Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

rasurbo
25 maj 2014 · 818 Inlägg

sweeken skrev:

Mew skrev:

sweeken skrev:
Jag hamnar vid ca 30 sad

Ligger du konstant på varvstopp?

Nej, kör a-traktor, så det är är mestadels lugnkörning och lite sladdande sad (varvar 2500 i 30)
Och då är den inte ens helt laglig (då drog den 3,3 liter milen vid lugnkörning)
Men som tur är så är det snart slut med traktorer smile

Vad är det för vidunder till traktor du kör som drar 3,3 liter milen? tongue

cheffer
26 maj 2014 · 1 422 Inlägg

rasurbo skrev:

sweeken skrev:

Mew skrev:

Ligger du konstant på varvstopp?

Nej, kör a-traktor, så det är är mestadels lugnkörning och lite sladdande sad (varvar 2500 i 30)
Och då är den inte ens helt laglig (då drog den 3,3 liter milen vid lugnkörning)
Men som tur är så är det snart slut med traktorer smile

Vad är det för vidunder till traktor du kör som drar 3,3 liter milen? tongue

Är inte ovanligt alls. De ligger ju i det närmaste på varvstoppet när de är lagliga, riktiga miljöbilar dedär traktorerna tongue

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
-jimmy
26 maj 2014 · 377 Inlägg

Bensinpriset kunde ha varit värre.  smile
Allt under 20kr/litern får man väl se som överenskomligt.

sweeken
26 maj 2014 · 338 Inlägg

cheffer skrev:

rasurbo skrev:

sweeken skrev:

Nej, kör a-traktor, så det är är mestadels lugnkörning och lite sladdande sad (varvar 2500 i 30)
Och då är den inte ens helt laglig (då drog den 3,3 liter milen vid lugnkörning)
Men som tur är så är det snart slut med traktorer smile

Vad är det för vidunder till traktor du kör som drar 3,3 liter milen? tongue

Är inte ovanligt alls. De ligger ju i det närmaste på varvstoppet när de är lagliga, riktiga miljöbilar dedär traktorerna tongue

740 gl, riktig räcer!

Cadillac_The_King
26 maj 2014 ·

Billigast vid mig är 13.57

Spardags
27 maj 2014 · 62 Inlägg

Helt sjukt att vi har så höga priser och ingen säger nått eller tar upp det i media. Alla är som robotar och accepterar allt.

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
Cadillac_The_King
27 maj 2014 ·

Spardags skrev:
Helt sjukt att vi har så höga priser och ingen säger nått eller tar upp det i media. Alla är som robotar och accepterar allt.

Här nere ligger inte vi så högt lägsta är 13.57 högsta 14.43

Spardags
27 maj 2014 · 62 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:
Helt sjukt att vi har så höga priser och ingen säger nått eller tar upp det i media. Alla är som robotar och accepterar allt.

Här nere ligger inte vi så högt lägsta är 13.57 högsta 14.43

Jag tycker 14.43 är dyrt som högsta det med. Borde ligga på 12,57 som högst smile

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
Cadillac_The_King
27 maj 2014 ·

Spardags skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:
Helt sjukt att vi har så höga priser och ingen säger nått eller tar upp det i media. Alla är som robotar och accepterar allt.

Här nere ligger inte vi så högt lägsta är 13.57 högsta 14.43

Jag tycker 14.43 är dyrt som högsta det med. Borde ligga på 12,57 som högst smile

Jo haha vore bättre om bensinen kostade 5kr i jallafall min häck till bil är inte billig o tanka fullt kostar 1500:- o fylla den ush

Spardags
27 maj 2014 · 62 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Här nere ligger inte vi så högt lägsta är 13.57 högsta 14.43

Jag tycker 14.43 är dyrt som högsta det med. Borde ligga på 12,57 som högst smile

Jo haha vore bättre om bensinen kostade 5kr i jallafall min häck till bil är inte billig o tanka fullt kostar 1500:- o fylla den ush

hahaha vore guld faktiskt... e de sant , Vad har du för bil?... din är 300 kr dyrar min kostar 1200 kr fulltank

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
xXSammy
27 maj 2014 · 6 589 Inlägg

70L tank smile

~ 13.05 kr milen. (Blandat)

Senast redigerat av Malheus (27 maj 2014)

De/Dem
OpelP1
27 maj 2014 · 1 412 Inlägg

Bruksbilen drar ca 24kr/mil, bättre än pickupen jag hade iaf som ville ha bensin för 45kr/mil.  smile

Cadillac_The_King
27 maj 2014 ·

Spardags skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:

Jag tycker 14.43 är dyrt som högsta det med. Borde ligga på 12,57 som högst smile

Jo haha vore bättre om bensinen kostade 5kr i jallafall min häck till bil är inte billig o tanka fullt kostar 1500:- o fylla den ush

hahaha vore guld faktiskt... e de sant , Vad har du för bil?... din är 300 kr dyrar min kostar 1200 kr fulltank

Är Cadillacen jag har på min sida här tro den rymde 110 liter tanken . Känns inte så lönt o tanka i 500:-'blir typ över än kvart tank bara haha

Mack Forum- och sitemoderator
27 maj 2014 · 26 183 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Jo haha vore bättre om bensinen kostade 5kr i jallafall min häck till bil är inte billig o tanka fullt kostar 1500:- o fylla den ush

hahaha vore guld faktiskt... e de sant , Vad har du för bil?... din är 300 kr dyrar min kostar 1200 kr fulltank

Är Cadillacen jag har på min sida här tro den rymde 110 liter tanken . Känns inte så lönt o tanka i 500:-'blir typ över än kvart tank bara haha

Tänk när man hade Hondan..den hade en 45-literstank, och man brukade normalt tanka efter 50-55 mils blandad körning.
Det gick fort att fylla upp, och inte sved det så mycket i plånboken heller..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
OpelP1
27 maj 2014 · 1 412 Inlägg

Mack skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Spardags skrev:
hahaha vore guld faktiskt... e de sant , Vad har du för bil?... din är 300 kr dyrar min kostar 1200 kr fulltank

Är Cadillacen jag har på min sida här tro den rymde 110 liter tanken . Känns inte så lönt o tanka i 500:-'blir typ över än kvart tank bara haha

Tänk när man hade Hondan..den hade en 45-literstank, och man brukade normalt tanka efter 50-55 mils blandad körning.
Det gick fort att fylla upp, och inte sved det så mycket i plånboken heller..

Det får mig att tänka på när jag bytte från en Opel Olympia -60 med 38 liters tank till en Cheva Suburban -69 med 98 liters tank, och jag fick börja tanka mycket oftare.  tongue

Från 0,7l/mil till 3,5l/mil......

Senast redigerat av OpelP1 (27 maj 2014)

Cadillac_The_King
27 maj 2014 ·

OpelP1 skrev:

Mack skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Är Cadillacen jag har på min sida här tro den rymde 110 liter tanken . Känns inte så lönt o tanka i 500:-'blir typ över än kvart tank bara haha

Tänk när man hade Hondan..den hade en 45-literstank, och man brukade normalt tanka efter 50-55 mils blandad körning.
Det gick fort att fylla upp, och inte sved det så mycket i plånboken heller..

Det får mig att tänka på när jag bytte från en Opel Olympia -60 med 38 liters tank till en Cheva Suburban -69 med 98 liters tank, och jag fick börja tanka mycket oftare.  tongue

Från 0,7l/mil till 3,5l/mil......

Mm det kostar o ligga på topp

monno Elektriker
28 maj 2014 · 718 Inlägg

Jag kan ju tycka att om man har bilar som drar 2-3l/milen som bruks bilar så kanske man ska fundera på om bensinpriset verkligen är det största problemet?wink
Ingen mänsklig rättighet att få köra bil. smile
Men vill man ha en bil som drar 3l/milen tycker jag helt klart man sska få ha det! smile Men nån subvention kan man nog inte vänta sig:P

Som att kasta vatten i sjön.
opA
28 maj 2014 · 302 Inlägg

Tacka vet jag att få tanka etanol i RS:en.. känns lite roligare att se på än när man tankar sin bensincaddy som ändå inte har stor tank.
Men de är bara att vänja sig vid de höga bensinpriset.. Snart kommer semestertiderna med då blir de ännu högre smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Evildan
28 maj 2014 ·

OpelP1 skrev:

Mack skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Är Cadillacen jag har på min sida här tro den rymde 110 liter tanken . Känns inte så lönt o tanka i 500:-'blir typ över än kvart tank bara haha

Tänk när man hade Hondan..den hade en 45-literstank, och man brukade normalt tanka efter 50-55 mils blandad körning.
Det gick fort att fylla upp, och inte sved det så mycket i plånboken heller..

Det får mig att tänka på när jag bytte från en Opel Olympia -60 med 38 liters tank till en Cheva Suburban -69 med 98 liters tank, och jag fick börja tanka mycket oftare.  tongue

Från 0,7l/mil till 3,5l/mil......

Tanken rymmer 45 liter på Priusen, tankar alltså fullt och kör över 100mil innan det behövs fyllas på.
Kör jag soptomt kommer jag 115mil på en tank.

Tyck synd om mig. cool

Skalman
28 maj 2014 · 508 Inlägg

Känns rätt gött att glida in på macken och välja det blåa handtaget och tanka fullt för under en 500:ing :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang