Minecraft spelet där fantasin sätter gränserna

Marticus Meldem
14 februari 2011 · 917 Inlägg

tackar! big_smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
14 februari 2011 · 603 Inlägg

Du kan också ladda ner spelet utan att betala, bara söka lite på youtube där finns det filmer, så gjorde jag eftersom deras system ej lät mig betala sad

Är beroende av detta spel haha, bygger torn, kojor, slott, båtar mm så jävla roligt smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
CruiZin Hemlös
15 februari 2011 · 321 Inlägg

Uttelito skrev:
Du kan också ladda ner spelet utan att betala, bara söka lite på youtube där finns det filmer, så gjorde jag eftersom deras system ej lät mig betala sad

Är beroende av detta spel haha, bygger torn, kojor, slott, båtar mm så jävla roligt smile

Kan man köra multiplayer då? Online?

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Marticus Meldem
15 februari 2011 · 917 Inlägg

stör mig som fan, köpte spelet, laddade ner det, sen kommer det.... BAD VIDEO CARD DRIVERS!!!!!

googlade det och fick fram massor, visade sig att folk med samma grafikkort som mig (Mobile Intel 945GM Express Chipset Family) hade problem... visade sig ju att de va bara att uppdatera, fine, gick till intels hemsida, hittade mitt grafikkort och ja det fanns ju en uppdatering, eller 2, eller 3... ladda ner den nyaste och sen etc etc... installerar den och då kommer bomben; EJ KOMPAIBELT pga yada yada yada.

söker lite till och visar sig att jag har nån jävla customized driver grej som tydligen omöjliggör uppdateringar, SKITBRA!!

*ligger i fosterställning på golvet i ett hörn* Hjälp :'(

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
CruiZin Hemlös
15 februari 2011 · 321 Inlägg

Tror det har med flashspelar uppdateringar att göra, men jag kan ha fel. Java också.

Pröva ta bort Java och installera det igen, det funkade för en annan här i tråden.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Marticus Meldem
15 februari 2011 · 917 Inlägg

fixade sig med att uppdatera drivrutinerna, men nu händer ist ingenting när jag dubbelklickar på Minecraft-ikonen :S tror min dator är dum i huvet bara... eller?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
15 februari 2011 · 603 Inlägg

Frustrerande, men om du köpt spelet ska du kunna spela det i din webläsare direkt på mindcraft.net, googla så får du en länk dit smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Marticus Meldem
16 februari 2011 · 917 Inlägg

Uttelito skrev:
Frustrerande, men om du köpt spelet ska du kunna spela det i din webläsare direkt på mindcraft.net, googla så får du en länk dit smile

japp har köpt det. nu gnäller spelet om att mina uppdateringar till grafikkortet är dåliga, även att jag har dem nyaste, tur att jag kan spela i webbläsarN^ smile

Har byggt ett fett piratskepp som jag bor i! Arr me hearties!!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
16 februari 2011 · 603 Inlägg

har just byggt en ny grund till mitt nya slott, ca 4000 blocks kommer det bli när det e klart hehe big_smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Marticus Meldem
18 februari 2011 · 917 Inlägg

Uttelito skrev:
har just byggt en ny grund till mitt nya slott, ca 4000 blocks kommer det bli när det e klart hehe big_smile

lite lagom sådär smile

håller på att gräva mig ner i marken för att fixa gobblestone som jag ska smälta till sten.

men va är det för block som ser ut att spota ut lava jag har hittat? gör skit ont att gå emot dem! är det redstone?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
18 februari 2011 · 603 Inlägg

Mycket möjligt att det är redstone, hacka sönder den och se smile

2 stenar jag ej har en aning om vad dom gör är en sten som ser ut som en vanlig sten men den är grönaktig också, och sen dom mörklila stenarna du hittar där lava och vatten möts.


O justdet, sitter och kör på version 1.2.2 vilket jag antar är en halvgammal version eftersom inte allt finns med som ska finnas med, vart uppdaterar man och finns det risk att ens saves försvinner om man uppdaterar?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 februari 2011 · 2 972 Inlägg

Vissa block som man hackar blir ju inget om man inte hackar med "rätt" verktyg, och andra blir bara till nåt vettigt ibland, helt random tror jag? (T ex coal)...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Marticus Meldem
18 februari 2011 · 917 Inlägg

hackade sönder dem blocken jag pratade om med iron pick och fick 4 st redstone dust/block, var 6 st block! smile

hackade ett block först med stone pick och fick inget så man måste ha tillräckligt bra verktyg för att få utdelning verkar det som.

nu håller jag på att bygga en grotta med glasfront vid en lodrät bergsklippa, blir skithäftigt!! big_smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
christofer_k Vorsprung durch Technik
18 februari 2011 · 2 432 Inlägg

nån som vet om de går att spela på servrar med gratis versionen?

Uttelito Kung
18 februari 2011 · 603 Inlägg

christofer_k skrev:
nån som vet om de går att spela på servrar med gratis versionen?

Ska funka, har inte testat än dock.

Ska ta lite screenshots på min by och lägga up smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
christofer_k Vorsprung durch Technik
18 februari 2011 · 2 432 Inlägg

Uttelito skrev:

christofer_k skrev:
nån som vet om de går att spela på servrar med gratis versionen?

Ska funka, har inte testat än dock.

Ska ta lite screenshots på min by och lägga up smile

nån som ids fixa en server där alla vi kan lira ihop  xD haha trist å lira singel player

kane5100
18 februari 2011 · 141 Inlägg

För dom som har köpt spelet kan gå in på minecraft.net så finns de en lista med massa servers, annars kan man ladda ner tungle, söka på minecraft och sen fråga efter IP´s

Jag har en server men måste uppgradera den lite, kan ha 5 pers inne just nu. men inom 3 veckor får ja min "server" dator som kommer ligga uppe 24/7 smile


Alla som laddat ner clienten men inte köpt spelet rekommenderar jag att söka på mine1.kkro på google och gå in på första länken som kommer upp.
De har SMP, build, pvp och nåt mer.

Senast redigerat av kane5100 (18 februari 2011)

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--
Saab 9-3 SE (1999)
jbong -
18 februari 2011 · 47 Inlägg

Uttelito skrev:
Mycket möjligt att det är redstone, hacka sönder den och se smile

2 stenar jag ej har en aning om vad dom gör är en sten som ser ut som en vanlig sten men den är grönaktig också, och sen dom mörklila stenarna du hittar där lava och vatten möts.


O justdet, sitter och kör på version 1.2.2 vilket jag antar är en halvgammal version eftersom inte allt finns med som ska finnas med, vart uppdaterar man och finns det risk att ens saves försvinner om man uppdaterar?

Den första du undrar över är s.k Mossy Cobblestone, den hittas endast i dungeons där alla "monster" spawnar typ. Vet inte om den är till någon nytta men det kan du ju kolla upp @ minecraftwiki. Den andra mörklila stenen kallas obsidian och om du farmar tillräckligt många och sedan fixar Flint & Steel som kan sätta eld på saker så kan du göra en portal till The Nether och hitta lite fler roliga saker som lightstone och netherstone och slowsand smile

Här ser du hur man kan göra portalen - http://www.youtube.com/watch?v=IuqC46QK … re=related

Nu blev jag fan sugen på att lira igen, va ett tag sen och de har ju kommit massa nya saker nu märkte jag haha! lol

Senast redigerat av jbong (18 februari 2011)

Nuvarande signatur.
Marticus Meldem
22 februari 2011 · 917 Inlägg

finns det något slags mod-program som gör att man får obegränsat med tillgångar?

har sett folk som byggt monsterprojekt på YT, men det handlar om 10000tals block....

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
CruiZin Hemlös
22 februari 2011 · 321 Inlägg

Marticus skrev:
finns det något slags mod-program som gör att man får obegränsat med tillgångar?

har sett folk som byggt monsterprojekt på YT, men det handlar om 10000tals block....

Spelar man själv eller är admin kan man "spawna" saker själv tror ja, men skriver bara ett nummer någonstans eller hur det var, så kommer det blocks/items framför en.  Tror det var så, kommer inte ihåg, det var så längesen jag spelade tongue Men börja inte med det, det blir så tråkigt att spela då roll

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang