Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

lillskott Fiskförädlare
14 december 2010 · 108 Inlägg

tycker det var bra ändring facktiskt.
ska bli roligt å se hur de funkar, och om de blir nå intresanta blogginlägg big_smile

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

'Vi klarar inte av att styra folket - så vi stryker deras möjlighet att tala.'

Så vad är då fordonsrelaterat?
Får jag blogga om att jag varit på en bandag - om jag inte själv rört ett fordon?

Detta leder till att dela upp folk i grupper - de som har fordon och då får skriva & gruppen med intresse som vill lära sig och vill ha något här att göra.

Hur i helvete ska en tjej eller kille utan bil och tidigare kunskap kunna komma in i gemenskapen om hon inte får blogga om något?
Skriva i felsökningen och fråga saker andra gnäller att det varit uppe innan?
Skriva i 'Frågor och svar' och då försöka få koll på folk?

Om min vardag med bilen handlar om stora bekymmer i övrigt som tar för mycket tid - får jag blogga om det då?

Jag vill vara ute i garaget 24/7 - men jag har varken pengar eller tid till det. Jag kämpar för att ha rätten att leva och säga det jag vill, men nu går till och med gorg ut och säger att ni ska vara diktatorer...

Stötande saker ska givetvis bort, en när folk uppenbarligen gillar en funktion, de gillar olika bloggar och det är det folk gillar som kommer upp till toppen. Det har med andra ord handlat om INNEHÅLLET, inte att man spammar mest.
Men vill ni att denna sida ska vara en sida dit man går för att skriva kommentarer som 'Haha' i forumet så visst - ni gräver er grav. Men ni vill kanske lägga ner gorg.
Ställer jag frågor om motordelar och hur folk tycker att man ska forma kanaler etc så säger alla direkt att söka ett annat forum - för att ingen ska få visa kunskap här.

Sätt in moderatorer som vågar visa vilka de är, som slutar hålla på med att snacka skit i dolda namn osv. Folk som vågar stå för det de säger när man möter dem öga mot öga. Det är inte användarna det är fel på. Det är ett kontrollbehov från admin som sedan admin inte klarar att hålla.

Men ska ni stryka rättigheterna så får man väl vistas mer på gatbilar.se, något som är jävligt tragiskt då jag gillar gorg.

Ni fick tidigare under denna dag förslag av en användare som har bloggar på bloggtoppen varje vecka att hon kunde vara med och moderera det, det kanske är en idé att fundera på.
Jag skickade ett PM för ett par månader sedan där jag erbjöd min hjälp som moderator - men jag har inte fått svar på det. Hur svårt är det att skriva 'Vi har alla moderatorer vi behöver just nu.'? Men det är väl som så många säger - gorg skiter i sina användare. Och den dagen man ignorerar sina användare börjar fallet - och när fallet börjar sjunker inkomsterna - för det är väl det som är det viktigaste för er, eller?

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

StahlgrenDesignMk3 skrev:

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Att uttala sig i frågan om det är "bra eller dåligt" när du som du säger aldrig läst eller själv bloggat kanske inte är helt korrekt?
Kommer du börja blogga nu när det är en strikt "fordonsblogg" ?wink

Det e som att bita sig själv i svansen.. typ gorg..

FreddeLi Studerande maskiningenjör
14 december 2010 · 1 903 Inlägg

nja de vetefan om ja gillar det här. tycker personligen de är skoj att sitta och läsa på bloggtoppen och se vad folk har hittat på för galenskaper som är intressant att läsa om. ja har tyckt hela tiden att det var synd att förbjuda politiska och religiösa diskussioner i offtopic, dom övergick då till bloggen istället men nu försvinner ju alla möjligheter att prata annat än bilar på gorg hmm lite tråkigt.

jag skulle mer än gärna se en forumsdel/eller annan del av sidan med inriktning på ALLT och då menar jag ALLT som kan vara kul och inte har med bilar att göra. kan väl inte vara så svårt för admin och mods att ha en del som dom struntar i? gäller bara att göra klart att här får ni medlemmar härja fritt och admin tar inget som helst ansvar för vad som skrivs eller postas här? har sett den typen av forumsdelar på andra sidor och det brukar vara ganska underhållande smile

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

sirmiro skrev:
'Vi klarar inte av att styra folket - så vi stryker deras möjlighet att tala.'

Så vad är då fordonsrelaterat?
Får jag blogga om att jag varit på en bandag - om jag inte själv rört ett fordon?

Detta leder till att dela upp folk i grupper - de som har fordon och då får skriva & gruppen med intresse som vill lära sig och vill ha något här att göra.

Hur i helvete ska en tjej eller kille utan bil och tidigare kunskap kunna komma in i gemenskapen om hon inte får blogga om något?
Skriva i felsökningen och fråga saker andra gnäller att det varit uppe innan?
Skriva i 'Frågor och svar' och då försöka få koll på folk?

Om min vardag med bilen handlar om stora bekymmer i övrigt som tar för mycket tid - får jag blogga om det då?

Jag vill vara ute i garaget 24/7 - men jag har varken pengar eller tid till det. Jag kämpar för att ha rätten att leva och säga det jag vill, men nu går till och med gorg ut och säger att ni ska vara diktatorer...

Stötande saker ska givetvis bort, en när folk uppenbarligen gillar en funktion, de gillar olika bloggar och det är det folk gillar som kommer upp till toppen. Det har med andra ord handlat om INNEHÅLLET, inte att man spammar mest.
Men vill ni att denna sida ska vara en sida dit man går för att skriva kommentarer som 'Haha' i forumet så visst - ni gräver er grav. Men ni vill kanske lägga ner gorg.
Ställer jag frågor om motordelar och hur folk tycker att man ska forma kanaler etc så säger alla direkt att söka ett annat forum - för att ingen ska få visa kunskap här.

Sätt in moderatorer som vågar visa vilka de är, som slutar hålla på med att snacka skit i dolda namn osv. Folk som vågar stå för det de säger när man möter dem öga mot öga. Det är inte användarna det är fel på. Det är ett kontrollbehov från admin som sedan admin inte klarar att hålla.

Men ska ni stryka rättigheterna så får man väl vistas mer på gatbilar.se, något som är jävligt tragiskt då jag gillar gorg.

Ni fick tidigare under denna dag förslag av en användare som har bloggar på bloggtoppen varje vecka att hon kunde vara med och moderera det, det kanske är en idé att fundera på.
Jag skickade ett PM för ett par månader sedan där jag erbjöd min hjälp som moderator - men jag har inte fått svar på det. Hur svårt är det att skriva 'Vi har alla moderatorer vi behöver just nu.'? Men det är väl som så många säger - gorg skiter i sina användare. Och den dagen man ignorerar sina användare börjar fallet - och när fallet börjar sjunker inkomsterna - för det är väl det som är det viktigaste för er, eller?

Bra skrivet.. o det är väl därför dom börjat med betalgrejer på siten med..

Tror detta kan bli g.orgs död helt klart!

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

Masterworks skrev:

Grimling skrev:
Känns som en bra uppdatering ! Jag har aldrig varit intresserad av bloggar vare sig på g.org eller någon annanstans, men nu kan den funka bra om man vill säga vad man gjort med bilen utan att starta en hel projekttråd ! Tänk vad rörigt om alla skulle ha en egen projekttråd så fort dom byter till vinterdäck eller besiktigar bilen, vad vet jag !?

Kanon detta imo !

Hahaha... Kommer bli grymma bloggar!

"I dag fyllde jag på lite luft i höger framhjul"

Tur att vi kan blogga om det, för annars skulle vi ju va tvungna att ha
med det i våra projekttrådar?

E fortfarande inte bloggarna som är problemet!!!

tummen upp på MW inlägg för en ggn skull.. wink

Firejennifer
14 december 2010 ·

Happ.. Det var det det.

drazen_gti
14 december 2010 · 807 Inlägg

helt rätt, man kan inte göra 130 tusen internetanvändare nöjda. Gorg är inget stort köpcentrum där du kan få alla dina behov tillfredsställda...
En fordonsblogg är helt perfekt. supraJezzica har en en egen blogg, vill ni följa hennes liv så gå dit. Vill ni prata politik så finns det platser för det. Jag undrar hur bra det skulle vara om jag gick in på en sida som handlar om säg smink o börjar blogga om min bil, vilka fälgar jag ska lägga massor med pengar på... Hade nog blivit idiotförklarad ganska snart:) Och ni som inte fattar vad som är fordonsrelaterat så är det allt mellan himmel och jord, så länge du har sett,hört eller rört en bil.
Cred till admin!

I'd rather die like a man, than live like a coward
Firejennifer
14 december 2010 ·

Kan man inte lägga till en till bloggfunktion? Alltså där man får skriva vad som helst, och ska man blogga om bilen gör man det under Fordonsblogg.

Synd att man liksom ska tappa hela gemenskapen här.. sad

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

TCG skrev:

Masterworks skrev:

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Det var väll det projekttrådarna var till för?

Gorg e på väg mot en säker död då man inte fattar att det inte
går att ha användare som inte är intresserad av bilar
på en bilsajt bara för att få upp medlemsantalet...  roll

"Uppdateringar pågår. Garaget är snart tillbaka!"
Rädsla för att ta in tjejer i styret så hela G.org stängdes ner tills bloggarna var borttagna för att undvika publiciteten och alla tummar?
Jobbigt när demokratin gör sig hörd? smile

Litet grand som i sovjetunionen - kan man inte ta tag i några små dumheter så rullar man fram tanksen och raderar alltihop.....
Börjar man sedan att radera obekväma inlägg här så är ju loppet kört - faktum är att jag är litet rädd för det.....

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

drazen_gti skrev:
helt rätt, man kan inte göra 130 tusen internetanvändare nöjda. Gorg är inget stort köpcentrum där du kan få alla dina behov tillfredsställda...
En fordonsblogg är helt perfekt. supraJezzica har en en egen blogg, vill ni följa hennes liv så gå dit. Vill ni prata politik så finns det platser för det. Jag undrar hur bra det skulle vara om jag gick in på en sida som handlar om säg smink o börjar blogga om min bil, vilka fälgar jag ska lägga massor med pengar på... Hade nog blivit idiotförklarad ganska snart:) Och ni som inte fattar vad som är fordonsrelaterat så är det allt mellan himmel och jord, så länge du har sett,hört eller rört en bil.
Cred till admin!

Kan inte mer än hålla med.
Duger det inte, så kan ni väl starta en egen sida som fyller alla era behov annars..?

Bra gjort Chrizz!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

lillskott skrev:
tycker det var bra ändring facktiskt.
ska bli roligt å se hur de funkar, och om de blir nå intresanta blogginlägg big_smile

?????Förstår jag inte!!! De flesta bloggarna är ju redan fordonsrelaterade så det blir väl samma sak!! Bara att nu får vi inte prata om andra viktiga och roliga saker som exempelvis etikett på nätet - dvs här!... eller hästar, två hästintresserade bilägare emellan!!!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
pistonhead
14 december 2010 · 34 Inlägg

ÄNTLIGEN!!!!! d va på tiden big_smile

PorscheJezzica
14 december 2010 · 415 Inlägg

Ha ha, det här e ju bara för kul!
Då kan jag förklara mig lite hur jag ser på saken...om nu någon mot all förmodan bryr sig!

Det här kan vara bra på ett sätt!
Vi får bort dessa killar/tjejer som hänger här enbart för att Lunarstorm lagts ner och INTE för att dem är intresserade av bilar.
Dem kommer tröttna totalt att inte få blogga om ditten och datten.

Däremot är det jäkligt tråkigt att nu tappa livet bakom användarna här.
Jag har gillat bloggarna som skrivs, det kommer tankar, åsikter och funderingar kring livet utanför just bilar AV "bilfolket"!
Jag ska vara ärlig. Jag har nog inte läst en enda blogg där det står nåt som tex "idag köpte jag nya vindrute torkare"! För det har det funnits! ;)Och jag kommer inte att göra det i fortsättningen heller!
Däremot har jag funnit stort tycke i att läsa om politik, samhällsfrågor, aktuella händelser, livsöden, pinsamma historier, roliga historier mm.

Hellre lägga fokus på annat som att tex att se över regler här på sidan och se till att dessa följs, ta bort spök konton mm mm.

Tummen upp dock att Chrizz ÄNTLIGEN går ut med att detta är en BILSIDA!
Tvivlade där ett tag! smile

Kan vi inte göra en undersökning vilka som är för denna idé och vilka som är emot?
smile
Vore ju jätte skoj att se hur många procent som gillar "Den fria bloggen!"

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

En gång för 10år sedan fanns en sida som hette 'www.lunarstorm.se'.

Nästan alla mellan 12 och 30 hade en sida där.
Det var upp till 100.000 personer inloggade samtidigt.

De började styra uppifrån hur användarna skulle tycka.
De ville ha betalt för de tjänster folk nyttjade mest.


Idag finns inte 'www.lunarstorm.se' kvar.
Sponsorerna finns inte mer. Ingen reklam alls. De bakom lunarstorm fick gå vidare och byta namn och starta en ny sida för att ha något kvar.

Många har talat om att garaget.org är ett nytt lunarstorm, och jag har alltid trott att de delarna handlat om användares omogna skrift, men jag hade fel.
Garaget är ett nytt lunarstorm - en sida där de som bestämmer glömmer bort användarna för att tjäna pengar. De har själva sedan länge slutat använda sidan genom att blogga, uppdatera bilder eller projekttrådar - så de har glömt vad som är viktigt. Nu finns bara en dröm om pengar och makt.

Men jag är ledsen - användarna ser när någon söker pengar och makt, och vi trivs inte med det. Speciellt inte just nu med det informationskrig som nyss startade genom wikileaks.

Ändra tillbaka till hur det såg ut igår - och gör det fort. INNAN det hinner bli en skada av ert stora misstag.

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

Firejennifer skrev:
Happ.. Det var det det.

Välformulerat - precis min känsla också, med ett sånt där konstigt leende man har när man är besviken men inte förvånad! -Det var det det.

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Masterworks
14 december 2010 ·

BjorNSX skrev:

Firejennifer skrev:
Happ.. Det var det det.

Välformulerat - precis min känsla också, med ett sånt där konstigt leende man har när man är besviken men inte förvånad! -Det var det det.

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

sirmiro skrev:
En gång för 10år sedan fanns en sida som hette 'www.lunarstorm.se'.

Nästan alla mellan 12 och 30 hade en sida där.
Det var upp till 100.000 personer inloggade samtidigt.

De började styra uppifrån hur användarna skulle tycka.
De ville ha betalt för de tjänster folk nyttjade mest.


Idag finns inte 'www.lunarstorm.se' kvar.
Sponsorerna finns inte mer. Ingen reklam alls. De bakom lunarstorm fick gå vidare och byta namn och starta en ny sida för att ha något kvar.

Många har talat om att garaget.org är ett nytt lunarstorm, och jag har alltid trott att de delarna handlat om användares omogna skrift, men jag hade fel.
Garaget är ett nytt lunarstorm - en sida där de som bestämmer glömmer bort användarna för att tjäna pengar. De har själva sedan länge slutat använda sidan genom att blogga, uppdatera bilder eller projekttrådar - så de har glömt vad som är viktigt. Nu finns bara en dröm om pengar och makt.

Men jag är ledsen - användarna ser när någon söker pengar och makt, och vi trivs inte med det. Speciellt inte just nu med det informationskrig som nyss startade genom wikileaks.

Ändra tillbaka till hur det såg ut igår - och gör det fort. INNAN det hinner bli en skada av ert stora misstag.

Inget illa sirmiro. Du skriver bra, och du förklarar dig bra - men är det bara jag som missat den värld du lever i? Det stämmer säkert det du säger, men jag känner inte alls att vi lever i samma värld.
Vart är "drömmen om pengar och makt" på denna sida?
Lite annonser ser man, men sånt är ofrånkomligt om man ska lyckas hålla en sida levande i längden. Makten? Är det makten över användarna du pratar om?
Jag är glad att det finns de som har makt över användarna. Hur fasen skulle det annars se ut ut här efter ett tag, om man gjorde Garaget till nya Wikipedia, så alla får ändra efter eget tycke?

Vidareutveckla gärna dina upplevelser, för de är ganska intressanta för oss som ännu inte upptäckt dem..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

Firejennifer skrev:
Kan man inte lägga till en till bloggfunktion? Alltså där man får skriva vad som helst, och ska man blogga om bilen gör man det under Fordonsblogg.

Synd att man liksom ska tappa hela gemenskapen här.. sad

Nämen Fire!!!!.... Så enkelt får det väl inte vara...... smile

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

Masterworks skrev:

BjorNSX skrev:

Firejennifer skrev:
Happ.. Det var det det.

Välformulerat - precis min känsla också, med ett sånt där konstigt leende man har när man är besviken men inte förvånad! -Det var det det.

Jag fattar inte att inga admins eller Chriss kommenterar missnöjet här och nu???  roll

De har väl glömt hur man går in och kommenterar i en tråd då det var för lång tid sedan senaste gången det skedde?

När man är för fin för att skriva på den sida man driver har något blivit galet.





Men jag håller med Jezzica - upp med en undersökning hur många som vill ha en 'fri blogg' & hur många som vill ha en 'fordonsblogg'.

Eller är risken att det blir 'fel' resultat?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang