liter i baslådan

krillesmile
17 juli 2006 · 19 Inlägg

hur räknar man ut liter på baslådan och hur mycke liter den ska va på

Drönirettab
17 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Man måste ha en del parametrar på basen(Vas, Fs, Qts) för att kunna räkna ut en låda.

Att räkna ut liter är enkelt: Mät alla sidor i decimeter, då får du svaret i liter.

Senast redigerat av Drönirettab (17 juli 2006)

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 juli 2006 · 6 017 Inlägg

Drönirettab skrev:
Man måste ha en del parametrar på basen(Vas, Fs, Qts) för att kunna räkna ut en låda.

har du formel?

Jonas
Drönirettab
17 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Hur då menar du?

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 juli 2006 · 6 017 Inlägg

hur man räknar ut liter

Jonas
krillesmile
17 juli 2006 · 19 Inlägg

ja hur man räknar hur mycke lådan rymmer jag har en låda med 2st pyramid 8tum i en låda och jag vill gärna veta hur mycke lådan rymmer och gärna hur mycke liter den ska vara på vad för formel

Senast redigerat av krillesmile (17 juli 2006)

Sharky
18 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Två frågor alltså:

1) Hur räknar man ut en lådas volym. Jo, inre bredd x inre djup x inre höjd (allt i decimeter) så får du liter. Räkna sedan bort ca 1,5 liter för basarna.

2) Hur räknar man ut hur stor låda man behöver? Jo, då måste man veta en massa data om högtalarna, s.k högtalarparametrar. Dessa är olika för olika elememt och man kan få dom från tillverkaren eller leverantören.

/Göran

krillesmile skrev:
ja hur man räknar hur mycke lådan rymmer jag har en låda med 2st pyramid 8tum i en låda och jag vill gärna veta hur mycke lådan rymmer och gärna hur mycke liter den ska vara på vad för formel

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Drönirettab
18 juli 2006 · 21 761 Inlägg

volvo__mannen skrev:

Drönirettab skrev:
Man måste ha en del parametrar på basen(Vas, Fs, Qts) för att kunna räkna ut en låda.

har du formel?

Jag har ett program som räknar ut olika lådor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang