Val av intercooler till volvo 940

David_G
10 februari 2011 · 97 Inlägg

Tja.. cool
Jag ska köpa en aluintercooler till 940in.. var inne o kollade på klracing.se där de hade modellanpassade för AC. Det finns två olika till min. 60mm och 70 mm bredd. gör det någon större skillnad? priset kvittar.. hur påverkas spooluppen? för/nackdelar mellan sorlekarna. Jag kör på ca 1,3 bar med ett 16t org agg..  själv så känns 70mm overkill då den är för höga effekter upp till 750hk....

Är det några erfarna där ute som kan? tongue

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
schnauz
10 februari 2011 · 1 758 Inlägg

Ska du inte ladda mer än så ska du klara dig gott och väl på den mindre varianten.
Angående spool-up så är det ju förstås så att ett större system tar längre tid att "fylla" och har större tröghet när det är fullt. MEN om man räknar på flödet i insugssystemet så inser man ganska snabbt att några liter hit eller dit varken gör från eller till.

M_Ivansson
13 februari 2011 · 8 Inlägg

Alltid gott med en stor ic wink Jag har den stora :-P

David_G
13 februari 2011 · 97 Inlägg

M_Ivansson skrev:
Alltid gott med en stor ic wink Jag har den stora :-P

kan tänka mig det tongue men har ju bara 16t agg... hmm .... lite sugen på lillebrossan till ditt agg, TB-58 tongue då borde det ju sitta fint med den stora IC:n smile

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
M_Ivansson
13 februari 2011 · 8 Inlägg

Jo, annars köper du en tb60 direkt smile Är ju bra en 1000 lapp dyrare. Så bygger du ett fräckt grenrör till detta smile Så får du ladd runt 3500 som på min smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang