för oss.

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
ironhead volvoraggare
22 november 2010 · 4 776 Inlägg

oproffsigt att åka runt korvmojjen på stan och sladda runt nej man ska hålla sig till stora ytor och lite trafik

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
timzor www.Alive.se
22 november 2010 · 122 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Du kan göra kaos med han!

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

BMW E30 "Schmetterling" (1988)
twin_cam Smålänning
22 november 2010 · 7 877 Inlägg

Försök prata med dom, annars prata med kommunen. Borde ju inte vara så svårt att få dom att fatta. Om det går mycket trafik där och det finns plats, varför inte föreslå en nykterhetskontroll, fartkontroll eller liknande där? Gärna lite ofta i början, vet som att "snuten brukar stå där" så vågar ju ingen köra.
Men går det lite trafik tjänar det inget till.

Hoppas på en kall vinter så det går att ploga sjön om ni har möjligheter där du bor, märkte själv att behovet att fegsladda i tättbebyggt försvann helt när man åkt på riktigt i hög fart på sjön... Då är det inte roligt med fisfartsladdande längre...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
martinn
22 november 2010 · 2 624 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Du kan göra kaos med han!

lollollolbig_smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Putteliten
22 november 2010 · 9 084 Inlägg

IceEyes skrev:
Knyt näven i fickan och låt det vara, eller klaga lite hos kommunen om du nu tvunget måste göra något åt situationen. Samhället är redan tillräckligt infekterat av låtsaspoliser, överaktiva moraltanter och annat pack.

Knyta näven i fickan och hålla käften, är det det enda man ska behöva göra i det här landet?

Newguy
23 november 2010 · 98 Inlägg

Man kan inte hålla käften o låta olyckan inträffa. Något måste göras.

Mvh

Mattman Gammal och grinig
23 november 2010 · 362 Inlägg

Hur svårt är det att slänga ut lite vägsalt då och då? Vill du inte att det ska sladdas så är det bara o salta bort vintern. Eller ställa in suggor, vilket som.

Är det samma ungdommar om och om igen kan man ju faktist göra nått som alla vuxna tänker på sist, att prata. Att gå och vara sur i tystnad kommer verkligen inte få dom att sluta, jag är själv i ungdommens år, så jag vet exakt hur det är. Och nått som verkligen inte funkar är att springa ut och säga åt "Ungjävlarna att  nu jävlar i svordommar får det vara nog". Prata som om det faktist var en annan människa och inte en stygg hund, så ska du se att stamkunderna kommer lugna ner sig.

Tiger1978 Fattig student
23 november 2010 · 1 282 Inlägg

2ooSX skrev:
Jag sladdar inne på byn, alltså så farligt är de tinte som vissa påstår.. använder man hjärnan och kollar lite så är det ingen fara, man behöver ju inte hålla fullgas, det räcker med en liten putt på gasen så bilen åker LITE på bredden.. man behöver inte ha hela bilen på fullvarv över hela vägen..

Så jo jag sladdar i byn ofta.. dock försiktigt, åker in på industriområden och sladdar av mig riktigt emellanåt.. smile Så min fråga är, är det verkligen så farligt där? eller är det här mest bara.. för att?..

Och du tror att dina bromsar tar såpass bra på bredden när det plötsligt råkar springa ut en unge efter nått genom en häck eller nått? Kan ju isåfall informera dig att om du skulle klippa min unge pga lite lek så lär du få lämna detta landet innan jag får tag på dig..

Till ts, ta dig lite tid i kurvan och försök få nån av idioterna på bild.. Gärna så många som möjligt, då har du lite kött på benen när du kontaktar kommunen och polisen, tror att om du lyckas få med reg nummer på bilderna så kommer troligen dessa förklara vilket fel där är på deras bil som gör att dom kommer på bredden på en 30 väg..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
hangman
23 november 2010 · 2 174 Inlägg

kan tycka det är OK att sladda på parkeringar eller vägar som inte är i närheten av hus eller folk, Finns inget värre när det kommer en snorunge i en sänkt volvo och tror han är colin mcrae mellan husen där jag bor där folk och hundar går hela tiden på trottoarerna, Men jag har med mig rätt stora stenar några st sen har ja en 40 kilos amstaff så sladdar någon nära mig när dom få en ruta pangad, går dom ur lär dom bli utskällda smile Tänker inte ta att en snorunge äventyrar mitt eller min vovves liv.

Navkapsel
23 november 2010 · 4 637 Inlägg

2ooSX skrev:

EmilHammarlund skrev:

twin_cam skrev:
Försök prata med dom, annars prata med kommunen. Borde ju inte vara så svårt att få dom att fatta. Om det går mycket trafik där och det finns plats, varför inte föreslå en nykterhetskontroll, fartkontroll eller liknande där? Gärna lite ofta i början, vet som att "snuten brukar stå där" så vågar ju ingen köra.
Men går det lite trafik tjänar det inget till.

Hoppas på en kall vinter så det går att ploga sjön om ni har möjligheter där du bor, märkte själv att behovet att fegsladda i tättbebyggt försvann helt när man åkt på riktigt i hög fart på sjön... Då är det inte roligt med fisfartsladdande längre...

Låter som ett bra förslag. Själv är jag nöjd med att fissladda på en stor parkering utan bilar och med bra sikt och när det är ljust ute. Fick dock in en fin jävla sladd vintern 08 med tvåförtin som jag gärna haft på film...

Jobbit just nu, bil trasig och så snöar det. Så kommer det ta ett bra tag tills jag ska lämna in bilen sad

Äh.. lite överkursregler där, att endast sladda när det är ljust ute :p  själv är det fullgas på en öppen industriplats i mörker med 3-4 andra bilar med fullgas big_smile

Lite spänning har även jag varit med om, man har ju sladdat på lite andra ställen än stora parkeringar och varit lite för tung på gasen. Dock alltid med bra sikt...

Bompeman
23 november 2010 · 679 Inlägg

Tycker du ska prata med dom lungt bara, Sen märker man om dom har huvudet i arslet eller inte, Finns ju en bra grej allafall, det är ju bara vinter en gång om året wink du slipper ju dom sommarhalvåret

Tommy_P
23 november 2010 · 396 Inlägg

salta kurvan sönder och samman. filma det också smile

DusanMandick Random Hero
23 november 2010 · 4 047 Inlägg

låt skiten va bara ? du lär bara få mer problem om du skulle slänga ut nån framför en bil eller salta eller vattna vägen ? vem är mest "idiot", den som vattnar en väg så en kille på 18år me nytt körkort åker i diket, eller nåra kompisar som ska va ute o sladda lite på vintern ? tänk också på att de kan va fel person som råkar illa ut om du gör nåt i den kurvan.

Greta. 85år, klarar nog inte av ifall hennes yaris plötsligt börjar glida iväg och hon rattar fullt åt andra hållet och sen får fäste för nån har saltat punktvis.

Eller säg att du slänger ut en boll eller liknande mot en bil och träffar vindrutan på bilen, vad tror du chauförren gör då ? jag hade iaf slängt ner dig på backen och låtit gravitationen ta ut sin rätt.


Så nej, låt skiten va. Du kommer inte få ut mer än problem av allt, eller ett vi ska kolla på det av polisen/kommunen.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang