Missnöjd med ett rostfritt grenrör inköpt på nätet

B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

Jag köpte ett rostfritt grenrör “i hög kvalitet “ från jspec.se.
Titta på länken.

http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AI … p;Visn=Std

Men…
Tigsvetsat: Nej… Övertigade gassvetsar. Och hur vet jag det… Jo dom kunde inte ens täcka gassvetsen helt, utan svetsarna var så sneda och krokiga att gassvetsen syntes tydligt.

Kvalitet: NEJ… Svetssprut i rören och kollektorn. Dom hade bränt igenom i kollektorn så det hade runnit svets på insidan… Rören gick in för långt i kollektorn.

Hade varit tvungen att plana flänsarna för att dom var så skeva att packningarna skulle blåsts ut.


https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-e2ad4e14d659058a9a6518af0a496a2a.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-7dfe0cda50474a8f9d00c45ffc38fc9f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-299fd718e46caa0d54adcf8928a59991.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-e908dcdec13d5c6c674b1b665662a33f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-a483f240e6d6ddb2bc65fcc30c73269a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-fcc00c37a30a304c977423b30b4bbb55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-9a39a9e505b2d147f8f0e32232432994.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56749/56749-958d1fbca43d6cdcbcd502a4b4cd8395.jpg

Senast redigerat av chrizz (15 mars 2011)

Volvo 964 16v B204FT
loudness
15 mars 2011 · 4 554 Inlägg

har du pratat med jspec om de? det är inte bara så att du fått ett dåligt exemplar? smutskastning av ett helt företag bara för en av produkterna de säljer (kanske utan att ens i första hand diskuterat med dem om problemet) är inte alltid bästa sättet att gå tillväga.


dessutom är rubriken ej bra, fixa den annars riskerar tråden att bli låst

RD_87 Skrotsamlare
15 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Vill bara påtala att det där inte är gassvetsar, det är Mig/Mag. Det går nämligen inte att gassvetsa rostfritt, dessutom så ser det inte ut sådär.
Men i övrigt har du ju rätt, ser ut som skit sad

Senast redigerat av RD_87 (15 mars 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

loudness skrev:
har du pratat med jspec om de? det är inte bara så att du fått ett dåligt exemplar? smutskastning av ett helt företag bara för en av produkterna de säljer (kanske utan att ens i första hand diskuterat med dem om problemet) är inte alltid bästa sättet att gå tillväga.


dessutom är rubriken ej bra, fixa den annars riskerar tråden att bli låst

Ja det har jag...
Dom svarade efter 17 dagar.
Och då sa dom att folk mest brukar klaga på att det saknas svetsar.

Volvo 964 16v B204FT
B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

loudness skrev:
har du pratat med jspec om de? det är inte bara så att du fått ett dåligt exemplar? smutskastning av ett helt företag bara för en av produkterna de säljer (kanske utan att ens i första hand diskuterat med dem om problemet) är inte alltid bästa sättet att gå tillväga.


dessutom är rubriken ej bra, fixa den annars riskerar tråden att bli låst

Vet inte hur man fixar rubriken!?

Volvo 964 16v B204FT
Andromeda Rumpmas
15 mars 2011 · 3 860 Inlägg

B204FT skrev:

loudness skrev:
har du pratat med jspec om de? det är inte bara så att du fått ett dåligt exemplar? smutskastning av ett helt företag bara för en av produkterna de säljer (kanske utan att ens i första hand diskuterat med dem om problemet) är inte alltid bästa sättet att gå tillväga.


dessutom är rubriken ej bra, fixa den annars riskerar tråden att bli låst

Vet inte hur man fixar rubriken!?

Redigera ditt första inlägg i tråden, så kan du ändra rubriken där smile

Det ser ut som om de köper grejor gjorda av deltagarna i Lernias svetskurser.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

Andromeda skrev:

B204FT skrev:

loudness skrev:
har du pratat med jspec om de? det är inte bara så att du fått ett dåligt exemplar? smutskastning av ett helt företag bara för en av produkterna de säljer (kanske utan att ens i första hand diskuterat med dem om problemet) är inte alltid bästa sättet att gå tillväga.


dessutom är rubriken ej bra, fixa den annars riskerar tråden att bli låst

Vet inte hur man fixar rubriken!?

Redigera ditt första inlägg i tråden, så kan du ändra rubriken där smile

Det ser ut som om de köper grejor gjorda av deltagarna i Lernias svetskurser.

Tack!

Ja jag vet inte var dom har hittat sina svetsare... Ett ZOO eller nå :-)

Volvo 964 16v B204FT
Erick
15 mars 2011 · 4 767 Inlägg

Inte för att vara sån, men när ska folk lära sej att alla sådana billiga grenrör är ren och skär skit från kina..

Hittade ett grenrör som ser ut precis som det du har köpt på ebay för 570 kr..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-2-2 … 4676wt_939

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
chrizz Administratör
15 mars 2011 · 11 790 Inlägg

Att skapa trådar med rubriker i stil med "varning för företag x" klassar vi som smutskastning, vilket vi inte tillåter i forumet. Det finns alltid fler sidor av varje fal, och det finns alltid nöjda och även missnöjda kunder vilket nog alla företagare vet. Vi föreslår att man alltid kontaktar företaget ifråga först, och inte hänger ut dem på det här viset i forumet.

Jag har redigerat förstainlägget åt trådskaparen, och i nuläget får tråden ligga kvar...

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

chrizz skrev:
Att skapa trådar med rubriker i stil med "varning för företag x" klassar vi som smutskastning, vilket vi inte tillåter i forumet. Det finns alltid fler sidor av varje fal, och det finns alltid nöjda och även missnöjda kunder vilket nog alla företagare vet. Vi föreslår att man alltid kontaktar företaget ifråga först, och inte hänger ut dem på det här viset i forumet.

Jag har redigerat förstainlägget åt trådskaparen, och i nuläget får tråden ligga kvar...

Mvh

Som sagt...
Jag har pratat med dom.

Volvo 964 16v B204FT
Andromeda Rumpmas
15 mars 2011 · 3 860 Inlägg

chrizz skrev:
Att skapa trådar med rubriker i stil med "varning för företag x" klassar vi som smutskastning, vilket vi inte tillåter i forumet. Det finns alltid fler sidor av varje fal, och det finns alltid nöjda och även missnöjda kunder vilket nog alla företagare vet. Vi föreslår att man alltid kontaktar företaget ifråga först, och inte hänger ut dem på det här viset i forumet.

Jag har redigerat förstainlägget åt trådskaparen, och i nuläget får tråden ligga kvar...

Mvh

Hur nöjd skulle du kunna vara med den produkten? I det här fallet är produkten skräp helt enkelt, kan inte finnas någon som är nöjd med den, eller ens lyckats montera den som sagt.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
DalleRacing
15 mars 2011 · 1 738 Inlägg

Bra tråd, tycker såna här trådar är dom bästa på garaget! Ska köpa ett likadant själv från j-spec, men nu då ska jag tänka om. Hoppas dom har lite exempel på elmia så man får se hur de ser ut smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
chrizz Administratör
15 mars 2011 · 11 790 Inlägg

Andromeda skrev:

chrizz skrev:
Att skapa trådar med rubriker i stil med "varning för företag x" klassar vi som smutskastning, vilket vi inte tillåter i forumet. Det finns alltid fler sidor av varje fal, och det finns alltid nöjda och även missnöjda kunder vilket nog alla företagare vet. Vi föreslår att man alltid kontaktar företaget ifråga först, och inte hänger ut dem på det här viset i forumet.

Jag har redigerat förstainlägget åt trådskaparen, och i nuläget får tråden ligga kvar...

Mvh

Hur nöjd skulle du kunna vara med den produkten? I det här fallet är produkten skräp helt enkelt, kan inte finnas någon som är nöjd med den, eller ens lyckats montera den som sagt.

Det är irrelevant, och handlar inte om det ens. Tråden som sådan är ju OK nu, men med rubriken "Varning!!!" är den inte det... all good än så länge alltså.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
B204FT
15 mars 2011 · 65 Inlägg

M_Broberg skrev:
har du tagit striden mer med företaget och skickat bilder p dina synpunkter?

Jo jag sa att jag kunde fixa det som var fel...
Och alla bilder som jag visar här har dom sett.
Men då ville jag ha 1000:- tillbaka men det blev ett nej.
Med tanke på att det inte går att sälja till nån annan så tycker jag det var ett bra bud.
Nu har jag skickat tillbaka det.

Bara tur att jag granskade noga!!!
Annars så hade min Garrett/kkk hybrid för 10.000:- varit död.

Senast redigerat av B204FT (15 mars 2011)

Volvo 964 16v B204FT
Turbocab
15 mars 2011 · 83 Inlägg

Konsumentlagen måste ju gälla och du har ju rätt till det produkten lovar, eller retur och pengarna till baks. Men av någon anledning verkar ju just bilbranschen vara den bransch där leverantörer notoriskt strular och krånglar med sånt här, eller är omöjliga få tag på. Trist.

Offtopic så såg det Kina-grenrör jag köpte från Speedparts till min Saab helt fantastiskt ut i jämförelse, dock var inte passformen 100% där heller faktiskt. Made in China = made with less quality. Så enkelt är det i min värld. Bra grejor kostar.

zedthepunk Rocknroller
15 mars 2011 · 296 Inlägg

Köpte extraktor rör från tillbilen.se där var det riktigt bra kvalité faktiskt ritkigt TIGsvetsat och allt det ända som va lite dåligt var att lambdasonden inte fick plats i hålet så fick slipa upp lite försiktigt och gänga om smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Woojen
15 mars 2011 · 1 101 Inlägg

Att köpa kina grenrör är lite som att köpa en lott smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Andromeda Rumpmas
15 mars 2011 · 3 860 Inlägg

chrizz skrev:

Andromeda skrev:

chrizz skrev:
Att skapa trådar med rubriker i stil med "varning för företag x" klassar vi som smutskastning, vilket vi inte tillåter i forumet. Det finns alltid fler sidor av varje fal, och det finns alltid nöjda och även missnöjda kunder vilket nog alla företagare vet. Vi föreslår att man alltid kontaktar företaget ifråga först, och inte hänger ut dem på det här viset i forumet.

Jag har redigerat förstainlägget åt trådskaparen, och i nuläget får tråden ligga kvar...

Mvh

Hur nöjd skulle du kunna vara med den produkten? I det här fallet är produkten skräp helt enkelt, kan inte finnas någon som är nöjd med den, eller ens lyckats montera den som sagt.

Det är irrelevant, och handlar inte om det ens. Tråden som sådan är ju OK nu, men med rubriken "Varning!!!" är den inte det... all good än så länge alltså.

Mvh

Varför då ens kommentera att det finns flera synvinklar i fallet, när det omöjligt kan finnas något försvar för produkten och TS omöjligt kan ses som en kräsen och gnällig kund? Det finns ju bara en synvinkel, man har skickat en felaktig produkt. Och svarar sedan TS att "ojdå, vanligtvis brukar det bara saknas svetsar..."

Det är ju ganska uppseendeväckande för en produkt man själva tycker håller "hög kvalitet" och det är bara bra att folk får reda på det.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Busgrabb Rejsa ?
15 mars 2011 · 2 959 Inlägg

RD_87 skrev:
Vill bara påtala att det där inte är gassvetsar, det är Mig/Mag. Det går nämligen inte att gassvetsa rostfritt, dessutom så ser det inte ut sådär.
Men i övrigt har du ju rätt, ser ut som skit sad

Det är inte Mig/Mag, det är tiggat.

Autotech
BMW 335D (2008)
G-sson
15 mars 2011 · 612 Inlägg

RD_87 skrev:
Vill bara påtala att det där inte är gassvetsar, det är Mig/Mag. Det går nämligen inte att gassvetsa rostfritt, dessutom så ser det inte ut sådär.

Går utmärkt att gassvetsa rostfritt.
http://www.youtube.com/watch?v=pLlmQVB0 … mp;index=4

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang