1828
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
625 501 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Manne skrev:
Den där mätarkonsollen ser ut att bli skitbra. Snyggt att du följer den ordinarien panelen. Ska bli kul att se hur den blir med lite färg på:)

Den kommer att få konstmocka på sig så inga små gropar eller liknande kommer inte synas, därav den lite slarviga spacklingen.

Funderar starkt på att ta i tu med dörrsidorna och modda om dom rätt jävla mycket ^_^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Snickare
69 Inlägg
9 april 2007
Riktigt härligt projekt att följa tongue

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.

3 113 Inlägg
9 april 2007
allting blir ju vackert tongue vill se mera!!

Semper Fi

Avstängd
914 Inlägg
9 april 2007
Rikitgt snyggt! (Y)

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

268 Inlägg
10 april 2007
Gryym mätarhållare, kommer bli riktigt snyggt!!
keep up the good work!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
10 april 2007
Jäklar vilken grym kärra du börjar få, jag vill se mer!!! sitta och titta på andras projekt är fan bättre än mycket annat här i världen!!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
fick 2st bra leveranser idag.
Paket 1 innehöll 2st kortare diodslingor, 2st medel (som jag andvänt hitils) och dessutom ett neonrör som var lite speciellt.
Paket 2 var provtygerna som jag beställt och nu vet jag vilka tyger jag ska ha inne i bilen och de innebär att nu är det bara att mäta upp och beställa ^_^

Neonröret jag fick hem är väldigt snyggt, det är som en blixt inne i röret, typ som de dära åskbollarna ni säkert ha sett, skitfrän effekt smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Altså jag tror inte jag riktigt fattat vad jag gett mig in på när jag ska sy om klädseln i bilen, är ju miljoner sömmar big_smile tog i sär baksätet igår och slet lös tyget man sitter på... hojja ^_^

169 Inlägg
11 april 2007
Kör hårt på bygget riktigt sjukt snyggt funderar dock på hur du fått plexiglaset att lysa på det viset brukar inte hela glaset lysa upp hmmm jaja sjukt snyggt iaf

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 april 2007
Legolol skrev:
Kör hårt på bygget riktigt sjukt snyggt funderar dock på hur du fått plexiglaset att lysa på det viset brukar inte hela glaset lysa upp hmmm jaja sjukt snyggt iaf

Det blir ju för att han har fräst ur ungefär 1 cm  djupt spår på  vad som ska lysa smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
svårt att fota ett lysrör som har rörelse i sig men jag gjorde ett försök smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-68ba634989bcc379ca1961aa286bc722.jpg
Så här ser det ut just nu ^_^
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-dfce7aff44ab5797e84d7f8ef505bb17.jpg
Senast redigerat av Sherlia (22 september 2011)

3 627 Inlägg
11 april 2007
Tjenare på dig tongue Har inte skrivit i denna tråden på evigheter.. skäms över detta! (Fy på mig) Vän mä farsan din igen än? smile

Det ser ut att gå finfint wink Men va hände mä ditt hemmamoddade kinesteckensteg?

Och hur går det med ditt hemmabygge utav instrumentpanelen? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
11 april 2007
Verkligen spännande projekt! Har läst här flera ggr men aldrig skrivit för att ge dig den uppskattning du förtjänar för alla dina idéer.. Verkligen skoj att se

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
jo du ToXtreme, dig minns jag ^_^ var ett tag sen tongue
Nepp, ingen kontakt med min far nå mer, lite trist men det är bäst så. En possitiv sak med det är att jagnu har i prinsip allt innom verktyg och maskiner, allt utom en fin svets hmm men hitils har jag inte behövt de ^_^
Det är fortfarande svinkallt här (fick 10cm snö idag) och jag vill hellst slipa glasfiber konstruktioner utomhus, eftersom jag måste bygga mina hållare för stegen i glasfiber så måste det dröjja ett tag till, sorry sad
Instrumentpanelen känns just nu lite avlägsen, det är MYCKET att tänka på och jag har helt enkelt inte tid för den, har för många bollar i luften och pallar inte av dubbelt så många bollar ^_^

Idag har jag måttat upp hur mycket konstmocka och konstläder jag behöver för bakre delen av bilen. Säten, sidopaneler och hatthyllan. Eftersom jag har NOLL, absolut INGEN erfaranhet av symaskiner eller arbete med tyger så tänker jag försöka börja med de lättaste delarna först och sen typ arbeta upp mig i svårighetsgraden.

Blir tvungen att inhandla..
Konstläder 325cm
Konstmocka 280cm
Backing 300cm
Lim
Sytråd

Total kostnad... svindyrt

Ja det är väll det jag har gjort idag, mätt och räknat.
Tack för de fina kommentarerna, som jag tidigare sagt, det är mitt bränsle för detta projekt ^_^

3 627 Inlägg
11 april 2007
Du minns mig? Så trevligt ^^

Jo jag minns att du bor där uppe i norr, men snö? Det har jag då inte haft sen i början utav Februari nu tongue Här är det ju då +8 grader ute just nu^^

Jo jag kan förstå det wink Men tkr att det är strongt utav dig, och du jobbar ju på som fan wink

MVH Herr Falk

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

30 Inlägg
13 april 2007
Wow mannen du anar nog inte hur kul det är att sitta och läsa genom dina sidor gillar dina ideer skarpt.Lösning på slutstegsproblem kör ETT GAS 5 kanals steg eller från någon annan tillverkare om du hellre gillar MDS men jag rekomenderar GAS steget för det är 2 ohms stabilt på bas steget vilket jag vet av egen erfarenhet kört mitt i 2 ohm nu i ett år

LillNaisarn
13 april 2007
hoppas att du ger detaljerad beskrivning då du gör inredningen så kanske man törs också börja försöka sy upp en ny inredning också . ska bli skoj och se nästa update smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
mm.. kan försöka att dokumentera allt jag gör när jag ska sy men sorligt nog blir det först om 1½ vecka, från måndag till fradag nästa vecka är jag inte hemma och ingen tillgång till internet. Jag är inte så super petig när det komer till musik anläggningen, gillar mds stegen för att dom ser ok ut när man moddat dom http://www.k20a.org/forum/images/smilies/frown.gif
Senast redigerat av Sherlia (15 april 2007)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Eftersom säkert många vill veta exakt hur jag kommer gå till väga med mitt bilkläselbyte så ska jag försöka säga allt om hur jag går till väga och hur jag kom dit samt misstag. Jag vill också passa på och säga att ingen lär mig nånting om hur jag ska göra detta och allt jag gör får jag komma på själv.

Nu när bilklädseln är demonterad så har jag försökt att kolla på sömmarna och klurat ut hur dom har stoppat i hop bitarna från början. det är relativt lätt men lite bökigt. Efter jag suttit och studerat klädseln ett tag och börjat få en klar helhetsbild så tog jag fram en spritpenna och börja markera hur jag skulle sy ihop de nya bitarna.
Alla ettor(1) sömmar jag markerar ut kan jag sy i vilken ordning som helst utan att det blir nån skillnad i slutresultatet (tx ärmarna på en tröja, spelar inge roll vilken man syr fast först). Sen är det dags för tvåorna(2) o.s.v.
Det enda jag väntar nu är på tygerna jag beställt från nätet. När tygerna kommit så tar jag bort alla sömmar på de befintliga bilklädslarna och använder de tygbitarna som mallar sen så klippar man bara ut bitarna. ordningen hur jag ska sy ihop dem har jag ju redan så då är det bara att börja sy.
Här är bilderna jag tog efter jag markerat sömmarna. (klicka på dem för att se dom lite bättre)
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-7078ce48d1d7e8ac0817a33e01c6a199.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-eade2dfc545993a39b203cdd27af4923.jpg

De svarta listerna ni ser är plast med en stålkant ytterst. Man borrar små hål i dem och sen tar med typ najtråd och använder det för att fästa klädseln i säterna.
Senast redigerat av Sherlia (22 september 2011)

Irok Udont
171 Inlägg
15 april 2007
du kan din grejj big_smile blir riktigt fett!

Sök