Villken bil är bäst? toyota supra mkiv vs audi s2 coupe

mk4_andreas
22 januari 2011 ·

Som rubriken lyder. Villken av dessa två bilar är mest prisvärda? Väghållning,bränsleförbrukning,hållbarhet och villken bil är billigaste att få up i 500-600hk? Mvh andreas

Zaaandra
22 januari 2011 · 5 Inlägg

Audi föfan! big_smile

BMW E36 325i "Steekarn" (1995)
mk4_andreas
22 januari 2011 ·

Haha ja du lilla zandra:-P  det lutar faktisgt åt audi hållet karigt med 4wd burn:-) å ja kan köra med bilen året runt:-)

Zaaandra
22 januari 2011 · 5 Inlägg

Jag är seriös alltså smile Audin kan ja tänka mig finns mer delar och billigare iaf än just supran men vad vet ja wink

BMW E36 325i "Steekarn" (1995)
mk4_andreas
22 januari 2011 ·

Haha det e jag med:-D  nja tror det är liknade med delar:-)  haha a vad vet du du är ju trots allt bara ett fruntimer:-P

940_44
22 januari 2011 · 850 Inlägg

supra!!!!!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Zaaandra
22 januari 2011 · 5 Inlägg

Precis big_smile

BMW E36 325i "Steekarn" (1995)
Marcus_89 Biltokig elektriker
22 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Supran har ju jäkligt stabil motor och drivlina. Vill man trimma så räcker org bottendel och drivlina långt! Vad jag har läst så pallar det 800hk, finns säkert nån här som har bättre koll på det än mig. En bpu-trimning på en supra så har du runt 400hk. Är en snygg bil och finns ju mycket delar till dessa

En s2:a är ju också en tuff bil, låter förbannat gött och 4-hjulsdriften är ju inte fel. Men ska du köra på några hundra hästar i den så är den inte lika driftsäker som supran.

Oroar man sig för bränsleförbrukning så ska man nog inte tänka på någon av bilarna. Lär vara svårt att hålla gasfoten i styr oavsett supra eller s2 tongue

Senast redigerat av Marcus_89 (22 januari 2011)

mk4_andreas
22 januari 2011 ·

A suprans botten pallar bra mycket:-)  a men tycker s2an är sjukt snygg med tycker jag den har det där råa uttseendet:-)  haha a jo fet vet jag allt men ja riktagde mer frågan i det stora helasäga att du jar 500hk i vardera bil å villken som drar mest av dom då:-P  oja audin har ett sjukt åorrigt sound:-)  men det e jävla dilema deta villken bil ja ska ha:-P  försäkringar villken e billigaste på mig i helfösäkring! Är 19år 20 när bilen är införskaffaf!

peegee Forummoderator
22 januari 2011 · 2 924 Inlägg

En orginal vänsterstyrd Supra mkiv kostar ju samma (eller mer) än en fräsch seriöst trimmad (vänsterstyrd) S2 på ca 500hk, uppdaterad med stora bromsar, coil-overs, hårdare bussningar mm ...dvs de bilarna är inte så jämförbara wink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Marcus_89 Biltokig elektriker
22 januari 2011 · 3 352 Inlägg

peegee skrev:
En orginal vänsterstyrd Supra mkiv kostar ju samma (eller mer) än en fräsch seriöst trimmad (vänsterstyrd) S2 på ca 500hk, uppdaterad med stora bromsar, coil-overs, hårdare bussningar mm ...dvs de bilarna är inte så jämförbara wink

Precis ska man ha en vänsterstyrd så blir det dyyyrt tongue

Bränsleförbrukningen är inte lätt att svara på ligger väl på runt 2l milen kanske, beroende på vad du matar dom med

Helförsäkring på dig på en supra lär väl ligga på runt 20 skulle jag tro, bara att kolla upp.

Turbomotor volvolover
22 januari 2011 · 667 Inlägg

tror försäkringen kan kosta mer.. svindyrt i våran ålder..är sj 19 år och det kostar ganska mkt med helförsäkring på en vanlig bil, och ska man då ha en supra så lär det kosta ganska mkt, du kan ju kolla på olika försäkringars hemsidor vad det skulle kosta.. fast ja kollade nu vade det skulle kosta på mig och de va ca 26k så det var inte så mkt, men är ändå en hel del pengar enligt mig.. fint att ha dom pengarna till att köpa mer däck wink

Marcus_89 skrev:

peegee skrev:
En orginal vänsterstyrd Supra mkiv kostar ju samma (eller mer) än en fräsch seriöst trimmad (vänsterstyrd) S2 på ca 500hk, uppdaterad med stora bromsar, coil-overs, hårdare bussningar mm ...dvs de bilarna är inte så jämförbara wink

Precis ska man ha en vänsterstyrd så blir det dyyyrt tongue

Bränsleförbrukningen är inte lätt att svara på ligger väl på runt 2l milen kanske, beroende på vad du matar dom med

Helförsäkring på dig på en supra lär väl ligga på runt 20 skulle jag tro, bara att kolla upp.

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Marcus_89 Biltokig elektriker
22 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Det är helt sjuka summor för bara en försäkring tongue

peegee Forummoderator
22 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Se:
https://www.compricer.se/forsakring/bil/

Turbomotor skrev:
tror försäkringen kan kosta mer.. svindyrt i våran ålder..är sj 19 år och det kostar ganska mkt med helförsäkring på en vanlig bil, och ska man då ha en supra så lär det kosta ganska mkt, du kan ju kolla på olika försäkringars hemsidor vad det skulle kosta.. fast ja kollade nu vade det skulle kosta på mig och de va ca 26k så det var inte så mkt, men är ändå en hel del pengar enligt mig.. fint att ha dom pengarna till att köpa mer däck wink

Marcus_89 skrev:

peegee skrev:
En orginal vänsterstyrd Supra mkiv kostar ju samma (eller mer) än en fräsch seriöst trimmad (vänsterstyrd) S2 på ca 500hk, uppdaterad med stora bromsar, coil-overs, hårdare bussningar mm ...dvs de bilarna är inte så jämförbara wink

Precis ska man ha en vänsterstyrd så blir det dyyyrt tongue

Bränsleförbrukningen är inte lätt att svara på ligger väl på runt 2l milen kanske, beroende på vad du matar dom med

Helförsäkring på dig på en supra lär väl ligga på runt 20 skulle jag tro, bara att kolla upp.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
myran Foto/Bilnörd
22 januari 2011 · 1 541 Inlägg

Helt ärligt så är supran en av dom billigare bilarna jag haft o försäkra. betalade 8200kr innan jag flyttade då jag bodde i örebros slum-område. 25år ung.

Skylinen kostade 15k om året. Legnumen 13.

Soppa förbrukningen på supran ligger runt 0.8 lansväg och runt 1.2-1.3 blandad körning. Leker du drar det Massor med den effekten ovansett motor. (brukar snittan mellan 1.2 och 1.4 när jag kör den till o från jobbet och då är jag rätt gasglad.)

I övrigt så är det ju 2 helt olika bilar du ska välja imellan. Ena är en bakhjulsdriven GT bil och andra härstammar ifrån rallyvärden med fyrhjulsdrift.

Låter som du behöver funera på vilken typ av bil du vill ha till o börja med.


(dom S2 avant/S4/RS4 bilar jag kollat försäkring på har alla varit dyrare)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Marcus_89 Biltokig elektriker
22 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Att tillägga är ju att försäkringen blir avsevärt billigare när man har fyllt 25

peegee Forummoderator
23 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Att tillägga är ju att försäkringen blir avsevärt billigare när man har fyllt 25

Nej, den där gränsen är borttagen sen några år men lever kvar som en myt... roll

Nu baseras det istället på antal körkortsår mm... dvs tar du körkort när du år 27 år så blir försäkringen då i princip lika dyr som om du varit 18 år med nytt körkort.
Denna högsta försäkringspremie-nivå får även de som behövt tagit körkort på nytt efter fått det indraget, oavsett hur gammal man är.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Slaylix tratt
23 januari 2011 · 353 Inlägg

peegee skrev:

Marcus_89 skrev:
Att tillägga är ju att försäkringen blir avsevärt billigare när man har fyllt 25

Nej, den där gränsen är borttagen sen några år men lever kvar som en myt... roll

Nu baseras det istället på antal körkortsår mm... dvs tar du körkort när du år 27 år så blir försäkringen då i princip lika dyr som om du varit 18 år med nytt körkort.
Denna högsta försäkringspremie-nivå får även de som behövt tagit körkort på nytt efter fått det indraget, oavsett hur gammal man är.

För att ställa en följdfråga, för mig, som har haft körkortet sen jag var 18, när kommer det bli billigare med försäkring för min del?

Marcus_89 Biltokig elektriker
23 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Ofasen där ser man! Då lärde man sig något nytt smile

peegee Forummoderator
23 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Slaylix skrev:

peegee skrev:

Marcus_89 skrev:
Att tillägga är ju att försäkringen blir avsevärt billigare när man har fyllt 25

Nej, den där gränsen är borttagen sen några år men lever kvar som en myt... roll

Nu baseras det istället på antal körkortsår mm... dvs tar du körkort när du år 27 år så blir försäkringen då i princip lika dyr som om du varit 18 år med nytt körkort.
Denna högsta försäkringspremie-nivå får även de som behövt tagit körkort på nytt efter fått det indraget, oavsett hur gammal man är.

För att ställa en följdfråga, för mig, som har haft körkortet sen jag var 18, när kommer det bli billigare med försäkring för min del?

Nu vill jag inte framstå som en profet inom detta wink
...men det är lite olika från försäkringsbolag till försäkringsbolag... men generellt så sjunker försäkringskostnaden succesivt varje år man har körkort om man inte får nån försäkringsskada och har samma bil & bor kvar på samma adress.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang