Liten rapp bil?

robba91
2 april 2011 · 376 Inlägg

Tjena! är ute efter en ny bil o vill ha något billigt o bra.
Som rubriken säger så är jag ute efter en liten bil men som ändå har lite drag i sig och kosta max ca 10k Bor i Uppsala så gärna runt där me..

Bilar ja har tänkt på är:

Subaru trendy 4x4
Nissan Sunny
Nissan micra
Golf mk1 eller 2

Så vad har ni för erfarenheter av mindre bilar?
Gärna något som kan turbokonventeras oxå!

Senast redigerat av robba91 (2 april 2011)

TeedasT 100% ninja
2 april 2011 · 342 Inlägg

är ju inte många av dessa bilar som är särskilt rappa? möjligtvis golf 1an, om det är en gti.. 205 GTi är helt klart den bästa bilen i detta segmentet. så försök få tag på en sånn.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
robba91
2 april 2011 · 376 Inlägg

nja ja vet inte har aldrig provat någon av dom smile
Förutom golf då..
Så 205an är alltså rapp? sånnafall kanske man ska spana runt lite efter en sån big_smile
Tack för svaret!

TeedasT 100% ninja
2 april 2011 · 342 Inlägg

robba91 skrev:
nja ja vet inte har aldrig provat någon av dom smile
Förutom golf då..
Så 205an är alltså rapp? sånnafall kanske man ska spana runt lite efter en sån big_smile
Tack för svaret!

ja, om det är en GTI annars är det en dötrött slö fransk snigel. som allt annat som inte har fräcka bokstäver bakom sig. men just 205 GTI är lovprisad för sina otroliga vägegenskaper. 1.9an är såklart det du borde satsa på, de tidiga gtierna hade 1.6l motor. kul den med, men inte lika bra.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
robba91
2 april 2011 · 376 Inlägg

hehe, de låter lovande! hitta några på blocket för ett rimligt pris me big_smile

UrPeppe Lastbilsbyggare
2 april 2011 · 389 Inlägg

renault 5 gte är en annan ganska pigg bil o dom kostar inte så mycket heller

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 april 2011 · 17 559 Inlägg

Golf mk1 GTi med "bara" 110 hk är kul! Kanske klarat åren lite bättre än Pegan?
En Golf mk1 fanns också som GLS:

Micran, Trendyn och Sunnyn kan du glömma. En kompis hade en Sunny GTi ca 90:a?. Pinsamt trött.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
XdanneX
2 april 2011 · 151 Inlägg

Mazda 323 1,8 doch 131hk

Har haft två stycken själv och sen går de lätt att turbokonventeras. Då mazda GTR har nästan samma motor men med turbo.

FLindgren
2 april 2011 · 5 089 Inlägg

Golf vr6 framhjulsdriven.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Muttley
2 april 2011 ·

opel corsa är en kvick bil för sin storlek. men med en topphastighet på 160 blås, men man vill inte köra fortare med en sådan.

Presidento Of World
2 april 2011 · 3 332 Inlägg

Corsa 1,6 big_smile 105hk , lätt som tusan :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Bad_droidboy
2 april 2011 · 15 Inlägg

Fiat Uno Turbo(om du hittar någon) verkar vara en rolig leksak.
Renault Clio 16v men de ä'r också svårfunna.
Kanske om du har tur kan du hitta en alfa 33:a också men säkraste kortet om du ska hitta och köpa är väl antagligen 205gti

camaro67 Meister
2 april 2011 · 6 763 Inlägg

Jag blev förvånad över hur pigg min Skoda Felicia faktiskt är. 1.6:a men det skuttar iväg ganska bra ändå tycker jag. Samma bil som Polo fast billigare big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
robba91
2 april 2011 · 376 Inlägg

Tack för alla svar! Blir troligtvis att man åker o kollar på en pegga 205 GTI idag big_smile

Skaune
2 april 2011 ·

Bullet--- skrev:
Honda civic 92-95 är ju typ synonym med liten och rapp wink Går även billigt smile

jo visst, och väldigt kända för att rosta satan och va lite tråkiga i växellådorna! wink lite skrap här, lite skrap där i synkringarna! wink

Fimp3n Random
2 april 2011 · 480 Inlägg

robba91 skrev:
Tack för alla svar! Blir troligtvis att man åker o kollar på en pegga 205 GTI idag big_smile

Tips läs: http://www.peugeot-sport-club.com/kopgu … e.php?id=1 den först. Finns en del "vanliga" strul med just 205:an. Bakaxeln osv. Ta inte en som är äldre än -89. Dom som är äldre rostar som fan och har "bara" 105hk, Mot dom som är -89+ som har 122hk.

Edit: Och när du provkör. Mes kör inte. Utan dra på ordentligt. Dom brukar gå rätt hårt.

Senast redigerat av Fimp3n (2 april 2011)

Skaune
2 april 2011 ·

Bullet--- skrev:

Polestar skrev:

Bullet--- skrev:
Honda civic 92-95 är ju typ synonym med liten och rapp wink Går även billigt smile

jo visst, och väldigt kända för att rosta satan och va lite tråkiga i växellådorna! wink lite skrap här, lite skrap där i synkringarna! wink

rost i bakskärmarna och bagageluckan är bättre än rost under bilen vilket dem inte har wink
Men angående växellådorna är det av en enkel grej, människor slarvar med oljebytena tongue Och egentligen, hur svårt är det att få tag på en låda till en civic om nu den skulle strula tongue

nej, du har rätt, dom små jäklarna e tillförlitliga allt som oftast oxå. men jag väljer hellre en bil som är rostfri under och utanpå! wink sen ang vxl lådsbytet, då e ju risken att du får en likadan låda om du tar från skroten! ;9 fast man ska ju inte inbilla sig att alla lådorna e kassa, för så e ju inte fallet! HB:n går att göra riktigt snygg, även den något ovanligare coupén! sedanen går helt bort, ful som stryk!

Men TS verkar vilja ha en 205 gti, ja då får jag nog säga att jag personligen hellre hade tatt civicen alla dar i veckan, snyggare, bättre kvalitet även om den rostar, hitta du en med rätt motor så minst lika rapp!
Men de e ju bara jag! wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 april 2011 · 17 559 Inlägg

Bullet--- skrev:

Polestar skrev:

Bullet--- skrev:

rost i bakskärmarna och bagageluckan är bättre än rost under bilen vilket dem inte har wink
Men angående växellådorna är det av en enkel grej, människor slarvar med oljebytena tongue Och egentligen, hur svårt är det att få tag på en låda till en civic om nu den skulle strula tongue

nej, du har rätt, dom små jäklarna e tillförlitliga allt som oftast oxå. men jag väljer hellre en bil som är rostfri under och utanpå! wink sen ang vxl lådsbytet, då e ju risken att du får en likadan låda om du tar från skroten! ;9 fast man ska ju inte inbilla sig att alla lådorna e kassa, för så e ju inte fallet! HB:n går att göra riktigt snygg, även den något ovanligare coupén! sedanen går helt bort, ful som stryk!

Men TS verkar vilja ha en 205 gti, ja då får jag nog säga att jag personligen hellre hade tatt civicen alla dar i veckan, snyggare, bättre kvalitet även om den rostar, hitta du en med rätt motor så minst lika rapp!
Men de e ju bara jag! wink

Kan inte göra annat än att hålla med:)
Sedanen är jävligt ful som original, men det finns få som jag sett som varit jävligt snygga.

På tal om turbo konv. som togs upp i tråden så hade en kompis just en 205 Gti modell åttiotal som han eftermonterade en turbo på. Den gick så klart som ett skållat troll! I ungefär en vecka... Sen brann den upp! Vet inte hur det gick med försäkringen men han sa "Aldrig mer sen sån" så jag antar att tubron ställde till det lite i försäkringsfrågan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tschagerlund
3 april 2011 · 133 Inlägg

Vet inte vad du direkt har för krav på bilen, men kanske en Honda del Sol? Väger ingenting, går som tusan och det känns som att köra en j**vla gocart! smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
FordRSC Los geht's, Schumacher
3 april 2011 · 1 510 Inlägg

Skippa Nissan Sunny, varför? Räcker med att kika 7 sek i detta klipp tongue

http://www.youtube.com/watch?v=pwIbpVkxLKc lol

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang