Renovera mina OZ fälgar eller köpa nya!?

Johan_B
26 juli 2006 · 14 Inlägg

Jag har ett par 16" Oz fälgar som satt på när jag köpte bilen. Det är även lågprofilare som sitter på.. Då dessa var relativt kantstötta och allmänt misskötta vill jag renovera dem, men det lär gå på en sisådär 4 loppor fick jag reda på nu när jag kollade upp det. Renovering, riktning, lack och svarvning.

Då kollade jag runt på lite nya fälgar och hittade ett par riktigt coola fälgar på en sajt, men de är 17" och jag vet inte om de passar.. Kan man få plats med ett 17" där det redan pressats ut med 16"?

Vilket är mest värt, renovera oz fälgarna eller köpa nya? Märket på de andra var  OVM - Scorpion 7,0x17...

- JsB

Falkich Telge Drifting Team
26 juli 2006 · 602 Inlägg

Om jag vore du skulle jag köpa nya fälgar, du kanske till och med får plats med 215/35-18" på din bil. Kolla gummihuset, dom är billiga med kolla åxå att fälgarna FINNS! för d kan dom ha lite problem med.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Phaetoon
27 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Jag tycker att 16" ser bra ut på din bil. 17" lär passa, vem behöver gummi liksom? wink
Tycker visserligen att dina OZ-fälgar passar riktigt bra till din bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
WasteGate
27 juli 2006 · 397 Inlägg

Falkich skrev:
Om jag vore du skulle jag köpa nya fälgar, du kanske till och med får plats med 215/35-18" på din bil. Kolla gummihuset, dom är billiga med kolla åxå att fälgarna FINNS! för d kan dom ha lite problem med.

Stämmer!!! Mina tog säkert en och en halv månad för klåparna att skicka.. ring å få det 100% lovat att dem skickar dem, å var hård.. jag var inte det första gången, men om jag beställer igen ska de få höra.. smile

Ony Starmate
27 juli 2006 · 41 Inlägg

Köp nya 16" eller 17"are
eller hitta fina beggade

BMW 325i (1994)
Johan_B
27 juli 2006 · 14 Inlägg

Om man skulle köpa ett par sådan Oz fälgar nya.. vad skulle dem gå på?
sen *lite ny på det här* vet jag inte riktigt vilka dimensioner som gäller osv.. ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang