Hur många hästkrafter anser ni er behöva?

Germax
25 april 2005 · 12 086 Inlägg

oavsätt vikt så är 800hk jävligt mkt fetare än 200:)..
En helt annan energi vi snackar om, även fast de kanske går lika fort

Schnitzer
25 april 2005 · 10 Inlägg

Det beror helt på vad det är för typ av bil, hur mkt den väger osv...

taz
26 april 2005 · 66 Inlägg

Jag hade varit nöjd med sådär 320hk i min bil.

Hästintresserad.
crillelundh
26 april 2005 · 100 Inlägg

tanken är att landa på 280-300hk, hoppas att man ska kunna nöja sig med det sen

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
Ubba Trafikledare, Trummis, Mekare, etc.
4 augusti 2005 · 14 Inlägg

Det är väl väldigt individuellt men min personliga åsikt är att man ska ha precis så mycket pulver som man kan hantera. Vad gör det om du sitter med en bil med 600 hästar om du inte kan hantera den? Tror nämligen att det finns många med 200hk-bilar som lätt kör ifrån folk med 500hk-bilar. I alla fall om det inte bara gäller att köra rakt fram...

---> Volkswagen Polo Comfortline Sport <---
---> Hundkoja Austin Mini 1000 "Ubba's Mini" <---
"Det är inte antalet hästkrafter som räknas utan hur du kan hantera dom du har!"
Germax
4 augusti 2005 · 12 086 Inlägg

Ubba skrev:
Det är väl väldigt individuellt men min personliga åsikt är att man ska ha precis så mycket pulver som man kan hantera. Vad gör det om du sitter med en bil med 600 hästar om du inte kan hantera den? Tror nämligen att det finns många med 200hk-bilar som lätt kör ifrån folk med 500hk-bilar. I alla fall om det inte bara gäller att köra rakt fram...

200 vs 500 hk låter lite väl vågat!smile
Tror 500hk bilen vinneri alla lägen såvida dte inte sitter en finnig fjortis med volvokeps.. hahaha fifan!wink

Janken Driver
4 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

Fkoff skrev:

Ubba skrev:
Det är väl väldigt individuellt men min personliga åsikt är att man ska ha precis så mycket pulver som man kan hantera. Vad gör det om du sitter med en bil med 600 hästar om du inte kan hantera den? Tror nämligen att det finns många med 200hk-bilar som lätt kör ifrån folk med 500hk-bilar. I alla fall om det inte bara gäller att köra rakt fram...

200 vs 500 hk låter lite väl vågat!smile
Tror 500hk bilen vinneri alla lägen såvida dte inte sitter en finnig fjortis med volvokeps.. hahaha fifan!wink

Inte i tävlingen "vem kommer längst på en tank" wink haha,,,tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Ubba Trafikledare, Trummis, Mekare, etc.
4 augusti 2005 · 14 Inlägg

Janken skrev:

Fkoff skrev:

Ubba skrev:
Det är väl väldigt individuellt men min personliga åsikt är att man ska ha precis så mycket pulver som man kan hantera. Vad gör det om du sitter med en bil med 600 hästar om du inte kan hantera den? Tror nämligen att det finns många med 200hk-bilar som lätt kör ifrån folk med 500hk-bilar. I alla fall om det inte bara gäller att köra rakt fram...

200 vs 500 hk låter lite väl vågat!smile
Tror 500hk bilen vinneri alla lägen såvida dte inte sitter en finnig fjortis med volvokeps.. hahaha fifan!wink

Inte i tävlingen "vem kommer längst på en tank" wink haha,,,tongue

Hahaha, ja 300 hk skillnad kanske var att ta i men ni fattar vad jag menar... :-)

---> Volkswagen Polo Comfortline Sport <---
---> Hundkoja Austin Mini 1000 "Ubba's Mini" <---
"Det är inte antalet hästkrafter som räknas utan hur du kan hantera dom du har!"
Kimze Fartglad ;)
5 augusti 2005 · 128 Inlägg

Justnu bryr jag mig inte så jätte mycket om hästkrafterna.
Utan att kunna köra bil mycket bättre än andra, mycket roligare big_smile
Men visst 250+ hade inte suttit fel wink

NIzmO Ollikkala Racing
5 augusti 2005 · 1 724 Inlägg

I en bil med en relativt normal vikt dvs ca 1300kg tycker jag det krävs 200hk minst för att trivas (har inte så mkt i bruksbilen än men det kommer).

I en bil som väger under 1000kg räcker runt 150hk mer än väl.

TYCKER JAG ;o)

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 augusti 2005 · 1 660 Inlägg

Mina 90(+) räcker gott, men roligare med mer ioförsig...

Evildream Scania arbetare
5 augusti 2005 · 364 Inlägg

150 hk räker fint i stan... Fast ska man köra strippen så måste man nog ha lite mer... eller vad säger ni?

Audiholic!
Alexander Ritseson
5 augusti 2005 · 56 Inlägg

Jag håller med Evildream. Just nu har jag cirka 500 hästar, antagligen lite plus eftersom motorn har det orginal  Om ett år eller så skulle jag nog kunna tänka mig att öka effekten lite  Byta toppar, sänka vikten, dubbla förgasare kanske *drömmer* men då kommer problemen, det kostar rätt bra. Tur att man "bara" kör racing, det hade varit dyrt att ha bilen för att ta en sväng till ica för att handla =P Och dyra problem vill man ju verkligen inte ha! =P

En motor för mig är en V8
ludde__mannen draminbil.nu
5 augusti 2005 · 1 382 Inlägg

Fkoff skrev:
Moget o jämföra med en Veyron som kostar 10 miljoner! tongue

moget? hmm vad var det för omoget med det?

fr3drik
6 augusti 2005 · 342 Inlägg

Har ca 350 nu..
500 vore fint!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Aatos
6 augusti 2005 · 291 Inlägg

300-400hk är ungefär passligt...

Goffen Administratör
6 augusti 2005 · 2 976 Inlägg

Jag har 170hkr nu original o det är klart att just nu känns ju 200hkr lagom men om jag fixar det så skulle säkert det kännas slött efter ett litet tag o då skulle man känna att 50hkr till hade varit pricken över i men sen när man har dom 250hkr så ser man inte pricken längre utan bara 50hkr så är dett lagom sen o sen håller det på så skulle jag tro. Dock räckte dom 230hkr jag hade i min s2sedan till att haffa skulle ge mig 5års varning på körkortet o det är ju snart bara ett halvår kvar!

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
nofearsy Bilbyggare
6 augusti 2005 · 225 Inlägg

jag har 170 kusar just nu (till salu) men eftersom jag håller mig till sk "familjebilar" på ca 1000 - 1500 kg så klarar jag mig kring 200hk, men skulle juh inte skada med 250 - 300,  får se vad näst kommande maskin har för trimmvänlig spis smile

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
kIM0h
6 augusti 2005 · 126 Inlägg

300-400hk i en saab så hänger man med det mesta som finns...

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
Daniel
6 augusti 2005 · 671 Inlägg

Fkoff skrev:

Ubba skrev:
Det är väl väldigt individuellt men min personliga åsikt är att man ska ha precis så mycket pulver som man kan hantera. Vad gör det om du sitter med en bil med 600 hästar om du inte kan hantera den? Tror nämligen att det finns många med 200hk-bilar som lätt kör ifrån folk med 500hk-bilar. I alla fall om det inte bara gäller att köra rakt fram...

200 vs 500 hk låter lite väl vågat!smile
Tror 500hk bilen vinneri alla lägen såvida dte inte sitter en finnig fjortis med volvokeps.. hahaha fifan!wink

Nya vipern har väl 500hk
Caterham SuperSeven finns med 200hk MC motor.

Caterham vinner lätt runt alla banor, fast Vipern är ju fetare.

Eller som en granne sa "Vipern är den största *** man kan åka omkring i"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang