Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Masterworks
14 december 2010 ·

BjorNSX skrev:

Masterworks skrev:

skruttan skrev:

det kanske ligger nått i det.. 4 åring av mig o nu småglin.. hahaha

Hahaha... JAG VISSTE ATT DU SKULLE KOMMENTERA DET! lol

Hoppla hoppla hoppla - tänk er för så inte årets roligaste tråd raderas!!  smile

Ursäkta oss, Björn! wink

robertr1
14 december 2010 · 20 Inlägg

sirmiro skrev:

robertr1 skrev:
Vilket jävla gnäll på småglina bara för att dom inte får leka Lunar här.
Passar det inte så stick, jag håller helt med att det här ska vara den sidan den var avsedd til från början, en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter.
Det finns så enormt mycket andra sidor att hålla till på om man ska snacka smink eller vad f*n som helst.
Jag vet att jag kommer att få en massa påhopp efter det här, men är man så insnöad så ens hela värld går under för att man inte får snacka skit på en sida, så ger jag inte mycket för deras kommentarer heller.

Så garaget är bara för oss som har bilar som är vettiga nog för att kunna plocka priser på utställningar, bana eller stripp - dvs klubben för inbördes beundran, där vi bara vet andras bilar - för vem som bygger/kör bilen ska vara hemligt?


Jag tror en bättre lösning vore som rejsa - där alla har sitt fullständiga namn i signaturen. Då gömmer sig inte folk på forumet och säger saker de inte vågar backa upp när de går in en gång i månaden. hmm

Och var skrev jag det??

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

robertr1 skrev:

skruttan skrev:

robertr1 skrev:
Vilket jävla gnäll på småglina bara för att dom inte får leka Lunar här.
Passar det inte så stick, jag håller helt med att det här ska vara den sidan den var avsedd til från början, en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter.
Det finns så enormt mycket andra sidor att hålla till på om man ska snacka smink eller vad f*n som helst.
Jag vet att jag kommer att få en massa påhopp efter det här, men är man så insnöad så ens hela värld går under för att man inte får snacka skit på en sida, så ger jag inte mycket för deras kommentarer heller.

Du har nog missat detta lite grand.. då även bilfolk.. oavsett kategori, 1 har ett liv och 2 faktiskt kan prata om annat än våra telingar.. eller vad som händer på ex banan eller utställningen..

Jag kan inte komma på en enda blogg som handlat om smink.. o jag kan lova dig.. jag hade varit den första som bett personen ansluta sig till en annan sida!
Så bara för jag inte är ägare till en bil så ska jag inte få blogga??? men har ett jäävligt stort bilintresse då jag får jobba med min dröm.. som är bilrelaterat..

Jag har absolut inte bett dig sluta blogga, men det finns så oändligt massa andra sajter som erbjuder fria bloggar, varför använda det här? Varför måste allt finnas på samma ställe?
Som en annan skrev, hade nån på en sida tillägnat sport, eller relion, eller barn eller vad som helst börjat blogga bilar så hade vederbörande nog åkt ut med huvudet före med hänvisning till lämpligare ställen.
Och "smink" bloggar var lite ironiskt, men det var vist ett för svårt begrepp.

Därför jag äter skit o sover bilar o mitt bilintresse.. men med andra influenser med..
Som att jag ex ska flytta ner till Skåne(hem) för att kunna jobba med min dröm.. som ifs är bilrelaterad.. men jag ska inte få lov att berätta för alla min vänner här att jag inte kommer att bo kvar i GBG längre utan kommer o flytta???

Fast bloggen med religion o det som hänt i dagarna kan ses som bilrelaterat då det första som hände var en bil som sprängdes.. (ironi så det stänker om det)

Senast redigerat av skruttan (14 december 2010)

daaanyy
14 december 2010 · 670 Inlägg

Det roligaste med allt detta är att folk faktiskt är förvånade? Känns som bloggarna senaste tiden grävt denna graven själv...
Säger varken bu eller bä. Bloggen var en kul funktion men knappast därför jag hänger här. Synd att det ska bli sånt jävla bölande bara och genast trams i den nya bloggen.

Väx upp

Mvh Daaanyy
-Michael :-)
14 december 2010 · 367 Inlägg

Varför finns forumfliken "Övrigt" kvar om sidan endast skall kretsa kring fordon?



Prioritera videofunktionen istället, kvalitén är ju sämst.
Kan jämföras med att hålla en plastpåse framför skärmen.

Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

Suck, förstår ni inte att det är ni bloggare som förstört bloggen!

Ni skriver om politik, religion, hur fula volvoraggare är, dumma bimbos som söker uppmärksamhet osv och det är ALLTID någon som tar illa upp och fighten är igång.
Det blir ett jävla gnäll och alla ska anmäla varandra mm.. Då kommer admin och moderatorer in och försöka styra upp det genom att dela ut varningar och kanske ta bort vissa bloggar som anses olämpliga men då gnäller ni dubbelt så mycket och det blir ett jävla liv på allt och alla, så det är fan inte konstigt att det blivit såhär...

daaanyy
14 december 2010 · 670 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Suck, förstår ni inte att det är ni bloggare som förstört bloggen!

Ni skriver om politik, religion, hur fula volvoraggare är, dumma bimbos som söker uppmärksamhet osv och det är ALLTID någon som tar illa upp och fighten är igång.
Det blir ett jävla gnäll och alla ska anmäla varandra mm.. Då kommer admin och moderatorer in och försöka styra upp det genom att dela ut varningar och kanske ta bort vissa bloggar som anses olämpliga men då gnäller ni dubbelt så mycket och det blir ett jävla liv på allt och alla, så det är fan inte konstigt att det blivit såhär...

Amen to that

Mvh Daaanyy
Masterworks
14 december 2010 ·

Aerodynamik skrev:
Suck, förstår ni inte att det är ni bloggare som förstört bloggen!

Ni skriver om politik, religion, hur fula volvoraggare är, dumma bimbos som söker uppmärksamhet osv och det är ALLTID någon som tar illa upp och fighten är igång.
Det blir ett jävla gnäll och alla ska anmäla varandra mm.. Då kommer admin och moderatorer in och försöka styra upp det genom att dela ut varningar och kanske ta bort vissa bloggar som anses olämpliga men då gnäller ni dubbelt så mycket och det blir ett jävla liv på allt och alla, så det är fan inte konstigt att det blivit såhär...

Varför har du 2 varningar och jag ingen?  roll

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

sirmiro skrev:

robertr1 skrev:
Vilket jävla gnäll på småglina bara för att dom inte får leka Lunar här.
Passar det inte så stick, jag håller helt med att det här ska vara den sidan den var avsedd til från början, en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter.
Det finns så enormt mycket andra sidor att hålla till på om man ska snacka smink eller vad f*n som helst.
Jag vet att jag kommer att få en massa påhopp efter det här, men är man så insnöad så ens hela värld går under för att man inte får snacka skit på en sida, så ger jag inte mycket för deras kommentarer heller.

Så garaget är bara för oss som har bilar som är vettiga nog för att kunna plocka priser på utställningar, bana eller stripp - dvs klubben för inbördes beundran, där vi bara vet andras bilar - för vem som bygger/kör bilen ska vara hemligt?


Jag tror en bättre lösning vore som rejsa - där alla har sitt fullständiga namn i signaturen. Då gömmer sig inte folk på forumet och säger saker de inte vågar backa upp när de går in en gång i månaden. hmm

Tycker också att man inte ska få vara anonym - har aldrig fattat varför medlemmar inte vågar visa sin identitet???

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

robertr1 skrev:

sirmiro skrev:

robertr1 skrev:
Vilket jävla gnäll på småglina bara för att dom inte får leka Lunar här.
Passar det inte så stick, jag håller helt med att det här ska vara den sidan den var avsedd til från början, en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter.
Det finns så enormt mycket andra sidor att hålla till på om man ska snacka smink eller vad f*n som helst.
Jag vet att jag kommer att få en massa påhopp efter det här, men är man så insnöad så ens hela värld går under för att man inte får snacka skit på en sida, så ger jag inte mycket för deras kommentarer heller.

Så garaget är bara för oss som har bilar som är vettiga nog för att kunna plocka priser på utställningar, bana eller stripp - dvs klubben för inbördes beundran, där vi bara vet andras bilar - för vem som bygger/kör bilen ska vara hemligt?


Jag tror en bättre lösning vore som rejsa - där alla har sitt fullständiga namn i signaturen. Då gömmer sig inte folk på forumet och säger saker de inte vågar backa upp när de går in en gång i månaden. hmm

Och var skrev jag det??

"en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter"

Vilket man egentligen bara kan med andra som har bilar.

Bloggen är ett bra sätt för folk att slussas in i den annars slutna bilvärlden.
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

Förstår att du fiskar efter att jag sagt nåt dumt, men glöm det wink

Masterworks skrev:
Varför har du 2 varningar och jag ingen?  roll

Varning. uppmaning till brott (Varning)

• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.
• Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material eller som har länkar till sådana sidor.


Angående Vimmerbyträffen med körning i Bredshult 19 Juni.


13:e juni 2010, kl 21:48 Mottaget: 13:e juni 2010, kl 22:16
Varning Ang. uppmaning till brott (Varning)


___________________________________________________

• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.
• Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material eller som har länkar till sådana sidor.

Angående snack/planering om race vid bilprovningen i Vimmerby tråden.

24:e maj 2010, kl 09:29 Mottaget: 24:e maj 2010, kl 09:45

Senast redigerat av Aerodynamik (14 december 2010)

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

M_Broberg skrev:
Det faschinerar mig alltid att folk är så extremt vana vid demokrati att dom tror att det är en mäsnlighet att få påverka varenda företag, hemsida och forum.

FIFO (Fit In or Fuck Off)

detta ÄR en diktatur, inte en demokrati.

och VARFÖR tror ni att spetskompetens inom motorkunskap har försvunnit såpass mkt? folk kanske e trötta på P12 stuket med bloggande och skit och letar reda på seriösa FORDONssidor istället för ett community som har lite o göra med bilar på ett hörn.

ett steg mot ett seriösare bilcommunity är ett bra steg.

För på många sidor tar dom in vad användarna vill o tycker.. men inte här..
Här stoppar huvudet i sanden o sen tjurar man lite o sen gör man så medlemmarna vantrivs..
vad tror du händer när ingen vill vara medlem här längre.. Joo det finns ingen sida..

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 155 Inlägg

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:
Det faschinerar mig alltid att folk är så extremt vana vid demokrati att dom tror att det är en mäsnlighet att få påverka varenda företag, hemsida och forum.

FIFO (Fit In or Fuck Off)

detta ÄR en diktatur, inte en demokrati.

och VARFÖR tror ni att spetskompetens inom motorkunskap har försvunnit såpass mkt? folk kanske e trötta på P12 stuket med bloggande och skit och letar reda på seriösa FORDONssidor istället för ett community som har lite o göra med bilar på ett hörn.

ett steg mot ett seriösare bilcommunity är ett bra steg.

För på många sidor tar dom in vad användarna vill o tycker.. men inte här..
Här stoppar huvudet i sanden o sen tjurar man lite o sen gör man så medlemmarna vantrivs..
vad tror du händer när ingen vill vara medlem här längre.. Joo det finns ingen sida..

Tycker det hellre påminner om att pappa försöker göra saker till det bättre, medan dottern och sonen sitter i varsitt hörn, gråter och skriker och tycker ingenting passar dem..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

M_Broberg skrev:
Det faschinerar mig alltid att folk är så extremt vana vid demokrati att dom tror att det är en mäsnlighet att få påverka varenda företag, hemsida och forum.

FIFO (Fit In or Fuck Off)

detta ÄR en diktatur, inte en demokrati.

och VARFÖR tror ni att spetskompetens inom motorkunskap har försvunnit såpass mkt? folk kanske e trötta på P12 stuket med bloggande och skit och letar reda på seriösa FORDONssidor istället för ett community som har lite o göra med bilar på ett hörn.

ett steg mot ett seriösare bilcommunity är ett bra steg.

NEJ.

Det är ingen diktatur.
För det finansieras av att vi är många användare som besöker sidan ofta - om vi slutar besöka sidan så går den under.
Vi har rätten att lämna sidan, vi har rätten att inte besöka - så det är ingen diktatur.
Kinas befolkning får/kan inte lämna landet och tvingas leva under det deras ledare beslutar.

Det vi nu gör är att vi försöker få den som styr denna sida att förstå att den kommer störtas av en arg folksamling som lämnar sidan om det fortsätter med förändringar utan att fråga...

Jag säger åter - se lunarstorm.
Sveriges största sida som gick under pga tanklöshet och girighet.

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

daaanyy skrev:
Det roligaste med allt detta är att folk faktiskt är förvånade? Känns som bloggarna senaste tiden grävt denna graven själv...
Säger varken bu eller bä. Bloggen var en kul funktion men knappast därför jag hänger här. Synd att det ska bli sånt jävla bölande bara och genast trams i den nya bloggen.

Väx upp

Just för ögonblicket är bloggen det roligaste som hänt på länge - för jävvvla rolig!!  skrattar hela tiden!
Tycker alla vi som redan växt upp.......... för länge sedan!!!  wink

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

M_Broberg skrev:

sirmiro skrev:
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

Brinka Meus ipsius Deus sum
14 december 2010 · 636 Inlägg

Å där försvann en stor trivselfaktor.. Det hörde ju till det dagliga nöjet att läsa alla dråpligheter som folk delade med sig av, och att kunna göra detta på samma ställe som sajten för sin hobby tyckte jag var suveränt.. Känns som om tryckfriheten fick sig en törn nu.. Fan vet vad man törs skriva i fortsättningen. sad

Masterworks
14 december 2010 ·

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:

sirmiro skrev:
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

Eller: Idag startade skiten äntligen!  lol

robertr1
14 december 2010 · 20 Inlägg

sirmiro skrev:

robertr1 skrev:

sirmiro skrev:

Så garaget är bara för oss som har bilar som är vettiga nog för att kunna plocka priser på utställningar, bana eller stripp - dvs klubben för inbördes beundran, där vi bara vet andras bilar - för vem som bygger/kör bilen ska vara hemligt?


Jag tror en bättre lösning vore som rejsa - där alla har sitt fullständiga namn i signaturen. Då gömmer sig inte folk på forumet och säger saker de inte vågar backa upp när de går in en gång i månaden. hmm

Och var skrev jag det??

"en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter"

Vilket man egentligen bara kan med andra som har bilar.

Bloggen är ett bra sätt för folk att slussas in i den annars slutna bilvärlden.
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

Hehe, fortfarande inget svar på min fråga.
Ja, det ska vara en bilsite, vad har det med att bara "invigda" får klappa varandra på ryggen i inbördes beundran?
Det är väl helt öppet för vem som helst fortfarande att bli medlem som jag har förstått det, och jag har då sett åtskilliga bilar här som aldrig kommer att få några priser, mina inkluderat.
Och om man inte ska knyta nya"bil"kontakter med folk som har bilar eller intresse av dom, vilka ska man då knyta sådana kontakter med? Blondinbella?? :-)

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

AirOne skrev:

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:
Det faschinerar mig alltid att folk är så extremt vana vid demokrati att dom tror att det är en mäsnlighet att få påverka varenda företag, hemsida och forum.

FIFO (Fit In or Fuck Off)

detta ÄR en diktatur, inte en demokrati.

och VARFÖR tror ni att spetskompetens inom motorkunskap har försvunnit såpass mkt? folk kanske e trötta på P12 stuket med bloggande och skit och letar reda på seriösa FORDONssidor istället för ett community som har lite o göra med bilar på ett hörn.

ett steg mot ett seriösare bilcommunity är ett bra steg.

För på många sidor tar dom in vad användarna vill o tycker.. men inte här..
Här stoppar huvudet i sanden o sen tjurar man lite o sen gör man så medlemmarna vantrivs..
vad tror du händer när ingen vill vara medlem här längre.. Joo det finns ingen sida..

Tycker det hellre påminner om att pappa försöker göra saker till det bättre, medan dottern och sonen sitter i varsitt hörn, gråter och skriker och tycker ingenting passar dem..

Du kallar han Pappa som beter sig som en tjurig barnunge o e både arrogant o trevlig o jävligt tyken när man för en ggn skull får svar ifrån honom..???
Lite mer ödmjukhet borde ni som sitter i admin läsa på om..

Inga besökare inga annonsörer.. ingen sida.. hur ska ni då gör.. Gör förbannat ont att trilla av dom höga hästarna ni satt er på.. !!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang