Nä men Henrik nu förstår jag dig inte...
Jag har ju hela tiden hävdat att han verkar ha varit skitseriös som lagat bilen med "apskit" då fort det funnits möjlighet till det.
Exempel på områden man tydligen kan använda detta som alternativ lösning istället för att göra något rätt ifrån början.
1: Framblinkers (Fäste sprucket)
2. Sidoblinkers (Fäste sprucket)
3. Sidolister (clips trasiga)
4. Dörrlister (clips trasiga)
5. solfilm på sidorutorna (Satt tydligen inge bra med orginal klistret)
Om man då räknar lite snabbt på vad ett par beg fram blinkers kan kosta... 100?, sidoblinkers - 20kr till närmaste skrotens fikakassa, clips till lister - gratis, du får dem tillsammans med sidoblinkerserna då du far på skroten.
Ja kort och konsist så sparade han in ca 120 kr på att bygga bilen med trasiga grejer och kleta fast dem... Skitseriöst. Låt säga att han köper blinkerserna på skroten oxå, då hade han säkert fått allt för 100:- till fikakassan, för ingen skrot ids ta och bokföra så pass små summor.
Låt se här, vad kan man få för 100:- en pizza och 1,5L cola? Eller en bil som faktiskt varit frächare?
Sne kan vi ju fortsätta med hur den här fruktansvärt duktiga plåtslagaren har lagat bakre hjulhuset på förarsidan. det va rost där som troligen va synlig, så han kapade bort den, la en plåt och svetsade dit den.. OK detta låter seriöst, visst... men en plåtslagare hade kanske kunnat böja till plåten oxå och inte bara lagt en rak plåt som sticker ut längst hjulhuskanten. Och sen det här med att svetsa fast den. Visst den sitter fast, men att han inte ens brytt sig om att se till att det är tät in till coupéen är ju ett rent skämt. bredvid plåten som är ditsvetsad så är det hål rakt in.. Inget stort visserligen, ca 0.5mm brett men 4 cm långt.... Hur missade han det? det gjorde han nog inte, han sket i det.. för han lyckades oxå missa att på andra sidan samma hjulhuskant så va det 1x2cm stort rosthål in till coupéen.
Lugn ni, vi är inte klar med kvällens äventyr på fixus. Vi fann även det fina ventilationshålet på ca 7-8cm x 4-5cm som stötfångaren bak skulle suttit fast i på förarsidan. Rosthål undrar ni? Nej då det är inte ett rosthål i den storleken, då räknas det som krater!
Sedan har vi främre motorkudden som byttes idag, den va inte bara dålig, den kommer numera stå som monument i garaget för att påminna oss om hur motorn utan större problem hade kunnat göra frivolter under huven om den känt för det.
Vi har även ett avgassystem, som vi trodde vibrerade emot karossen pga den fruktansvärt välbevarade motorkudden, men så va inte fallet, det visade sig att det va knäckt på 2 ställen, framför katten vid flexröret, visst känt hos alla att det händer alal flexrör att de rostar av, men nu va det inte själva flexröret som gett upp utan hans "svets" eller vad man nu skall ha kallat det, som rostat av. och precis bakom katten så sitter det en skarv, skarvar brukar man ju montera ett avgasklammer på, men detta har inte blivit gjort. därför har hela systemet hängt som ett V och vilat på balken.
Han har även plockat bort främre ljuddämparen, jag ser absolut inget fel i att göra en sådan sak, menar jag gillar hur bilarna har lite ljud ur systemet och inte bara låter som ett flytande moln som kommer efter vägen. men då han har ersatt ljuddämparen med en rör reducering så att avgasystemet blir smalt justy där ljuddämparen skulle ha suttit så inser man ju att killen är inte bara dumsnål då han inte ens tar sig råd att ersätta trasiga clips, han verkar inte heller ha kunnat ordna fram ett passande rör för att ersätta ljuddämparen, utan tog det första bästa han hittade i sin skrothög utanför vardagsrummet.
Skall vi fortsätta med att diskutera hur rosten som han faktiskt har sett över redan har kommit tillbaka på vänster flygel bak. eller hur golvet har rediga rosthål runt nästan varenda dränering. Visst även här e det vanligt att rosten kommer, men han visar så stolt upp i sin profil hur han har rostlagat och fixat med sin gamla mk3'a men han har inte kunnat ordna ett enda fel som inte verkar ha varit synligt ifrån utsidan då man gått runt bilen.
Nä Burning. jag anser att du dömmer honom på falska grunder... han är skitseriös att handla bil av.. Jag skulle lätt rekomendera honom för alla som vill spendera mycket pengar för en bil av lågt värde med mängder av mer eller mindre dolda fel. och för dem som vill ha vinterhalvåren sysselsatta med reparationer efter att en plåtslagare har varit framme och byggt bil.
Ja förresten en sista punkt oxå som jag mycket väl kan kommentera då jag ändå håller på.
Persson, en grundlektion då man använder toningsspray. efter 1 flaska per glas så blir det inte mörkare.. För att komma ner till glasen igen då jag skulle ha bort din toning så krävdes det 80's papper på slipmaskin för att nå ner.. seriöst, hade du ens provat blinkerserna mellan alla 40 lager du lagt på med toning?
Och om det nu finns något i min text här som anses som kränkande, då kan jag bara kommentera det med att det är inte kränkande efter att man har sett hur bilen faktiskt är "lagad" av herr'n i fråga.
Och nu till Ontopic:
Tack Jonny och Fixus för att vi fick låna lyft och grejer hos er idag/kväll, och för hjälpen med att byta motorkudden och temporärfixa alla hålen inför att det finns tid för en mer permanent lösning.
Imorgon så kommer troligen de första paketet med grejer ifrån StereoSpecialisten. Då skall vi börja med att bygga bafflar och slutstegslådor, och förhoppningsvis även hinna börja plasta lite. HÄRLIGA TIDER.
Idag lämnades det även in en ansökan till att få ställa ut på 1 maj utställningen här i Örnsköldsvik för att få dema lite och ge möjligheten till att ordna gratis tinnitus till alla över 18 år som vågar sig på en provsittning.
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.