Vad är det för kabel?

Japs-Jens
15 juli 2006 · 1 503 Inlägg

Hej, va i Ullared igår och handlade. Och när vi skulle åka hem precis så såg jag att det fanns en bilstereobutik som jag genast skyndade till för att köpa mig en kort lågnivåkabel att ha imellan mina 2 steg. Men sen när jag kom hem och packade upp kabeln så såg jag att det bara fanns remote på en sida utav kabeln..vad är det för kabel egentligen!? Går den att använda om man drar en separat remote?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
15 juli 2006 · 3 585 Inlägg

Ja du borde kunna dra en separat remotle

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Tuffhaggman
15 juli 2006 · 864 Inlägg

remote kabeln är vanlig kopparkabel så du kan vilken högtalarkabel eller vad du nu har liggandes till den, lät ju konstigt med remotesladden på lågnivåkabeln men de brukar ofta va rätt klena så det är nog lika väl att du drar en egen ändå....
//

Izual
15 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Sitter det bara remotekabel på ena sidan så är den nog feltillverkad och du bör få byta ut den mot uppvisade av kvitto, annars går det bra som föregående talare att dra en egen separat

alexus65
15 juli 2006 · 152 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
remote kabeln är vanlig kopparkabel så du kan vilken högtalarkabel eller vad du nu har liggandes till den, lät ju konstigt med remotesladden på lågnivåkabeln men de brukar ofta va rätt klena så det är nog lika väl att du drar en egen ändå....
//

I remote kablen löper det ju ingen stor ström i ändå så...

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Japs-Jens
15 juli 2006 · 1 503 Inlägg

Tittade runt lite på nätet om det fanns nån liknade kabel och kom på att det kanske är en sån man använder sig utav om man har en lågnivåomvandlare...va tror ni?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Tuffhaggman
15 juli 2006 · 864 Inlägg

alexus65 skrev:

Tuffhaggman skrev:
remote kabeln är vanlig kopparkabel så du kan vilken högtalarkabel eller vad du nu har liggandes till den, lät ju konstigt med remotesladden på lågnivåkabeln men de brukar ofta va rätt klena så det är nog lika väl att du drar en egen ändå....
//

I remote kablen löper det ju ingen stor ström i ändå så...

med klen så menade jag mekaniskt i detta fall, det remote trådar som låper med i signalkabel man köper brukar ha en tendens att gå sånder....

alexus65
15 juli 2006 · 152 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

alexus65 skrev:

Tuffhaggman skrev:
remote kabeln är vanlig kopparkabel så du kan vilken högtalarkabel eller vad du nu har liggandes till den, lät ju konstigt med remotesladden på lågnivåkabeln men de brukar ofta va rätt klena så det är nog lika väl att du drar en egen ändå....
//

I remote kablen löper det ju ingen stor ström i ändå så...

med klen så menade jag mekaniskt i detta fall, det remote trådar som låper med i signalkabel man köper brukar ha en tendens att gå sånder....

Helt sant!!

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Drönirettab
15 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Men alltså, lågnivåkablarna brukar väl bara ha en remotesladd. Om du ska dra en lågnivåkabel mellan två steg så är det ju bara att dra en separat remotesladd från ena steget till det andra.

Har jag missat något kanske, förstår inte riktigt problemet.

Japs-Jens
15 juli 2006 · 1 503 Inlägg

Drönirettab skrev:
Men alltså, lågnivåkablarna brukar väl bara ha en remotesladd. Om du ska dra en lågnivåkabel mellan två steg så är det ju bara att dra en separat remotesladd från ena steget till det andra.

Har jag missat något kanske, förstår inte riktigt problemet.

Jag tar la och provar. Funkar det så funkar det.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Tuffhaggman
15 juli 2006 · 864 Inlägg

det funkar....tro mig, remote är bara en 12v matning...

Japs-Jens
15 juli 2006 · 1 503 Inlägg

[img]http://www.geting.se/image.php/Sommar=) 004.jpg[/img]

En bild på kabeln..

Senast redigerat av Oboy6 (15 juli 2006)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Drönirettab
15 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Jaha, var det så du menade. Jag missförstod lite, fattade inte att det bara var på ena sidan som det satt en kabel. Men nu när jag läser ditt inlägg igen så förstår jag det.

Ja, inte har jag sett en sådan kabel iaf, den var konstig. Det verkar nästan som att den kommer ifrån ena kontaktens skärm. Hela kabeln ser mystisk ut tycker jag.

Senast redigerat av Drönirettab (15 juli 2006)

Tuffhaggman
15 juli 2006 · 864 Inlägg

jorda den kabeln...störningsskydd

Sharky
15 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Precsi, det är en extra avstörning i form av en yttre skärm som skall jordas. Bra ibland - inte alltid eftersom det kan fungera som en antenn för högfrekventa störningar (men i bil funkar det nog bra).

När jag dubbelskärmar så där brukar jag jorda ena sidan direkt och andra jordas via en liten konding. Men då pratar vi högkänsliga mätriggar.

/Göran

Tuffhaggman skrev:
jorda den kabeln...störningsskydd

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang