Våra knäppa kompisar!

Phaetoon
2 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Hmm. Man ska skilja på psykoser och tvångstankar. Psykoser händer oftast bara någon enstaka gång medan tvångstankar är något som återkommer gång på gång.
Som att du helt enkelt känner dig tvungen att tvätta händerna noggrant varje gång du varit i närheten av ett djur, eller kollar låset på dörren 4-5 gånger bara för att verkligen se om det är låst...

I vilket fall så är det verkligen inte bra att ha en massa psykoser/tvångstankar.
Ni som lider av dylikt borde kanske ta kontakt med en psykolog?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Holme
2 juli 2006 · 1 417 Inlägg

hehe, roliga saker smile Berätta mera big_smile

Lindgren_
2 juli 2006 · 2 644 Inlägg

När ja va lite mindre och va nere och fiska de va världens bakke ner där man fiska.. ja o polarna tänkte undra va som händer om man kastar ner farmors gammla käringcykel ner där.. vi tog största backen skicka ner den sen såg vi att de va en som fiska där nere cykeln träffa lite stenar sen flög precis över gubben som fiska..Har nog aldrig sprungit så mycke och vågade inte fiska där mer de året.. Haha

Johan Lindgren
dusty Living in the fastlane
3 juli 2006 · 2 616 Inlägg

hehe vissa av er verkar ärligt talat vara rätt farliga att möta på vägen tongue

diforce
3 juli 2006 · 279 Inlägg

tvångstankar jaaaaa... hade ett exempel (inte nu längre) när man körde på natten utan annan trafik, blunda 10-15 sec o kolla om man är kvar på vägen.. jag vet sjukt, men va fan lyckades allti med o bara snagga diken...

two lies don´t cancel each other out
Mäki Långsam Perfektionist
3 juli 2006 · 4 800 Inlägg

kan kolla låset på dörren säkert 3ggr på 5 minuter haha, sen måste jag jämt ha nått å fippla med / ha i munnen (förstå mig rätt) så ja brukar ta med en penna! ^^

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Catling Old School Ford
4 juli 2006 · 600 Inlägg

det finns tydligen ett syfte med wireräcken på vägarna när 80% mitt i natten åker och blundar!

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
4 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Hmm, svängde upp i en 4vägskorsning i em, full sula för att inte få arga blickar från bilen bakom(som kom från vänster), dock ganska stor "lucka" att stå på i , kollar 90% backspegeln.. Får stampa till på bromsen för att inte damma in i häcken på bilen framför.. Klarade det.. *med litet tillskott av adrenalin efteråt* Hehe

mysko
4 juli 2006 · 4 Inlägg

äh, det är så små äventyrliga barn är, dom kutar rakt fram och stötet in i väggen, sedan reser dom sig och börjar kuta igen, det är bara när mamma är i närheten som det är någon idé att börja gråta ;d

Rowbean Bilförsäljare på Hörby Bil
4 juli 2006 · 152 Inlägg

Ibland får man sjuka saker på skallen när man tex. cyklar..vet inte varför men de bara är så. Man testar tex. att cykla skit fort i vissa kurvor som är skarpa och fulla av rullgrus osv..skönt att köra i 100+ på en grusväg och släcka ljuset:D

Peugeot 206 S1600 "Nr.005" (2001)
Lindgren_
4 juli 2006 · 2 644 Inlägg

Catling skrev:
det finns tydligen ett syfte med wireräcken på vägarna när 80% mitt i natten åker och blundar!

Hahaha ;D

Johan Lindgren
Zappis Proud Saab 99 Owner
4 juli 2006 · 39 Inlägg

Jag fick för mig att jag skulle testa mina frambromsar i en nerförsbacke på cykeln för ett tag sedan när jag var påväg till jobbet.. Ni kan ju lista ut själva hur det gick hehe tongue

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)
Hee-Maan
4 juli 2006 · 3 113 Inlägg

Zappis skrev:
Jag fick för mig att jag skulle testa mina frambromsar i en nerförsbacke på cykeln för ett tag sedan när jag var påväg till jobbet.. Ni kan ju lista ut själva hur det gick hehe tongue

haha.. jo det är som att se sig det framför sig tongue
hur gick det då? big_smile

Semper Fi
Sharky
4 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Jag kommer fortfarande ihåg min barndomskamrat Svante som bodde i fosterhem uppe i Jämtland (han kom från Stockholm och var allmänt oregerlig). Han bodde i en liten egen stuga på sina fosterföräldrars tomt ca 50 m från "stora vägen".
I högstadiet svarvade han en instickspipa till en militär signalpistol han hade kommit över så att han kunde ladda med hagelammunition.
Hans tvångstanke var att - så fort det kom en timmerbil - ladda, öppna fönstret och försöka pricka timmerlasset.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
__hogberg__
4 juli 2006 · 1 161 Inlägg

ja fick för mej ett tag att ja skulle ta så mycke sats ja bara kunde på min cykel o göra in i en betong sugga big_smile ja flög åt h*****e o cykel knäcktes men de va kul efteråt när man skulle fortsätta cykla o framdrevet gick i backen big_smile

Izual
4 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Back in the days när jag å farfar var ung wink så var jag ute på moppen en sväng, skulle åka till en kompis.
Sista 50 meterna är det nedförsbacke så jag fick den brighta iden att stänga av moppen dra ur nyckeln och stoppa den i fickan.

När jag släppte högerhanden från styret för att få ner nyckeln i fickan så tappade jag förstås nyckeln varpå jag tvärnöp vänster bromshantag (frambromsen)

Vips så slog jag en halv volt och landade tilsammans med moppen mitt på vägen, detta resulterade i ungefär 2 löpmeter plåster pga alla skrapsår jag fick.

Holme
4 juli 2006 · 1 417 Inlägg

Izual skrev:
Back in the days när jag å farfar var ung wink så var jag ute på moppen en sväng, skulle åka till en kompis.
Sista 50 meterna är det nedförsbacke så jag fick den brighta iden att stänga av moppen dra ur nyckeln och stoppa den i fickan.

När jag släppte högerhanden från styret för att få ner nyckeln i fickan så tappade jag förstås nyckeln varpå jag tvärnöp vänster bromshantag (frambromsen)

Vips så slog jag en halv volt och landade tilsammans med moppen mitt på vägen, detta resulterade i ungefär 2 löpmeter plåster pga alla skrapsår jag fick.

hahahah big_smile Klockrent big_smile

Hee-Maan
4 juli 2006 · 3 113 Inlägg

Izual skrev:
Back in the days när jag å farfar var ung wink så var jag ute på moppen en sväng, skulle åka till en kompis...

Skickligt haha. Det var dagens big_smile

Semper Fi
Saabdajw
4 juli 2006 · 199 Inlägg

Catling skrev:
det finns tydligen ett syfte med wireräcken på vägarna när 80% mitt i natten åker och blundar!

haha.big_smile

GrebyAxel
4 juli 2006 · 524 Inlägg

Fan va normal och FRISK jag känner mej när man läser de här...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang