Bromsljuskontakt, vinge. Volvo S70 -97

S70-T5
13 december 2010 · 140 Inlägg

Tjenare, nu skall R-vingen monteras, och jag undrar vart bromsljuskontakten till vingen sitter/ligger? allt är ju fördraget på volvo så den är väl undanstoppad någonstans smile

Någon som vet?

Mvh

Allt som rör bilen, och lite till.
Volvo 744 GL "7leifarn" (1988)
FLindgren
13 december 2010 · 5 089 Inlägg

S70-T5 skrev:
Tjenare, nu skall R-vingen monteras, och jag undrar vart bromsljuskontakten till vingen sitter/ligger? allt är ju fördraget på volvo så den är väl undanstoppad någonstans smile

Någon som vet?

Mvh

Det finns ingen r-vinge till s70, och orginalvingen har inget bromsljus. Jag tog ström från vanliga bromsljuset till r-vingen. Fick leta en stund innan jag hittade rätt kabel dock, Kommer inte ihåg färgen.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
S70-T5
13 december 2010 · 140 Inlägg

FLindgren skrev:

S70-T5 skrev:
Tjenare, nu skall R-vingen monteras, och jag undrar vart bromsljuskontakten till vingen sitter/ligger? allt är ju fördraget på volvo så den är väl undanstoppad någonstans smile

Någon som vet?

Mvh

Det finns ingen r-vinge till s70, och orginalvingen har inget bromsljus. Jag tog ström från vanliga bromsljuset till r-vingen. Fick leta en stund innan jag hittade rätt kabel dock, Kommer inte ihåg färgen.

jasså sitter inte r-vingen på s70r heller? visste jag faktiskt inte.

aja är väl bara fram med multimetern och fixa smile

Allt som rör bilen, och lite till.
Volvo 744 GL "7leifarn" (1988)
snurbo_diesel Egen företagare
13 december 2010 · 864 Inlägg

Man får som tidigare säger leta reda på kablarna till det vanliga bromsljuset.
Men du får koppla bort det i bakrutan annars kommer det bli fel i motståndet så det kommer lysa att en lampa är trasig om du kopplar in allt.

Så blev det på min iaf så jag har inget bromsljus i vingen ist.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang