Minecraft spelet där fantasin sätter gränserna

the_speed
6 januari 2011 · 1 Inlägg

Jag kan inte fatta att det inte finns en enda post om minecraft på gorg yikes

För er som inte vet så är minecraft ett sveskutvecklat indie spel som är helt galet beroende framkallade

In på minecraft.net och läs mer och provspela direkt i webbläsaren!

För er som redan spelar vill jag tipsa som minesville.se det är en jätte server som är öppen för alla, det är en av Sveriges störta och bästa minecraft servrer med spelare som bygger allt möjligt!

Senast redigerat av the_speed (6 januari 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Tjena!
Har själv spelat Minecraft nu ett tag och mja, börjat få upp ett och annat.
Spelar mest singleplayer men ibland multiplayer och då kör jag med folk som jag lirar DoD:S på våran privata server.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
nonno
6 januari 2011 · 511 Inlägg

Tjena!

jag spelar också ibland,har en bra singel player värld med massor av diamanter osv.Sen spelar jag på en mp server imellan med

?
9000cse
6 januari 2011 · 29 Inlägg

Köp spelet så fort ni kan för om några dagar kommer priset höjas o det kommer kosta pengar o uppdatera

Saab - se allas avundsjuka blickar.
nonno
6 januari 2011 · 511 Inlägg

9000cse skrev:
Köp spelet så fort ni kan för om några dagar kommer priset höjas o det kommer kosta pengar o uppdatera

ändra de inte så att de var så redan i slutet av december?

?
9000cse
6 januari 2011 · 29 Inlägg

nepp. det är inte ändrat än men blir väl det så småningom

Saab - se allas avundsjuka blickar.
nonno
6 januari 2011 · 511 Inlägg

9000cse skrev:
nepp. det är inte ändrat än men blir väl det så småningom

skulle de inte ändras när de släppte betan?För de har ju höjt priset.Och alla som köpte det före betan skulle få alla framtida uppdateringar gratis?

jag tycker att jag har läst på hans blogg att de skulle bli (är) så

Senast redigerat av nonno (6 januari 2011)

?
9000cse
6 januari 2011 · 29 Inlägg

okej. nja jag köpte det för 1 månad sen för 100 kr o då får man alla uppdateringarna gratis tongue fast dom kanske hunnit ändra nu

Saab - se allas avundsjuka blickar.
nonno
6 januari 2011 · 511 Inlägg

9000cse skrev:
okej. nja jag köpte det för 1 månad sen för 100 kr o då får man alla uppdateringarna gratis tongue fast dom kanske hunnit ändra nu

jepp de har de

?
CruiZin Hemlös
6 januari 2011 · 321 Inlägg

Jag tycker att man tröttnar fort på det spelet

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
LordLife
7 januari 2011 · 998 Inlägg

Ska man köpa spelet och sen betala för varje uppdatering, låter som han börjar bli lite pengagirig.
Lika idiotiskt som att man köper wow och sen måste betala för att spela skiten.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Nosliwe
7 januari 2011 · 2 024 Inlägg

LordLife skrev:
Ska man köpa spelet och sen betala för varje uppdatering, låter som han börjar bli lite pengagirig.
Lika idiotiskt som att man köper wow och sen måste betala för att spela skiten.

lite skillnad på spel kanske, dom har lite folk som sitter dygnet runt och övervakar + massa servrar som kostar massor att underhålla och avlöna

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
LordLife
8 januari 2011 · 998 Inlägg

Nosliwe skrev:

LordLife skrev:
Ska man köpa spelet och sen betala för varje uppdatering, låter som han börjar bli lite pengagirig.
Lika idiotiskt som att man köper wow och sen måste betala för att spela skiten.

lite skillnad på spel kanske, dom har lite folk som sitter dygnet runt och övervakar + massa servrar som kostar massor att underhålla och avlöna

Jo lite skillnad är det men ändå betala för att spela. Men smart ändå för folk betalar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Uttelito Kung
9 februari 2011 · 603 Inlägg

Tänkte ta och köpa detta spel då retrokänslan + sandlådekänslan värkar så sjukt närvarande i spelet smile

Just nu kostar det 14.99 dollar vilket är runt hundralappen så jag ska absolut köpa det, sen stog det att det kommer att uppgraderas gratis till fulla versionen som då kommer kosta 20 dollar om man inte redan köpt spelet tidigare.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Noxxer
10 februari 2011 · 1 482 Inlägg

LordLife skrev:

Nosliwe skrev:

LordLife skrev:
Ska man köpa spelet och sen betala för varje uppdatering, låter som han börjar bli lite pengagirig.
Lika idiotiskt som att man köper wow och sen måste betala för att spela skiten.

lite skillnad på spel kanske, dom har lite folk som sitter dygnet runt och övervakar + massa servrar som kostar massor att underhålla och avlöna

Jo lite skillnad är det men ändå betala för att spela. Men smart ändå för folk betalar.

Typ som att köpa en bil.. sen behöva betala för att kunna köra den? roll

Att underhålla ett stort MMO spel kostar miljontals dollar..

BLT Service
Theracords Music Label
Uttelito Kung
10 februari 2011 · 603 Inlägg

Av någon anledning kunde jag inte köpa spelet igår. försökte betala med mitt visa kort men det gick inte igenom trots att jag har pengar, undrar lite om det kan vara för att det är ett electron kort, har tappat koden på mitt riktiga visa kort sad

Ajja får fixa det idag, vill spela hehe smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 februari 2011 · 2 972 Inlägg

Har spelat det lite grann, men känns dött. Svårt att gissa sig till vad man kan bygga av vad osv, men man får väl läsa sig till det på nätet? Sen spelar jag på laptop med pekplatta, inte det smidigaste kanske smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
christofer_k Vorsprung durch Technik
10 februari 2011 · 2 432 Inlägg

är spelet värt? hur mkt kostar de i kronor att skaffa sig de?  vill inte ifall de kostar hela tiden

Uttelito Kung
10 februari 2011 · 603 Inlägg

christofer_k skrev:
är spelet värt? hur mkt kostar de i kronor att skaffa sig de?  vill inte ifall de kostar hela tiden

Kostar ca 100kr och det är en engångskostnad.

Man kan dock få spelet gratis, finns videos på youtube som förklarar det, men jag gillar att stötta folk som gör sånt här då det inte är ett stort företag som producerat spelet smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
christofer_k Vorsprung durch Technik
10 februari 2011 · 2 432 Inlägg

okej ska testas fattar endå inte hur man betalar för spelet xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang