940 16v turbo

940 16v turbo
  • 112 Följare
  • 265 159 Visningar
  • Projektet avslutat 2 september 2012
allenalle snickare
29 april 2011 · 612 Inlägg

sitter inte den där dumpen lite fel? den ska ju sitta på trycksidan o inte sugsidan,eller har ja fel? tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
_Persson_
29 april 2011 · 571 Inlägg

allenalle skrev:
sitter inte den där dumpen lite fel? den ska ju sitta på trycksidan o inte sugsidan,eller har ja fel? tongue

Nej tror den sitter rätt, är en återcirkulerande. Va ja har sett på andras byggen har dom dumpen typ där hmm
Ska in under i tryckröret också, sen vakumslang till insuget

Senast redigerat av _Persson_ (29 april 2011)

allenalle snickare
29 april 2011 · 612 Inlägg

är det luft ut på dumpen som sitter på sugsidan? annars kommer övertrycket gå igenom turbon o slita på lagret o tillslut kommer den rasa tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
_Persson_
29 april 2011 · 571 Inlägg

allenalle skrev:
är det luft ut på dumpen som sitter på sugsidan? annars kommer övertrycket gå igenom turbon o slita på lagret o tillslut kommer den rasa tongue

Vet inte hur den sitter just på bilden, jo ja vet in i turbon vill ja inte ha de tongue

allenalle snickare
29 april 2011 · 612 Inlägg

va ska du ha för sprut på den eller ska du köra med orginal? smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
_Persson_
29 april 2011 · 571 Inlägg

allenalle skrev:
va ska du ha för sprut på den eller ska du köra med orginal? smile

Ja kör original, men riktigt sugen på å köpa ett nira när andra blocket ska i smile

allenalle snickare
29 april 2011 · 612 Inlägg

ska du inte pröva något piggyback system först inna nira? smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
_Persson_
29 april 2011 · 571 Inlägg

Nej ja vet inte, kanske bättre å satsa fullt på en gång tongue

allenalle snickare
29 april 2011 · 612 Inlägg

http://www.creatix.se/ gå in på tuning/motor och sen elektronik så hittar du mycke gött smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Drift-is-the-shit
30 april 2011 · 548 Inlägg

Trevligt! Du har kört förbi mig i byggfart nu! Jag hann inte få ihop bilen ikväll, trots mek-hjälp av en kompis! hmm

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
Volvox40
30 april 2011 · 777 Inlägg

Dumpen ska sitta mellan IC o insuget på truckröret. sen drar du en slang från dumpen till slangen mellan lmm o turbon. dumpen e ju till för o släppa ut allt överflödigt tryck när spjället stängen så den ska sitta ganska nära spjället. big_smile snyggt bygge!!! TUMMEN UPP!!!

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
_Persson_
30 april 2011 · 571 Inlägg

Drift-is-the-shit skrev:
Trevligt! Du har kört förbi mig i byggfart nu! Jag hann inte få ihop bilen ikväll, trots mek-hjälp av en kompis! hmm

Yes händer lite sakta men säkert, Fan va tråkigt.. Men kan ju inte va mycke kvar nu tongue

_Persson_
30 april 2011 · 571 Inlägg

Volvox40 skrev:
Dumpen ska sitta mellan IC o insuget på truckröret. sen drar du en slang från dumpen till slangen mellan lmm o turbon. dumpen e ju till för o släppa ut allt överflödigt tryck när spjället stängen så den ska sitta ganska nära spjället. big_smile snyggt bygge!!! TUMMEN UPP!!!

Tack kul att du gillart big_smile Förstår hur du menar med dumpen, Men borde ju funka så som jag tänkt också? hmm

Tiiiseen
30 april 2011 · 526 Inlägg

_Persson_ skrev:

Volvox40 skrev:
Dumpen ska sitta mellan IC o insuget på truckröret. sen drar du en slang från dumpen till slangen mellan lmm o turbon. dumpen e ju till för o släppa ut allt överflödigt tryck när spjället stängen så den ska sitta ganska nära spjället. big_smile snyggt bygge!!! TUMMEN UPP!!!

Tack kul att du gillart big_smile Förstår hur du menar med dumpen, Men borde ju funka så som jag tänkt också? hmm

klart de funkar men de är ju inte optimalt ..din bil du gör som du vill fortsätt bygga nu tongue big_smile

_Persson_
30 april 2011 · 571 Inlägg

Tiiiseen skrev:

_Persson_ skrev:

Volvox40 skrev:
Dumpen ska sitta mellan IC o insuget på truckröret. sen drar du en slang från dumpen till slangen mellan lmm o turbon. dumpen e ju till för o släppa ut allt överflödigt tryck när spjället stängen så den ska sitta ganska nära spjället. big_smile snyggt bygge!!! TUMMEN UPP!!!

Tack kul att du gillart big_smile Förstår hur du menar med dumpen, Men borde ju funka så som jag tänkt också? hmm

klart de funkar men de är ju inte optimalt ..din bil du gör som du vill fortsätt bygga nu tongue big_smile

De visar sig, japp ja håller på för fullt wink

Johan-Westin
2 maj 2011 · 56 Inlägg

Härligt! smile jag kapade av tryckröret mellan intercoolern och gas spjället och sen så svetsade jag en slang anslutning på ett alurör som jag satte mellan lmmen och turbon. blir nog provstart för mig imorgon när jag fått hem lite grejor till returen smile

_Persson_
2 maj 2011 · 571 Inlägg

Johan-Westin skrev:
Härligt! smile jag kapade av tryckröret mellan intercoolern och gas spjället och sen så svetsade jag en slang anslutning på ett alurör som jag satte mellan lmmen och turbon. blir nog provstart för mig imorgon när jag fått hem lite grejor till returen smile

Okej jo de finns lite olika altenativ å välja på tongue Fan va fint! får min AN koppling imorgon, ska fixa lite slang å slangklämmor också sen ska den nog kunna gå å starta. Fast måste vänta på min bakaxel innan ja kan provköra sad

_Persson_
3 maj 2011 · 571 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-6d33ae7954f57ed21758cf4bd7eacb7d_large.jpg
Alla rör å slangar på plats! Hade gärna skippat dom röda t kopplingarna, men bara de som fanns i 2,5" mad

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-66391afc10e71341e8ecdb518345b6db_large.jpg
Lite fundersam hur ja ska koppla ihop den här i fuelrailen.. Vet fortfarande in vad de är för nån "klocka" roll
Har inte fått tag på jonas på bakaxel än.... Bakaxeln som fattas för å kunna köra nu sad

allenalle snickare
4 maj 2011 · 612 Inlägg

e inte de där orginal bränsleklocka? då borde den kopplas in innan nya btr:en? rätta mig om ja har fel smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Nygardh
4 maj 2011 · 1 314 Inlägg

Mycket coolt bygge! wink Jäkla fin bil också!

Tummen Upp wink

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295
Volvo 945 LTT "Bruksbilen" (1996)
Volvo 240 "VOC Rallybil" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang