3314
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
628 507 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
3 627 Inlägg
13 maj 2007
Fan det ser ju störtbra ut smile
Älskar att du har sån energi för att fixa sånt här själv smile Hade fan aldrig fått för mig att göra det själv wink

God fortsättning, MVH Falk

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
ÄNTLIGEN KLAR med ett ryggstöd.... nu är det bara 3 ryggstöd, 3 dyner och allt annat i bilen kvar

Så här ser den ut när backingen var helt färdigmonterad
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-efb73dacbf78c977b1d86102e3acfdfc.jpg

Förut så satt allt fast med typ najtråd men jag tycker det är för bökigt och lite overkill i hållbarheten så jag kör på vanliga strippor http://www.flashback.info/images/smilies2/yes.gif
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-2c8170de5610c36f237070f67af70798.jpg

Testmonetarde den och kika lite hur resultatet kunde se ut och upptäckte att jag hade lite för mycket tyg på vissa ställen så det var bara att ta och sy en extra söm som gjorde tyget snävare och passformen blev mycket bättre, var ca 5 ställen jag fick göra så på (man syr bara parallellt med den gamla sömmen).
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-dcaf7e0df5143c728267ed2ff1f6aca4.jpg

Bild på baksidan hur den fästs
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-12847415910b47823e58ebdc15e49a6b.jpg

Det färdiga resultatet, själv är jag väldigt nöjd med tanke på att det första jag syr sen jag gick syslöjd är detta, lol.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-fcc0fc6995c671b6b054e8c2cfd90e98.jpg
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 maj 2007
oh dedär skulle jag me vilja kunna göra. riktigt bra. lycka till i fortsättningen

1 207 Inlägg
13 maj 2007
Du har all rätt att vara nöjd med stolarna. smile Hoppas att du blir lika nöjd med hela bilden sedan när den är klar.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Tagit i sär den gamla klädseln för andra ryggstödet samt satt på 90% av backingen på andra ryggstödet vilket tog mycket längre denna gång men resultatet blev mycket bättre, man lär ju sig hela tiden smile Förut så hade de nu gråa tyget en typ av backing på sig orginal medans de andra tyget inte hade nån abcking alls. Nu så kommer det gråa tyget ha dubbelt så tjock backing som den hade orginal och där de inte fanns nån backing förut kommer ha dubbla lager backing!
Nog för idag, mer i morgon.

115 Inlägg
14 maj 2007
här rullar det på...  ser med spänning fram emot färdigt resultat.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Alltså jag blir knäpp, alla verkar ha så jädrans kul när dom sätter på nya fälgar så jag blev bara tvungen och testa hur det kändes och nå visst fan var de skoj big_smile enda trista var att det regna hela dagen hmm Observera den fina snöhögen i bakgrunden smile (bilden togs idag, 16 MAJ)
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-ee52559a3e7f12244d2ee8f4cdb986ae.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-0d4cb1f2a135f297b343987a2ae1f1b4.jpg

Bytet från 14-17", 175-215 var mist sagt en ovan känsla. Bilen blev lite högre än förut, typ 2 cm och konstigt nog känns det väldigt mycket. Förutom höjden är jag förvånad över hur snabbt men kan styra, den reagerar på de minsta lilla, som en gocart ^_^. Man kan tro att den skulle bli mycket stödigare än mina förra sommardäck som hade högre profil men jag kan tyvärr ijnte säga att det är stötigare, tycker faktiskt komforten är ännu bättre än förut.. konstigt. Enda nackdelan är att den är lite tyngre att styra nu när däcken är bredare samt att bilen känns lite slöare när man vill axa sad. Jag körde på 215 i bred på mina 17" och det var väldigt bra bredd, just storleken bredare hade också varit bra men mindre än detta skulle jag inte rekommendera till Honda Civic.
Ja de var min summeringen smile

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
16 maj 2007
Blev riktigt fint med de fälgarna, de passar bilen prefekt.

Du har gjort ett bra jobb med stolarna oxå snyggt gjort!

104 Inlägg
16 maj 2007
Snygg bilen är alltså!Får jag komma med tips så lacka sidolist,handtag och listen längst ner i bilens kulör,så ser den fräckare ut.Gillar dina projekt i bilen,imponerande vilken fart och skicklighet du har med det du sätter framför händerna på dig.
Här på västkusten har många blommor redan blommat ut och gräset ska klippas för 5e gången.
Jobba på nu så jag får fler uppdateringar att dregla över. smile

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
De kommer smile Ska omlackera hela bilen i samband med att jag sätter på ett kjolpaket OCH motivlackar bilen. Har funderat lite på motivlacken och har tänkt att jag kanske ändrar mönstret lite men idetanken blir desamma. Bakre delen av bilen ska vara svart men i stället för skarpa tribals så funderade jag på att få den motivlackad med typ svarta ånger som kommer bakifrån och fram, som om de svarta öängst bak på bilen som förångas framåt efter sidorna på bilen.

Kul att ni gillar fälgarna smile
Nästa ryggstöd är nästan klart, har hafft mycket annat att göra så det har tagit tid hmm

104 Inlägg
17 maj 2007
En galen idé som jag fick nu var att istället för svarta mönster,så ta krom flammor.Har sett flera bilar med svart,du har hittils inte följt några andra bilbyggare,så varför göra det nu?Med din kulör på bilen så skulle jag göra det.Syns inte så väl men när det väl gör det så är det grymt coolt! Högst min personliga galna idé,just bara en idé,inget annat.Gillar det du gör oavsett,ha gjort från början och läser din tråd varje dag!Blir nästan besviken när det inte är en uppdatering när jag loggar in.Men du är nästan mänsklig ju.
Keep up the good work,u know!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Kruxet med krom är just att det inte går att fada, inget jag sett någonsin i alla fall. Min motivlack blir lite unik på så sätt att den inte kommer inte ha skarpa kanter på sin tribal som jag först tänkte, det kommer ha mer ångande/giftig look fast enbart i svart och inte grön eller nån anan färg.

Igår kväll återupptog jag spaningen efter ett snyggt kjolpaket och hitta faktist en front jag är helt kär i nu, inte som de föraa jag bara gilla utan denna är jag kär i smile Enda som är besvärligt är att den sitter normal sett på en honda från 01-03 vilket kommer kräva en jävla massa jobb innan den ser ut och passar bra på min bil sad
Kärleken övervinner allt så de ska nog gå bra ^_^

Gangster
61 Inlägg
17 maj 2007
Du har inte funderat på att brodera in namn eller nån bild/tribal i ryggen på framstolarna?
Har nämligen broderimaskin o funderar på att starta företag pm:a mig om du är intresserad.. kan göra om de flesta bilder till broderier.. Grymt jobbat i övrigt har läst igenom hela tråden o fattar fortfarande inte hur du bär dig åt.. KEEP ON THE GOOD WORK!!!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 maj 2007
Den blir ju finare och finare varje gång man kikar här smile . Roligt att se att det går bra för dig! och fälgarna gjorde stor skillnad wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

104 Inlägg
18 maj 2007
Sherlia skrev:
Kruxet med krom är just att det inte går att fada, inget jag sett någonsin i alla fall.

Det håller jag med om till 100%.Sen var det var jag skulle ha gjort,som jag gav ett tips om,sen om du självklart gör på annat vis har jag inget med att göra.
Dina idéer har hitills inte varit dåliga,så jag väntar med spänning att få se det du talar om.big_smile
Snygga fälgar om jag inte ha nämnt det tidigare.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Så där ja, då har jag bestält gasfjädrar till huven!
http://img527.imageshack.us/img527/9743/gdmpb0019ow9.jpg
Nu kommer jag slippa den dära jobbiga stödpinnen ^_^

Idag tror jag att båda ryggstöden kommer bli klara!

3 627 Inlägg
18 maj 2007
Hata den där sablans pinnen ja tongue
Tackar Volvo för att dem skonat mig med riktiga doningar smile

Hela baksätet som blir klart då? smile Eller bara ryggstödet? tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Ryggstödet men det är ett mindre hellvette att få det bra, det är ca 3ggr så mycket efterarbete med detta stycke hmm

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Så där, då var båda ryggstöden klara!
Min största lärdom från detta var att INTE göra större bitar än original även fast jag använt mer stopping (konstigt va?). Original tyget var inte stretchbart så om jag hade använt den typen av tyg igen så hade jag tänkt rätt men de gjorde jag inte. Tyget jag använde mig av gick att stretcha lite. Det blev en massa extra arbete bara för att jag gjorde tygbitarna lite större och på vissa ställen så kan man ana att tyget är på gränsen att se knöligt ut. Resultatet är bra dock, väldigt nöjd smile Nu är det sittdynan som ska fixas här näst men den kan ta en bra stund innan den blir klar sad
Nästa vecka så börjar jag jobba 12h skift igen och kommer göra så i 2 veckor så det kommer inte bli mycket till tid för att modda med bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-c05f0bdbf46759235819efe1ab333670.jpg

Sök