Liten rapp bil?

Skaune
3 april 2011 ·

FordRSC skrev:
Skippa Nissan Sunny, varför? Räcker med att kika 7 sek i detta klipp tongue

http://www.youtube.com/watch?v=pwIbpVkxLKc lol

damn! de va längesen som jeremy hade samma frilla som james may! lol

_Jonex_ Byggare Behm
3 april 2011 · 562 Inlägg

Skulle aldrig rekommendera någon att köpa en gammal Pegutt , dom har gjort sitt när dom är såhär gamla.

Mitt tips är iaf Corolla Gti ( CS ) -88 och framåt , enda felet med dom är att dom rostar men det är ju hyffsat enkelt att se. Maskinellt är dom väldigt säkra och varvar som tok. Riktigt roliga på krokvägar.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
robba91
3 april 2011 · 376 Inlägg

Köpte mig en 205a igår smile Följde även guiden nån la upp o den hade absolut inga problem! Drog till o me en Volvo v70 T5 som titta lite snett på oss :p

Gillar modellen men peugeot är nå nytt smile får väl se hur de går hehe..

Tack för alla tips!

Skaune
3 april 2011 ·

robba91 skrev:
Köpte mig en 205a igår smile Följde även guiden nån la upp o den hade absolut inga problem! Drog till o me en Volvo v70 T5 som titta lite snett på oss :p

Gillar modellen men peugeot är nå nytt smile får väl se hur de går hehe..

Tack för alla tips!

hahahaha att den skulle dra en v70 t5a skulle jag vilja se!!! lol
förövrigt, inte mitt försdtahandsval, men stort grattis till din nya bil ändå!

Senast redigerat av Polestar (3 april 2011)

robba91
3 april 2011 · 376 Inlägg

Ja e fullt allvarlig drog en t5a igår big_smile den va ganska stylad så tror inte de va någe gjort me den .. :p

_Jonex_ Byggare Behm
3 april 2011 · 562 Inlägg

robba91 skrev:
Ja e fullt allvarlig drog en t5a igår big_smile den va ganska stylad så tror inte de va någe gjort me den .. :p

Snarare så att den t5´n inte är omskött maskinellt som den ska.  Ett glappande tryckrör kan ju göra en turbo lika slö som en påse jordnötter.

Jaja, grattis till bilköp, det är alltid kul.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
robba91
3 april 2011 · 376 Inlägg

Möjligt ja vet ingenting om den bilen förutom att den såg bra ut :p men ifrån honom körde ja smile tack så mycket! är riktigt nöjd hittils ! big_smile

Fimp3n Random
3 april 2011 · 480 Inlägg

205:an är en sjukt rolig bil när det svänger. Tror det är mycket möjligt att han drog en t5:a.

Vill man ha ännu roligare så hinka i en mi16 motor så har du ca 150häst på runt 900kg. Du gör det över helgen smile

robba91
7 april 2011 · 376 Inlägg

Fimp3n skrev:
205:an är en sjukt rolig bil när det svänger. Tror det är mycket möjligt att han drog en t5:a.

Vill man ha ännu roligare så hinka i en mi16 motor så har du ca 150häst på runt 900kg. Du gör det över helgen smile

Har märkt de! sjukt skön körkänsla i 205an.. o håller på letar lite efter en mi16 motor nu så får se vad som händer smile

robba91
7 april 2011 · 376 Inlägg

jonnielahti skrev:
en kompis hade dragit en 940 turbo chippad till 220hk med sin 205gti så att t5an blivit ärligt frånåkt är ingen omöjlighet! 205an väger ju fan under 900kg tongue

De e sjukt va dom går! o ja kan förstå att man inte tror så om en gammal pegga 205a.. men bryr mig inte direkt om folk inte tror på de, ja o en polare såg de me egna ögon så smile

Rquired Allmänt envis
7 april 2011 · 12 512 Inlägg

robba91 skrev:

jonnielahti skrev:
en kompis hade dragit en 940 turbo chippad till 220hk med sin 205gti så att t5an blivit ärligt frånåkt är ingen omöjlighet! 205an väger ju fan under 900kg tongue

De e sjukt va dom går! o ja kan förstå att man inte tror så om en gammal pegga 205a.. men bryr mig inte direkt om folk inte tror på de, ja o en polare såg de me egna ögon så smile

V70 är en väldig massa som skall iväg, med mycket effekt som ett par stackarns framhjul har fått den övermäktiga uppgiften att föra ner i marken. Visst uppe i fart tror jag inte din GTI har en chans men vid ett rödljus bör Volvon inte hinna med om du sköter dina kort rätt. Grattis till köpet, en fin gammal klassiker är det! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
te_wik Forummoderator
7 april 2011 · 12 813 Inlägg

Har en Toyota Starlet Sport (1.3l 12V med 74 hk). Väger 720kg om jag inte minns fel.
Inte många normala bilar som hänger med den 0-80 wink Svårt att få fäste dock med 155'or cool



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
KHRacing
7 april 2011 ·

Tschagerlund skrev:
Vet inte vad du direkt har för krav på bilen, men kanske en Honda del Sol? Väger ingenting, går som tusan och det känns som att köra en j**vla gocart! smile

"mkt" tyngre än en vanlig civic dock med samma motor

caromania Forummoderator
7 april 2011 · 9 296 Inlägg

te_wik skrev:
Har en Toyota Starlet Sport (1.3l 12V med 74 hk). Väger 720kg om jag inte minns fel.
Inte många normala bilar som hänger med den 0-80 wink Svårt att få fäste dock med 155'or cool



Mvh Tommy

Lite som min 70tals Passat jag hade som hade märklig kam och udda fugg. Gick så in i baljan upp till 80-90, sedan planade det ut lite, men likförbannat slog den i varvskydd vid 190, fyrpetad. Rolig bil, chockade många, bland annat brorsans Prelude 89-90 eller vad det var med 4ws.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Emilius Avstängd
8 april 2011 · 1 714 Inlägg

Bullet--- skrev:
Honda civic 92-95 är ju typ synonym med liten och rapp wink Går även billigt smile

Beror ju helt på motorn också.

En 1.5 är väl inget att ha direkt men Vti, helvete vilken bil. 160hk original och under 1 ton,
blåser dörrarna av en Golf 2 Gti 16v..

robba91
13 april 2011 · 376 Inlägg

Rquired skrev:

robba91 skrev:

jonnielahti skrev:
en kompis hade dragit en 940 turbo chippad till 220hk med sin 205gti så att t5an blivit ärligt frånåkt är ingen omöjlighet! 205an väger ju fan under 900kg tongue

De e sjukt va dom går! o ja kan förstå att man inte tror så om en gammal pegga 205a.. men bryr mig inte direkt om folk inte tror på de, ja o en polare såg de me egna ögon så smile

V70 är en väldig massa som skall iväg, med mycket effekt som ett par stackarns framhjul har fått den övermäktiga uppgiften att föra ner i marken. Visst uppe i fart tror jag inte din GTI har en chans men vid ett rödljus bör Volvon inte hinna med om du sköter dina kort rätt. Grattis till köpet, en fin gammal klassiker är det! smile

De va på motorväg :p men volvon förlorar en hel del i sin vikt plus att ja hade inte ett skit i peggan.. så den vägde säkert under 900kg då.. (väger 990kg med full last och en person)

Tack så mycket! köpte mig ett par 17" fälgar med men dom var för breda sad provade köra med 3st 5mm feltema spacers men de gick inte heller.. riktigt synd sad

robba91
13 april 2011 · 376 Inlägg

te_wik skrev:
Har en Toyota Starlet Sport (1.3l 12V med 74 hk). Väger 720kg om jag inte minns fel.
Inte många normala bilar som hänger med den 0-80 wink Svårt att få fäste dock med 155'or cool



Mvh Tommy

De låter helt galet najs! Ja har småfunderingar på att försöka lätta min bil så man kommer till nå liknande om de går smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang