Skallrande "låspinne" (Audi)

Connidja Beyond Godlike
17 juli 2006 · 146 Inlägg

Tjena.   [Min bil: Audi A4 97:a]

Nu under sommaren åker man med nervevad ruta ganska ofta. Häromdagen small det bara till när min kompis stängde passagerardörren med rutan nervevad. Idag plockade jag isär dörrarna för att kolla vad det var som förde sånt oväsen och upptäckte att det sitter en stålpinne/arm "you name it", HELT LÖS! Den skallrar som sagt mot rutan när den är nervevad.

Den har någonting med låsningen att göra. Men jag har inte upptäckt några problem med att just låsa bilen(!) Öppnade dessutom upp på förarsidan och fann till min förvåning att den här stålpinnen satt löst även där!?!?

Är det någon som vet vad dess riktiga funktion är? Den rör nämligen på sig när man trycker ner själva piggen som visar ifall bilen är låst eller ej. (Shit vad dålig man är på att uttrycka sig korrekt)   

Jag måste få den här att sitta fast någonstans. Funderar på att linda den i skummgummi o sen tejpa skummgummit mot dörren. På så sätt borde den fortfarande kunna röra sig hyfsat friktionsfritt....

Jag förstår att det här är en jäkligt knepig fråga. Men någon kanske har vart med om samma problem eller vet vad som är bästa lösningen. Att tejpa dit den löser den skallrande ljudet... Men frågan är om låsningen funkar som den ska då....

Dom säger det!
djRob
17 juli 2006 · 184 Inlägg

Du kan ju alltid slita lås dörsidan på andra sidan och kolla hur det sitter där smile

Izual
17 juli 2006 · 4 571 Inlägg

djRob skrev:
Du kan ju alltid slita lås dörsidan på andra sidan och kolla hur det sitter där smile

Han har ju redan gjort det wink

Connidja Beyond Godlike
17 juli 2006 · 146 Inlägg

Blir vansinnig på den här skiten smile Jag har donat hela dagen!!

Pinnen passar inte nånstans. Däremot tror jag nu att jag kommit på vad dess funktion är... Eftersom den inte sitter fast nånstans nu, så TROR jag att man INTE kan låsa den inifrån, d.v.s. trycka ner låspiggen så att dörren låser sig. Men det är bara vad jag tror som sagt....

För övrigt/ Bra där Rob wink

Dom säger det!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
17 juli 2006 · 1 852 Inlägg

nån kanske försökt sno din bil och verktyget som dom skulle sno den med tappades mellan rutan och dörr? en möjlighet iaf..

man lever bara en gång så lev väl!
Kenny-83 Företagare & YouTuber
17 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Bullo skrev:
nån kanske försökt sno din bil och verktyget som dom skulle sno den med tappades mellan rutan och dörr? en möjlighet iaf..

lol, ha ha ^^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Connidja Beyond Godlike
18 juli 2006 · 146 Inlägg

Hehe. Ja så skulle det kunna varit! Men klantigt av dom att tappa sitt "verktyg" i båda dörrarna.. med rutan nervevad dessutom... Hmm... Äsch, det hade varit ett par dumma tjuvar.

Jag orkade inte hålla på längre så jag tejpade fast skiten mot insidan av dörren bara. Så om mitt lås nångång strular så har jag ett hum om vad det kan vara iaf ^^

Dom säger det!
Ena Colaberoende
18 juli 2006 · 1 219 Inlägg

Troligen samma låsning som på min.
Denna låspiggen sitter inte fastskuvad i någonting utan är bara itryckt i ett hål i låsmekanismen. Det är skitjobbigt att lägga tillbaka den i ordning men det går ju att göra..

Letade efter bilder på när jag hade isär mitt men kan inte se en bra bild på det hela faktiskt.

Lycka till.

/Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang