Hur gamla var ni när ni flyttade hemifrån?

sleepyoh
28 februari 2011 · 1 319 Inlägg

Ja som topic säger, Hur gamla var ni?

Jag ska själv flytta in i en etta på 29kvm på tisdag. förstahandskontrakt och hyresrätt.
jag själv är 19 år förövrigt.

Känns ju riktigt surrealistiskt måste jag säga, inte riktigt greppat hela grejen än, även om man förberett sig.
Hur gick det för er?

_----------'
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
28 februari 2011 · 455 Inlägg

Jag flyttade till en 2a på 55kvm när jag var 21 eller 22, det var då jag fick fast arbete.
Var inga problem alls, var skönt att komma hemifrån och klara sig själv.

Är du bara förberedd och medveten om att allting kostar pengar så ska det nog fungera ska du se smile

Pontus1991
28 februari 2011 · 423 Inlägg

Är 19 jag med och bor fortfarande hemma, flyttar dock till hösten när jag ska plugga vidare.

IceEyes Varningar: För många..
28 februari 2011 · 2 552 Inlägg

Är 25 och bor fortfarande hemma.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
aha_100
28 februari 2011 · 535 Inlägg

21 år

Seth
28 februari 2011 · 3 354 Inlägg

1a gången var jag 17 bodde borta i en lägenhet när jag läste flyttade hem när jag var 19. nu e jag 22 o planerar att flytta iår

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TyrolerHatt Skogsmålare
28 februari 2011 · 630 Inlägg

flyttade till en 2:a på 60kvm när jag var 24.
jobbade 2år och sparde ihop pengar till allt innan jag flyttade.

Slamd
28 februari 2011 · 185 Inlägg

Jag var 21 när jag flyttade med mitt ex till en 1a på 23kvm. Lite trångt men billigt som satan smile

BMW 330Ci Individual "Maggie" (2002)
Roos
28 februari 2011 ·

Var 16 när jag flyttade hemifrån. Var sådär att börja ta hand om allt man sluppit innan haha smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 februari 2011 · 10 427 Inlägg

20½ wink Bor kvar i samma lägenhet än 5-6 år senare. yikes

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
28 februari 2011 · 3 068 Inlägg

Var 16 och skulle börja gymnasiet. Valde ett program som inte fanns i hemkommunen för att slippa plugga där. Tog över syrrans 1:a då hon ändå skulle flytta till skåne för att plugga.

Marticus Meldem
28 februari 2011 · 917 Inlägg

var och är 19 när jag flyttade hemmifrån!

Bor idag i en 22kvm "villa" med sambon och hund. Separat kök, vardagsrum, hall, badrum och sovloft (försök klura ut i huvudet hur den planlösningen ser ut! wink ), Trångt, mysigt och väldigt billigt! We like smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Andromeda Rumpmas
28 februari 2011 · 3 860 Inlägg

19 år gammal ryckte jag in i lumpen, och 20 år gammal flyttade jag in i min första egna lya.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Nitrometanskada Gött mos
28 februari 2011 · 1 096 Inlägg

Jag är 21, bor hemma. Väntar med flytt hemifrån tills jag har en fast anställning. Många i trakten och i min ålder som stressar hemifrån och hamnar i pisstradiga lägenheter i ännu mögigare områden.. Jag har inte bråttom, jag trivs hemma men man vill samtidigt skapa sig något eget smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
gutfucker Norrlänning
28 februari 2011 · 643 Inlägg

Ptja, gjorde ju lumpen när jag var 19, räknas kanske inte, men man var ju knappt aldrig hemma wink

I övrigt så bor jag fortfarande hemma, är 21 år. Letar dock frenetiskt efter boende.

Hamilton
28 februari 2011 · 8 868 Inlägg

Ni som fortfarande bor hemma varför svarar ni i tråden då frågan är "Hur gamla var ni när ni flyttade hemifrån"

Som svar i ämnet så var jag 17 när jag flytta och det var för 30år sedan.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
ZonaX Svetsare
28 februari 2011 · 3 150 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Jag är 21, bor hemma. Väntar med flytt hemifrån tills jag har en fast anställning. Många i trakten och i min ålder som stressar hemifrån och hamnar i pisstradiga lägenheter i ännu mögigare områden.. Jag har inte bråttom, jag trivs hemma men man vill samtidigt skapa sig något eget smile

Exakt samma som för mig!  Fyller 21 i Juni.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Martin 9-3 Fisketokig
28 februari 2011 · 2 997 Inlägg

Flyttade ut vid 19år. hade då startat egen firma sedan jag var 18 så inkomst fanns.

Hade flyttat ut ett år tidigare om kåken varit ledig. (vi hyrde ut den) Att bo i lägenhet var inget alternativ, fy f*n vilken skräck.

Kåken är på ca 130kvm och genom att den tillhör familjen finns inga lån så betalar jag och sambon självkostnadspris samt att jag brukar jobba extra åt pappa för att reducera kostnaderna då han står för alla fastigheter som finns...

Tack vare detta ska vi ta tillfället i akt och spara hårt nu när vi kan och sedan bygga nytt och helt eget om några år utan behöva låna så mycket om ens nåt.

Senast redigerat av Martin 9-3 (28 februari 2011)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mercabruden
28 februari 2011 · 58 Inlägg

Jag var 16 när jag flyttade hemifrånbig_smile De va grymt skönt att flytta hemifrån man får ju göra lite som man vill då, men nu när jag bott själv 1,5 år då börjar de faktiskt bli ganska tråkigt allt de man måste göra som att städa, diska och massa annat är verkligen tråkigt nu. Men skulle ändå inte kunna tänka mig flytta hem men skulle gärna va trevligt med någon som flytta in men blir som trångt att bo två i en 1a på 40kvm. Så man får försöka klara sig att bo själv nått år till...smile

BMW 320i "Tim" (2002)
Billy__bob
28 februari 2011 · 496 Inlägg

Var 17 när jag flyttade till min sambo, bodde där i ca 2år och flyttade efter det till en lägenhet med henne på 52kvadrat.
Vill dock inte bo i lägenhet längre fram utan vill såklart ha hus då smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang