Minecraft spelet där fantasin sätter gränserna

jbong -
22 februari 2011 · 47 Inlägg

Finns program för att spawna saker i singleplayer, http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?p=103317 där hittar du en av länkarna i slutet på första inlägget som heter INVedit eller va de står.. Med den kan du fuska till dig saker smile

Nuvarande signatur.
Uttelito Kung
22 februari 2011 · 603 Inlägg

Använder invedit, funkar skitbra wink

Har börjat konstruera automatiska tåg nu som åker runt, sjukt roligt smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
gutfucker Norrlänning
22 februari 2011 · 643 Inlägg

Att fuska är ju... fusk!

Håller också på att fixa tågbana så jag kan åka till alla mina viktiga platser, gräver järn som en galning! big_smile

Sen måste jag bli ordentlig på att fixa redstone-kretsar så man kan göra alla möjliga coola grejor!

Uttelito Kung
22 februari 2011 · 603 Inlägg

att fuska gör att jag slipper springa runt och gräva och hålla på för att bygga större projekt, känner inte att det tar bort något ur spelet då jag fortfarande utforskar grottor mm smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
gutfucker Norrlänning
23 februari 2011 · 643 Inlägg

Ja, du får såklart göra som du vill, personligen blir jag mer nöjd om jag slitit fram allt järn själv. Dock lite jobbigt om man råkar stöta på nån creeper som spränger en ner i en lavaström så allt brinner upp. Då blir man rätt less big_smile

Marticus Meldem
23 februari 2011 · 917 Inlägg

gutfucker skrev:
Ja, du får såklart göra som du vill, personligen blir jag mer nöjd om jag slitit fram allt järn själv. Dock lite jobbigt om man råkar stöta på nån creeper som spränger en ner i en lavaström så allt brinner upp. Då blir man rätt less big_smile

ja fyfan de e hemskt.... hade varit nere i ett enormt gruvsystem i nästan 3h, efter 1,5h så insåg jag att jag inte kommer hitta tillbaka så jag fortsatte, sen 1h senare kom jag till en väg som va nära utgången, 5 min senare... ssssssssssss.... KABOOOOM!!!!!! hade 10(!!!!!) diamanter, säkert 60+ redstone dust och lika mkt iron dust. jäääääävlar de va nästan så jag delade datorn på mitten. hahaha jag bara satt och stirrade på skärmen i 3 sek, sen bröt nästan helvettet lös om inte sambon som satt brevid sa "gå ut i snön ist" haha! oh well smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
gutfucker Norrlänning
23 februari 2011 · 643 Inlägg

Haha, kan faktiskt bräcka dig där, hade fixat ett stort gruvsystem under marken, minat fram ca 30diamant, 200iron och minst lika mycket redstone (guld hade jag såklart också, men inte lika viktigt). På väg tillbaka till kistan tycker jag att jag hör något skelett eller så, vänder mig om och springer baklänges för att slippa skelettpilar i ryggen och råkar springa ner i en lavagrop jag sparat som jag senare tänkt göra obsidian av (hade inget vatten vid tillfället), som ligger max 15 block från kistan. Inser ju redan där vad som kommer hända, kör alt+f4 fort som fan, men till ingen nytta, vid omstart får jag alternativet att respawna eller gå till menyn. Livet suger! tongue

Marticus Meldem
23 februari 2011 · 917 Inlägg

gutfucker skrev:
Haha, kan faktiskt bräcka dig där, hade fixat ett stort gruvsystem under marken, minat fram ca 30diamant, 200iron och minst lika mycket redstone (guld hade jag såklart också, men inte lika viktigt). På väg tillbaka till kistan tycker jag att jag hör något skelett eller så, vänder mig om och springer baklänges för att slippa skelettpilar i ryggen och råkar springa ner i en lavagrop jag sparat som jag senare tänkt göra obsidian av (hade inget vatten vid tillfället), som ligger max 15 block från kistan. Inser ju redan där vad som kommer hända, kör alt+f4 fort som fan, men till ingen nytta, vid omstart får jag alternativet att respawna eller gå till menyn. Livet suger! tongue

hahaha nae fyfan! obsidian kan man göra verktyg etc av sånt? inte hört så mkt om det....

kan man trycka alt+f4 om man är tillräckligt snabb och komma tillbaka till senaste savepointen? big_smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
christofer_k Vorsprung durch Technik
23 februari 2011 · 2 432 Inlägg

brukar  när jag är nere under mark börja gräva uppåt och  lägga jord blick under mig ioch  bara rakt upp .. är de mörkt upp s¨å är de bara fortsätta med en pelare över natten smile

gutfucker Norrlänning
23 februari 2011 · 643 Inlägg

nae, spelet sparar ju hela tiden i princip så.

Obsidian kan du göra portaler av, så att du kommer till "the nether", typ helvetet, rätt farligt ställe.
Går bara att mina med diamantpickaxe, och kan tillverkas av att hälla vatten på ett lava-block(source-block dvs). Kan hittas "naturligt" också, där vatten rinner ut på lava. Inte världens roligaste ämne, men en netherportal kan man ju alltid ha smile

Marticus Meldem
23 februari 2011 · 917 Inlägg

oh fan är det så man kommer dit! trodde jag var där igår när jag kommit riktigt djupt, va en ENORM grotta med lava överallt, men fan då ska jag fixa en sån portal! big_smile

varför vill man till the nether? smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
23 februari 2011 · 603 Inlägg

Har satt på peacefull så att jag slipper få min by förstörd smile

Ska starta en ny värld där jag ska ha på normal så man får testa det lite smile

I the nether så finns massa grejer så som yellowstone (tror jag det heter).

Senast redigerat av Uttelito (23 februari 2011)

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
christofer_k Vorsprung durch Technik
23 februari 2011 · 2 432 Inlägg

Nån som har ännu försökt fixa så vi på garaget kan lira lite med varan på nån server? tongue  tänkte dom som kör på gratis betan

gutfucker Norrlänning
23 februari 2011 · 643 Inlägg

Finns väl ingen större anledning att ta sig till the nether egentligen, visst, glowstone finns, som man kan göra till en glowstone, som är som en fackla, fast funkar under vatten. (men det gör ju pumpa-lyktor också).

Annars finns det roligheter som massvis med elaka fiender, och en sorts brick jag inte kommer ihåg namnet på, men man går långsamt på det och hoppar lägre (sjunker ner lite), kan vara kul att ha för att slöa ner fiender.

Uttelito Kung
23 februari 2011 · 603 Inlägg

Jag byggde ett hus i the nether smile sjuka ljud därifrån dock haha

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
gutfucker Norrlänning
23 februari 2011 · 643 Inlägg

ja, dom skrattande barn-ljuden är rätt läskiga. Inte blir det bättre av att det är jävla eldspottande spöken som låter så. Men nether är kul, om än hyfsat värdelöst tongue

Marticus Meldem
23 februari 2011 · 917 Inlägg

verkar tufft! gillar att utforska, ryser av excitement när jag ser en djup avgrund man kan gå ner i ^^

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Uttelito Kung
16 mars 2011 · 603 Inlägg

har varit så upptagen på senaste tiden att jag ej hunnit spela, men ska iallafall köpa fullversionen och köra online, verkar sjukt kul att köra med rätt personer (alltså sånna som ej förstör och håller på) smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Marticus Meldem
17 mars 2011 · 917 Inlägg

Uttelito skrev:
har varit så upptagen på senaste tiden att jag ej hunnit spela, men ska iallafall köpa fullversionen och köra online, verkar sjukt kul att köra med rätt personer (alltså sånna som ej förstör och håller på) smile

vill också göra det, men kan inte spela så mkt längre då min dator håller på att tacka för sig.... ska köpa ny för 10papp om någon månad dock! RAWR!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
gutfucker Norrlänning
17 mars 2011 · 643 Inlägg

Sjukt nice att köra online med kompisar, bygga storverk, och medan man själv är borta och fixar massa ore för att göra roliga saker med så kommer man tillbaka och märker att ens lilla hus har förvandlats till ett gigantiskt fort! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang