3770
Sök

Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.

Företagare & YouTuber
631 031 Visningar
Projektet avslutat 14 augusti 2017
Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 maj 2007
Ruggit fint! Den ska du vara riktigt nöjd med tycker jag! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

104 Inlägg
19 maj 2007
Snyggt!Du kan få laga min klädsel imorrn utan tvekan! wink
Synd att du ska behöva jobba för att få pengar,du borde få pengar härifrån,eftersom du lär oss,de flesta iaf,något viktigt här i livet.Iaf att jag inte ska göra likadant projekt som du har snart gjort klart. smile
Keep it up!!!

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Alltså visst är det skoj med sällskap när man sitter och sprättar upp klädsel.. men det finns väll gränser på hur intensivt det sällskapet får vara big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-b0f49630964ba565a18a854317a583b4.jpg
Senast redigerat av Sherlia (23 september 2011)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

304 Inlägg
19 maj 2007
Mataten skrev:
Snyggt!Du kan få laga min klädsel imorrn utan tvekan! wink
Synd att du ska behöva jobba för att få pengar,du borde få pengar härifrån,eftersom du lär oss,de flesta iaf,något viktigt här i livet.Iaf att jag inte ska göra likadant projekt som du har snart gjort klart. smile
Keep it up!!!

Det är vad jag säger! Var är sponsorerna? Det är definitivt den mest spännande tråden här på Garaget. Ibland loggar man in bara för att kolla update av denna tråd! big_smile

Bra jobbat Mannen! cool

I have my own race...

Bmw forever
191 Inlägg
19 maj 2007
Sherlia skrev:
För kanske 1 vecka sen så gick en diod sönder i diodslingan baki hastighetsmätaren och pga uppbyggnaden så slocknade 2 till vilket skapade en mörk sektion. Idag så tog jag och instalera en ny diodslinga och dessutom får jag en ny på garantin smile Förutom det så lade jag in yttligare en diodslinga för att lysa upp en tidigare mörk sektion (220 området). Så där ja då var det problemet fixat smile

För övrigt har jag nu börjat gå en kurs i svetsning så jag har inte så mycket tid med bilen men jag ska se vad jag kan åstakomma i alla fall.

var köpte du dom där diodslingorna? skall nämligen demontera instrumentpanelen nesta vecka...

''burn rubber not you soule''

112 Inlägg
21 maj 2007
Tack! för underbar läsning, har precis suttit och läst igenom och följt ditt arbete i ngn timme eller två... riktigt kul och se hur kunskaperna och erfarenheten har kommit allt efterson arbetet har fortlöpt... att du ens klarar ava tt ha så många järn i elden på en gång är ju en bedrift i sig... hade jag gjort nåt liknande hade jag antagligen lagt fokus på en enda sak och snabbt tröttnat.. nu får man ju en fin helhetsbild när ditt bygge succesivt kryper fram mot ett slutgiltigt (?) resultat.....

Fortsätt i denna anda, du FÅR INTE sluta, jag vill se ett lyckligt (och råsnyggt) slut!!!!!!! big_smile

ps. som så många andra tycker jag att du - när du är klar - kan ta och berätta om vart du fann de där diodslingorna wink  hehe

mvh Patrik

Rätta mig om du har fel...

242 Inlägg
23 maj 2007
Det blev änna lite tyst här nu smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Ditt första inlägg i min tråd smile tackar ^_^
Just nu jobbar jag 12timmars skift ända tills fredag nästa vecka så projektet är pausat fram tills dess, måsta ju ha extra pengar för att kunan fortsätta, det är ju inte gratis ^_^

3 627 Inlägg
23 maj 2007
Då väntar jag smile

Men det måste va gött och få in lite cash? Skulle jag behöva till mitt bygge tongue

Polerade upp kärran igår BTW, ta dig en titt vetja smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

242 Inlägg
23 maj 2007
Sherlia skrev:
Ditt första inlägg i min tråd smile tackar ^_^
Just nu jobbar jag 12timmars skift ända tills fredag nästa vecka så projektet är pausat fram tills dess, måsta ju ha extra pengar för att kunan fortsätta, det är ju inte gratis ^_^

Haha har kikat in med täta mellanrum, men har varit helt mål lös smile för de du gör e fan inga små potatisar smile de ska du ha klart för dig wink...

åfan letar själv svartjobb så ja kan börja pilla på min 940 GL/Se som ja får den 13 juni smile.. har fått rikitgt fint erbjudande på Baspaket 2st 12" GAS basar, 1st slutsteg 400W, 1 Kondensator på 1 Farad.. 2000kr tongue jo visst de kanske inte är speciellt dyrt va tongue men när man bara får 2100 i lön och 400 i mat ersättning + 1050 veckan efter så blir de inte mö mer att tanka för smile

Knegare
718 Inlägg
23 maj 2007
Riktigt schysst bygge!

Vet inte hur många timmars läsning man har i den här tråden, och det är värt varenda sekund som man spenderar här..

lycka till med fortsättningen!

William 2009-02-20

27 Inlägg
23 maj 2007
Jag är relativt ny här på garaget så satt jag och kollade på trådar som uppdateras och kikade in i denna och fastnade stenhårt. du är en sjuk alltiallo människa smile riktigt roligt att läsa alla dina projekt. kommer att följa den här tråden i fortsättningen ! som man säger
Keep up the good work!

58 Inlägg
25 maj 2007
tjenare Sherlia..
jag fattar inte hur du kan ge dig in på så mycke o klara allt du gör.. du e en grymt bra skrivare me de e de mäst o bästa projektet någonsin på garaget.. jag ger dig en stor guldstjärna för detta skrivandet.. :-) men jag saknar basarna.. men de kommer väll steget o klädseln är grym fina.. kunde inte gjort de bättre själv.. :p hade fint
//TriX

Gör som FORD, köp VOLVO!!!!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Jo du det är en jädrans massa bollar i luften just nu svårt att hålla koll på allt big_smile
Jag skulle ha hafft arbete typ en vecka till me jobbet tog plötsligt slut så det blev bara 5 dagar jag fick jobba sad Nå nå, då kan jag ju fortsätta med mina projekt.
De närmaste projekten jag har...
- Så baksätet klart
- Svarva de nya fälgarna så de kommer längre in under skärmhusen (var lite för breda och jag är inte riktigt säker på om jag klarar av de hära)
- Svarva aluringar som man sätter åvanför fjädrarna så bilen blir lite högre, siktar in mig på 2-3cm högre
- Fixa resten av bilens inredning.

Ah jo just ja en lten sak jag blev lite upprörd över idag var när jag skulle gå och köpa mer sytråd... Första gången jag gick dit och fick tråden som skulle pass så fick jag en grövre sytråd åvanpå och en "vanlig" undertråd (wtf ?!?!?), tyckte de var skumt men tanten på syaffären sa att det skulle vara så. Nu när jag gick och vela ha ny tråd så blev den den "nya" tanten i butiken förvånad över att jag kört med en annan undertråd än övertråded, VA FAN har jag andvänt för tun jävla tråd på 2 säten nu !!!!! Det får fan inte vara sant! sad Men då sa hon att en tjockare undertråd KAN trassla mer än en smalare så det kan ha varit därför den första tanten rekomendera en smalare... tyckte fan hon kunde ha sagt åt mig att testa en tjockare undertråd först för nu kan ryggstödens sömmar vara sämre än dom behövde vara sad... kan som inte hitta det officiella "sy forumet" och fråga i precis och jag tvivlar att man får nå vettigt bra svar här på detta forum angående symaskinsfrågor smile
Det som är "tur" är att ryggstöden tar inte lika mycket stryk som sittdynorna och därför inte heller lider så mycket av detta "misstag".

Kul läsning om en jävla sytråd va ? big_smile
Senast redigerat av Sherlia (26 maj 2007)

104 Inlägg
26 maj 2007
Sherlia skrev:
Ah jo just ja en lten sak jag blev lite upprörd över idag var när jag skulle gå och köpa mer sytråd... Första gången jag gick dit och fick tråden som skulle pass så fick jag en grövre sytråd åvanpå och en "vanlig" undertråd (wtf ?!?!?), tyckte de var skumt men tanten på syaffären sa att det skulle vara så. Nu när jag gick och vela ha ny tråd så blev den den "nya" tanten i butiken förvånad över att jag kört med en annan undertråd än övertråded, VA FAN har jag andvänt för tun jävla tråd på 2 säten nu !!!!! Det får fan inte vara sant! sad Men då sa hon att en tjockare undertråd KAN trassla mer än en smalare så det kan ha varit därför den första tanten rekomendera en smalare... tyckte fan hon kunde ha sagt åt mig att testa en tjockare undertråd först för nu kan ryggstödens sömmar vara sämre än dom behövde vara sad... kan som inte hitta det officiella "sy forumet" och fråga i precis och jag tvivlar att man får nå vettigt bra svar här på detta forum angående symaskinsfrågor smile
Det som är "tur" är att ryggstöden tar inte lika mycket stryk som sittdynorna och därför inte heller lider så mycket av detta "misstag".

Kul läsning om en jävla sytråd va ? big_smile

Jodu,sytrådens vara lr icke vara,de e frågan de! wink
Men släng dig på luren och ring en erkänd firma som klär om bilsäten och fråga de proffsen hur de bär sig åt.De kanske kan ha tips hur du ska "rädda" ryggen t om. Men håller med dig helt och hållet.De borde ha lämnat samma svar på samma fråga,men frågar man 10 olika pers så får man 10 olika svar,oavsett vad ämnet är.Det är det som kallas personlig åsikt.

Jag hoppas att allt går bra ändå och att det håller lika bra som reste av ditt verk.
Jobba på nu när du har tid och glöm ej kameran;)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Jag är nu i eftertanke lite "missnöjd" med ryggstöden, kom på ett sätt att göra dem ännu bättre. Istället för att lägga en söm rakt över tyget där vecken ska vara så delar jag nu tyget och syr ihop den, detta gör att tyget veckar sig själv naturligt och vecket kommer bli mycket snyggare än förut så det är så jag kommer göra på alla resterande veck. Om nu tid finns i framtiden så lär jag mest troligt göra om ryggstöden fast dom ser jävligt bra ut redan nu.

Att ha en tjock över och undertråd funkar mycket bra och blir och ser starkare ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-27f74a39f7651c101f8fe1165a81a5b0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-217ee3750e2de4375d2adadcfe447403.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-7697f8c1246d418477678db1958e32ce.jpg

vRsex
471 Inlägg
26 maj 2007
Fy fasen, detta är en gren som inte många stylar på kan jag lova, Pimp my ride gör bara sådant, många behåller orginal sätan eller byter till sportsäten men inga klär om.
snyggt.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Fortsättnig på hur sömmarna blev.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-39bd21d00413a39fb53c91f80bad92f5.jpg

Det här är de som håller fast tyget i dynan när det är färdigmonterat
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-7e060037d5a5665487c6891284d5e16e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-d8c5c5428503ec208e9c8777fc00d29c.jpg

En bild på när jag monterar backingen, blev lite less på att sy för tillfället smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-5e21906048369b414f105eb6c64a13dc.jpg

Å så här ser det ut just nu. Förut så var det 5mm stopping på själva sitt delen och inget allt på sidorna och mitten. Nu är det 10mm på sittdelen och i mitten och på sidorna ska det vara 20mm. Detta kommer ge ett mysigare säte samt snyggare form.
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-5e7fdeca5a9eb10090466283684416ff.jpg

Ja just ja, kan lägga till att när man sätter dit backingen så ska man försöka trycka ner lite av backinge i hålen så det blir ett litet veck på den (vecken på bilen sitter ihop, altså inte isär kapade ännu), på detta sätt får man rundare finare veck, rike finns anars att man kan få lite kantiga veck och de är ju inte vidare snyggt, runt å fint ska de vara smile (alltså jag lär mig hela tiden och ju mer jag lär mig ju värre känns ryggstöden ^_^)

Fan av nice, dom ringde just och erbjöd mig fortsatt jobb på "2 veckors jobbet" så i morgon kl6 så bär det av igen och är borta till fredag, kanske nån mini uppdate men jag tvivlar.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Efter en hel dels tänkade på jobbet idag så har jag kommit framt ill att jag ska inköpa nya framstolar istället för att bygga om de nuvarande och adledningen är solklar! De "nya" stolarna har värkligen blivit igenomtänkte i design och komfort vilket jag aldrig skulle klara av att göra. De nya stolarna jag är ute efter är BMW M3 e46 Stolar (2001-2006).
Så här ser de ut...
http://img12.imageshack.us/img12/7392/2003251320.jpg

Med all sannolikhet kommer de vara svindyra men jag ser det som så att det är det värt i komfortväg och finish. Kommer inhandla begagnade stolar eftersom jag ändå ska klä om dom. Om nån av er som läser detta vet av såna här stolar så skicka ett pm till mig OMG smile

104 Inlägg
28 maj 2007
Gott val av sittdyna! smile

Sök